ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXI/2020 Sesji Rady Gminy Piecki z 17 czerwca 2020 r.

Informacja ogłoszona dnia 2020-09-01 13:06:02 przez Tyberiusz Maksymow

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXI/2020
XXI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 17 czerwca 2020 r.
pod przewodnictwem Pana Tomasza Jasinowicza – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
 
Transmisja obrad XXI Sesji Rady Gminy Piecki znajduje się na stronie internetowej Gminy Piecki oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Piecki (bip.piecki.com.pl)*
 
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali kinowej Gminnego Ośrodka Kultury „Pegaz” w Pieckach, w godzinach 10:05 – 12:30.
W sesji udział wzięli:
- radni Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecny P. Serowik),
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- sołtysi – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz,
- Sekretarz Gminy Pan Hubert Sadownikow.
 
Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz dokonał otwarcia XXI Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy skład Rady 15 radnych – lista obecności w załączeniu do niniejszego protokołu (Załącznik Nr 1 i Nr 2), stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym przedstawił propozycję zmiany porządku obrad: poszerzenie o przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Mrągowskiemu w formie dotacji celowej – jako pkt 4f
- powyższa propozycja została przyjęta w głosowaniu imiennym 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 3;
 
Porządek obrad:
  1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
  2. Zapytania radnych.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Przyjęcie uchwał w sprawach:
  5. uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Stare Kiełbonki nad jeziorem Nowe Kiełbonki;
  6. zmian budżetu gminy na 2020 rok;
  7. udzielenia dotacji w 2020 roku na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków;
  8. Wniesienia dopłaty do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o. o. w Pieckach na pokrycie straty bilansowej Spółki;
  9. przekazania według właściwości samorządowemu Kolegium Odwoławczemu w Olsztynie ponaglenia w sprawie administracyjnej;
  10. udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Mrągowskiemu w formie dotacji celowej.
  11. Ocena Zasobów Pomocy Społecznej za 2019 rok.
  12. Wystąpienia sołtysów.
  13. Odpowiedzi na zapytania radnych.
  14. Zamknięcie obrad.

 

 
Ad. 2 – zapytania radnych
Maria Jarczewska:
  1. ponownie zgłosiła prośbę w sprawie podjęcia działań o przejęcie od Starostwa Powiatowego w Mrągowie gruntu w Czaszkowie – mieszkańcy czekają żeby mieć kawałek swojego placu;
  2. sprawa Muzeum w Pieckach – w budynku Muzeum znajduje się bardzo dużo książek, z cennymi wpisami, dedykacjami – prośba, aby zorganizować na górze bibliotekę, bo obecnie wszystko leży na podłodze. Prośba do Pani Wójt o osobiste zajęcie się tym cennym zbiorem, być może z Komisją Rady ds. kultury.
Pani radna zwróciła się o odpowiedź na piśmie.
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poinformował, że protokół z ostatniej sesji – Nr XX/2020 z dnia 4 maja 2020 r. był wyłożony do wglądu na sali obrad, każdy mógł się z nim zapoznać, po czym zwrócił się z pytaniem czy są uwagi – nie zgłoszono.
W/w protokół został przyjęty w głosowaniu imiennym 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 4;
 
Ad. 4 – przyjęcie uchwał w sprawach:
(projekty uchwał radni otrzymali do zapoznania jako materiały sesyjne)
 
a) uchwalenia planu zagosp. przestrz. dla terenu nad jeziorem Nowe Kiełbonki
 
Założenia Planu przedstawiła i omówiła Pani Zuzanna Wiśniewska – projektantka planu z firmy planistycznej ESPRIT w Olsztynie.
W trakcie opracowywania projektu Planu wpłynęła 1 uwaga, która nie została uwzględniona (opisana w załączniku nr 2 do proj. uchwały).
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w obrębie Stare Kiełbonki nad jeziorem Nowe Kiełbonki (zgodnie z treścią projektu, jaki radni otrzymali do zapoznania w materiałach sesyjnych) – została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXI/127/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 5;
 
b) zmian budżetu gminy na 2020 rok
 
- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani Agata Naumowicz – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do projektu uchwały oraz do nin. protokołu.
 
Pan radny A. Brodzik – zapytał jakie są plany zbilansowania ubytku w dochodach z tyt. pandemii, czy będą zmniejszenia na inwestycjach.
 
Pani Wójt A. Kurczewska – m. in.: realizujemy zadania najważniejsze – na które mamy dofinansowania, inwestycje bez dofinansowania na razie wstrzymujemy. Zadania Funduszu Sołeckiego również wykonywane te niezbędne, np. wymiana lamp, które były już zaplanowane. Po półroczu przeanalizujemy ponownie wykonanie budżetu, wiemy już, że ubytek dochodów w kwietniu z tyt. PIT i CIT wyniósł ponad 60%. informacja będzie przedstawiona na następnej sesji. Ponadto będą środki z niezrealizowanych dotacji – na pewno tegorocznej Pieckowiady i Dożynek.
 
Wiceprzewodniczący Rady Pan Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu gminy na 2020 rok, po czym Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXI/128/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 6;
 
c) udzielenia dotacji na prace restauratorskie przy zabytkach
 
- wyjaśnień udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska, m. in. przekazała, że w b. roku w ramach wsparcia konserwacji zabytków na terenie naszej gminy – wpisanych do rejestru zabytków, ogłoszony był nabór wniosków – wpłynął 1 wniosek, tj. Parafii w Nawiadach na kolejny etap prac przy renowacji ołtarza kościoła. Komisja opiniująca wnioski o dotacje na prace konserwatorskie przy zabytkach pozytywnie zaopiniowała ten wniosek oraz przyznanie dotacji w wysokości 25.000 zł. Środki na dotację zabezpieczone są w budżecie gminy.
 
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji w 2020 roku na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, po czym Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXI/129/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 7;
 
d) wniesienia dopłaty do ZGKiM na pokrycie straty bilansowej Spółki
 
- wyjaśnień udzieliła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska, m.in. przekazała, że w związku z poważną awarią sieci kanalizacyjnej przy ul. Administracyjnej, Zakład zmuszony był do przebudowy odcinka sieci o długości 220 metrów, gdyż ze względu na duże uszkodzenia remont doraźny nie był możliwy. Koszt przebudowy to 437.000 zł (netto), z czego Zakład był w stanie przeznaczyć 200.000 zł. Gmina Piecki jest 100% udziałowcem Spółki i może wnosić dopłaty na pokrycie straty bilansowej Spółki z lat poprzednich – w br. proponowana jest dopłata w wys. 237.000 zł.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie wniesienia dopłaty do Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Spółka z o. o. w Pieckach na pokrycie straty bilansowej Spółki, po czym Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXI/130/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 8;
 
- ogłoszenie przerwy w obradach -
e) przekazania według właściwości SKO w Olsztynie ponaglenia …
 
Wyjaśnień udzielił Sekretarz Gminy Pan H. Sadownikow – wg informacji pisemnych zawartych w „wyjaśnieniach do skargi-ponaglenia”, stanowiącego załącznik do nin. protokołu. Podał informacyjnie, iż w dniu dzisiejszym decyzja została wydana.
 
Przewodnicząca Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Pani Maria Nadolna przedstawiła stanowisko Komisji w sprawie powyższej skargi – przyjmujące o przekazaniu jej do rozpatrzenia przez organ wyższego stopnia, tj. SKO w Olsztynie, gdyż w sprawie tej toczy się postępowanie administracyjne; stanowisko Komisji w załączeniu do nin. protokołu.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie przekazania według właściwości Samorządowemu Kolegium Odwoławczemu w Olsztynie ponaglenia w sprawie administracyjnej, po czym Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXI/131/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 9;
 
f) udzielenia dotacji Powiatowi Mrągowskiemu …
 
Wyjaśnień udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in., iż proponowana jest dotacja w kwocie 10.000 zł na zakup karetki transportowej dla Szpitala Mrągowskiego; środki na dotację zostały przyjęte do budżetu na obecnej sesji.
 
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Larenta odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Mrągowskiemu w formie dotacji celowej, po czym Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie uchwały w w/w sprawie – została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXI/132/20); imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 10;
 
Ad. 5 – Ocena Zasobów Pomocy Społecznej za 2019 rok
 
- powyższą „Ocenę” omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w materiale pisemnym, stanowiącym załącznik do niniejszego protokołu (radni otrzymali do wcześniejszego zapoznania jako materiał sesyjny).
 
W trakcie dyskusji zwrócono uwagę na pewne nieścisłości danych w powyższym materiale, np. dot. „żłobka” oraz niewykazanie mężczyzn w przedziale wiekowym 60–64 lat; uwagi do wyjaśnienia przez Panią Kierownik.
 
Przewodniczący Rady Pan T. Jasinowicz poddał pod głosowanie imienne przyjęcie Oceny Zasobów Pomocy Społecznej za 2019 rok – została przyjęta 12 gł. „za”, 1 gł. wstrz., 1 głosu brak; imienny wykaz głosowania stanowi załącznik Nr 11;
 
Ad. 6 – wystąpienia sołtysów
 
Pani Maria Twork – sołtys s. Prusinowo przedstawiła pytanie związane ze zmianą firmy odbierającej odpady komunalne – dlaczego jedni dostali kosze, a drudzy nie? Gmina powinna zadbać, żeby wszyscy otrzymali pojemniki.
*********
P. Wójt odnosząc się do powyższej sprawy na wstępie poprosiła, by takie przypadki zgłaszać do Urzędu Gminy, które będą wyjaśniane. Mogą być 2 powody niedostarczenia pojemnika: źle oznakowana nieruchomość lub brak na wykazie nieruchomości, co może być spowodowane tym, że ktoś posiadał pojemnik, ale nie złożył deklaracji.
 
Pani Anna Golaś – sołtys s. Cierzpięty zapytała co robić w przypadkach osób, które nie złożyły deklaracji, a śmieci produkują – jest dużo takich przypadków.
 
Po powyższym sołtysi zwrócili się o odrębne spotkanie z Panią Wójt, gdyż jest taka potrzeba dla omówienia wielu problemów i spraw, w tym związanych z gospodarką odpadami.
P. Wójt wyraziła zgodę, termin do wspólnego ustalenia.
 
Pani Wiesława Rolka – radna, sołtys s. Stare Kiełbonki – zgłosiła pytanie czy za ubiegły rok był zwrot z tyt. zrealizowanego funduszu sołeckiego.
Odpowiedzi udzieliła Pani Skarbnik A. Naumowicz, m. in., iż zwroty realizowane są na poziomie 18%, za ub. rok będzie to ok. 80.000 zł i jeszcze go nie otrzymaliśmy, być może w sierpniu.
 
Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania radnych
 
Odpowiedź na zapytania Pani M. Jarczewskiej do udzielenia na piśmie.
 
Ad. 8 – zamknięcie obrad
 
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXI Sesji Rady Gminy Piecki, Przewodniczący Rady Pan Tomasz Jasinowicz ogłosił zamknięcie obrad.
 
Na tym protokół zakończono.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
Protokół sporządziła:
Joanna Kaczyńska
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-09-01
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-09-01 13:05:52
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-09-01 13:06:02
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-09-01 13:06:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
383 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony