ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XIX/2012 Rady Gminy Piecki z 28 marca 2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-06-29 08:30:50 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XIX/2012

XIX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 28 marca 2012 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 10:00 – 11:50.
Udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XIX Sesji przy obecności 13 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych.
Przystąpiono do dalszej realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w budżecie Gminy na 2012 rok,
b) funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2013,
c) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2012 rok”,
d) zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli.
6. Przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2011.
7. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
8. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
9. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Mariusz Adamiak – pytanie do Pani Wójt „na jakim etapie są prace nad utworzeniem Specjalnej Strefy Ekonomicznej na terenie Piecek?”.

Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostają Protokół Nr XVII/2012 z dnia 25 stycznia 2012 r. i Nr XVIII sesji nadzwyczajnej z dnia 15 marca 2012 r.; wyłożone były do wglądu na sali obrad, zwrócił się do radnych z pytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołów poddano głosowaniom:
Nr XVII/2012 – „za” przyjęciem 13 głosów – przyjęty jednogłośnie;
Nr XVIII/2012 – „za” przyjęciem 13 głosów – przyjęty jednogłośnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym
- radni oraz sołtysi otrzymali do zapoznania informację pisemną sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 25 lutego do 27 marca 2012 r.; informacja stanowi załącznik do nin. protokołu.
Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację o pozostałych działaniach, w tym m. in.:
odbył się przetarg na wykonanie dokumentacji kosztorysowo-projektowej na przedszkole -wpłynęło 38 ofert, przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty, głównie ze względu na bardzo duże rozbieżności cen w ofertach - od ok. 29.000 zł do 158.000 zł, oferenci zostali poproszeni o dosłanie dodatkowych dokumentów niezbędnych do rozstrzygnięcia przetargu. „…na moją prośbę odstępujemy od budowy przedszkola z kuchnią, z magazynami – z tego względu, że od 2002 r. przy Szkole Podstawowej w Pieckach powstało piękne zaplecze kuchenne z magazynami, które są potrzebne do uruchomienia kuchni, nie tylko do wydawania posiłków. Tak więc budowa przedszkola oddalonego od szkoły o ok. 100 metrów może być bez kuchni, bez magazynów, bez wind towarowych, które były w poprzednim projekcie …”;
jutro będzie rozstrzygnięcie przetargu na remonty cząstkowe dróg gminnych;
ogłoszony został konkurs na stanowisko kierownika GOPS w Pieckach – w związku z odejściem dotychczasowego kierownika Pani J. Kowalczyk i objęciem funkcji dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Mrągowie; oferty mogą wpływać do 30 marca br. – na dzień dzisiejszy nie wpłynęła żadna oferta;
tworzono koncepcję na modernizację budynku remizy OSP w Pieckach – na potrzeby przeniesienia GOPS, przy tym budynku ma też powstać świetlica, głównie na potrzeby działalności GOPS;
przystąpiliśmy do utylizacji eternitu znajdującego się na terenie Gminy, żebyśmy mogli wziąć udział w konkursach na utylizację;
złożyliśmy wniosek o termoizolację budynku Szkoły Podst. w Dłużcu, głównie wymiana okien i stolarki okiennej;
złożony został (przez GOPS) wniosek o zabezpieczenie środków na stworzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach – takie Domy najbliżej nas funkcjonują w Mikołajkach i Ukcie, nasi mieszkańcy są tam dowożeni. Chcielibyśmy stworzyć na naszym terenie taki Dom – w budynku byłego ośrodka zdrowia, w którym cały parter jest wolny, teren jest również dogodny;
odbyło się bardzo dużo spotkań, m. in. w Urzędzie Marszałkowskim nt. utworzenia potencjalnego miejsca uzdrowiskowego; nasza gmina jest gminą turystyczno-rolniczą, nie spodziewamy się dużych inwestorów tworzących nowe miejsca pracy, więc staram się, aby nasza gmina uzyskała status gminy uzdrowiskowej – mamy dwa b. ładne miejsca, tj. Nowy Zyzdrój i Krutyń, a w związku z tym moglibyśmy uzyskać dofinansowanie na ich zagospodarowanie;
13 marca wraz z grupą pracowników wzięliśmy udział w posiedzeniu wspólnym komisji sejmowych – ds. ochrony środowiska i ds. samorządu regionalnego w sprawie proponowanej zmiany ustawy o ochronie przyrody, która omija samorządy w decydowaniu czy na naszym terenie ma powstać park narodowy, czy też nie.. Wszyscy wójtowie, burmistrzowie naszego powiatu zgłosili stanowczy sprzeciw wobec takiej zmiany ustawy; na 196 osób 37 osób wypowiedziało się w tej sprawie, każdy miał swój temat wypowiedzi, mnie też udało się wypowiedzieć, m. in. nt. że Komitet Inicjatywy Obywatelskiej naruszył procedury prawne przy zbieraniu podpisów pod listą osób wyrażających poparcie dla inicjatywy zmiany ustawy;
odbyło się spotkanie z przedstawicielami firmy VAPO – obsługującej kotłownię w Pieckach, w związku z zamiarem opuszczenia rynku polskiego. Musimy zdecydować co dalej – czy odkupić kocioł i obsługiwać kotłownię, czy też będziemy mogli podpisać umowę z innym koncesjonariuszem na kolejne 29 lat (firma VAPO obsługiwała kotłownię 1 rok), a „inny” koncesjonariusz to firma wskazana przez VAPO – i tu pojawiają się wątpliwości czy będzie to zgodne z prawem? Zwróciłam się do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych o „pomoc” w rozwiązaniu prawnym tego problemu;
odbyło się spotkanie z Prezesem Polskiego Towarzystwa Ochrony Ptaków nt. koncepcji zagospodarowania stawu hodowlanego w Pieckach; P. Wójt przedstawiła projekt koncepcji w postaci prezentacji multimedialnej. PTOP wystąpiło do nas z zapytaniem czy zabezpieczylibyśmy w budżecie kwotę w wysokości 5 % wartości kosztorysowej; opracowanie kosztorysu, wykonanie prac leży po stronie tego Towarzystwa. Nasz udział nie byłby wielki, a teren zostałby pięknie zagospodarowany - obecnie jest systematycznym wysypiskiem śmieci;
z Panem Przewodniczącym Rady A. Brodzikiem wzięliśmy udział w konferencji w Kamionce k.Nidzicy – głównie pojechaliśmy tan w celu żeby sprawdzić jak działa warsztat garncarski – zagroda garncarska powstawała przez kilka lat, systematycznie powstawały inne warsztaty rękodzielnictwa, a obecnie budowana jest mini scena, na której odbywać się będą koncerty;
odbyło się spotkanie w Piszu Lokalnej Organizacji Turystycznej w sprawie wspólnego projektu, który ma promować nasz region; wiąże się to z kosztami, gdyż musielibyśmy w budżecie przyszłego roku na promocję zabezpieczyć kwotę 6.000 zł; decyzja do rozważenia, będziemy jeszcze się nad tym wspólnie zastanawiać czy wchodzimy w ten projekt. LOT będzie wnioskować o środki unijne w wysokości 800 tys. zł;
otrzymaliśmy pismo od Prezesa Specjalnej Strefy Ekonomicznej w sprawie naszego wniosku o objęcie Strefą terenu w Pieckach – nasz wniosek, łącznie z wnioskami 5. innych gmin został przekazany do Ministra Gospodarki w celu dalszego procesowania. Mamy bardzo duże szanse, że Strefa na tym obszarze powstanie – o czym się przekonamy w terminie do końca czerwca;
jesteśmy w trakcie kontroli z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska – kontrolowane są inwestycje kanalizacyjne na naszym terenie realizowane w ramach MASTERPLAN. Jesteśmy również po kontroli NIK w tym zakresie – otrzymaliśmy ocenę pozytywną, pomimo kilku nieprawidłowości, które określono jako „nieistotne” – na dzień dzisiejszy są już praktycznie uregulowane;
z dniem 15 marca zostało powierzone pełnienie obowiązków kierownika GOPS w Pieckach Pani Magdalenie Wojdasiewicz – do czasu powołania nowego kierownika, wyłonionego w drodze konkursu.

Pytań do w/w informacji nie wnoszono.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian w budżecie Gminy na 2012 rok

- propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg załącznika do nin. protokołu; m. in. wyjaśniła, iż zmiany wynikają ze złożonych przez jednostki organizacyjne Gminy wniosków o przesunięcia środków między paragrafami w ramach posiadanego budżetu: w GOPS przesunięcia mają na celu zapewnienie 20% udziału budżetu Gminy w wydatkach na ubezpieczenia zdrowotne i zasiłki stałe – łącznie na kwotę 22.400 zł oraz w ZOPO przesunięcia w ramach środków na sport szkolny – 2.000 zł i zmiana w klasyfikacji budżetowej dot. pracowników zatrudnionych na nowym obiekcie Orlik – 5.400 zł.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIX/74/12).

b) funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2013

- wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Wójt Gminy Pani A. Kurczewska; m. in. poinformowała, iż w tym roku proponuje utworzenie funduszu sołeckiego na rok 2013. Są to środki przysługujące sołectwom, naliczane wg określonej kwoty bazowej na 1 mieszkańca, chciałaby, aby sołectwa czuły, że mogą – mają pieniądze do wykorzystania na własne potrzeby – nie na imprezy i „przejedzenie”, ale na przysłowiową ławkę, kosz na śmieci, ogrodzenie. Środki na fundusz sołecki to w przybliżeniu kwota 235.000 zł w skali budżetu Gminy. Co do kwestii obsługi funduszu – finansowo będzie to rozliczane w księgowości, a cały proces przygotowania, w tym kursu dla sołtysów, informacji o terminach składania wniosków będzie prowadził Pan E. Szydlik. W najbliższym czasie przygotujemy „Przewodnik po funduszu sołeckim”. Jeśli to przedsięwzięcie się powiedzie, to będziemy kontynuować w latach kolejnych, jeśli nie, to ten rok będzie rokiem poglądowym.

Pan radny J. Puławski zwrócił się z pytaniem czy Osiedle również może skorzystać z tego funduszu.
Odpowiedzi udzieliła Pani Skarbnik – m. in., iż wg ustawy o funduszu sołeckim z funduszu mogą korzystać tylko sołectwa wiejskie, nie dotyczy to osiedli i dzielnic, i w związku z tym ten fundusz nie będzie przysługiwał Osiedlu w Pieckach, jako wydzielonej jednostce pomocniczej.
Pan radny A. Larenta – pytanie, czy Osiedle może skorzystać z funduszu sołectwa Piecki?
Pani Skarbnik – tak, to jest kwestia porozumienia się organów tych jednostek.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2013; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za”, 0 przeciw, 3 wstrz. się (uchwała Nr XIX/75/12).

c) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi … na 2012 rok”-

- wprowadzenia dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. wyjaśniła, że projekt w/w Programu wynika z nowelizacji ustawy o ochronie zwierząt, którą Sejm nałożył na samorządy kolejny obowiązek – aby do 31 marca każdego roku przyjmować program opieki nad zwierzętami bezdomnymi. Określono też obligatoryjne wymagania, jakie ten program winien zawierać. Przedstawiony projekt Programu spełnia te wymagania, jak również wymóg skonsultowania – zaopiniowania przez lekarzy weterynarii oraz organizacji społecznych zajmujących statutowo zjawiskiem bezdomności zwierząt, a także kołami łowieckimi działającymi na naszym terenie. Program jest skonstruowany na miarę naszych możliwości finansowych, wg środków zabezpieczonych w budżecie Gminy na ten rok.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2012 rok”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIX/76/12).

d) zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli

- wprowadzenia dokonał Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan Adam Garela; m. in. poinformował, że Komisja na posiedzeniu pod koniec lutego br. ustaliła plan kontroli, w którym uwzględnione zostały wszystkie szkoły podstawowe, gimnazjum, przedszkole, ZGKiM oraz GOKSiR. Jeśli chodzi o inne kontrole w ciągu roku, to ew. mogą być zlecone przez Radę w drodze odrębnej uchwały.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” – jednomyślnie (uchwała Nr XIX/77/12).

Ad. 6 – przyjęcie sprawozdania z realizacji programu współpracy z organizacjami pozarządowymi w roku 2011

- wprowadzenia dokonała Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że Państwo radni otrzymali to sprawozdanie do zapoznania, było omówione przed sesją na wspólnym posiedzeniu komisji; dla wiadomości Państwa sołtysów i zaproszonych gości przedstawiła ogólne dane – wg danych podanych w sprawozdaniu. Na realizację zadań Programu w 2011 r. przeznaczona była kwota 37.000 zł; sprawozdanie stanowi załącznik do nin. protokołu.

Ad. 7 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Aleksandra Żabińska – Dyrektor GOKSiR w Pieckach – zaprosiła do udziału w organizowanych przez Dom Kultury w najbliższym czasie imprezach kulturalno-rozrywkowych.

Pani Mirosława Drężek – sołtys s. Zyzdrojowy Piecek – wspólnie z Panią sołtys Babięt R. Iwaniec wyraziły podziękowanie Pani Dyrektor GOKSiR A. Żabińskiej oraz Pani Kierownik GOPS J. Kowalczyk za pomoc w organizacji i przeprowadzeniu zabawy choinkowej dla dzieci, odbytej w świetlicy w Babiętach.

Pani Maria Jarczewska – radna powiatowa – wyraziła podziękowanie Pani Dorocie Mróz za natychmiastowe zajęcie się mieszkanką swojego sołectwa, kiedy była zima i mróz.
Jako członek Rady Społeczno-Naukowej Mazurskiego Centrum Edukacji Ekologicznej, działającym przy Fundacji Ochrony Wielkich Jezior Mazurskich poinformowała, że 2-krotnie w ciągu roku (marzec i wrzesień) rozpatrywane są wnioski o dofinansowanie różnych działań, składane przez szkoły, organizacje pozarządowe, sołectwa. W „rozdaniu wiosennym” z naszej Gminy wpłynęło 16 wniosków – szkół i OSP Krutyń, z tego 3 wnioski odpadły ze względów formalnych, 1 wniosek będzie załatwiony rzeczowo a nie finansowo, tj. OSP Krutyń, która otrzyma worki na śmieci i rękawice ochronne. Pozostałe wnioski zostały rozpatrzone pozytywnie, łącznie na kwotę ok. 7.000 zł.
Następnie poinformowała, iż została wytypowana przez Pana Starostę do zespołu, który w tej chwili pracuje nad przygotowaniem Szpitala w Mrągowie do przekształcenia w spółkę kapitałową. Na dzień dzisiejszy prowadzony jest audyt w Szpitalu – sprawdzana jest sytuacja finansowa i stan zadłużenia, cała polityka kadrowa i wszystko co się w Szpitalu dzieje. Przekształcenie powinno nastąpić w terminie do końca grudnia 2013 r., bo po tym terminie nie będzie już można wnioskować o dotację z budżetu państwa. O dalszych działaniach, sytuacji Szpitala będzie informować Radę w miarę posiadanych danych.

Ad. 8 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski radnych

Odpowiedź na pytanie Pana radnego M. Adamiaka o sprawę utworzenie na terenie Piecek Specjalnej Strefy Ekonomicznej, została udzielona wcześniej – w pkt 4 „Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym”.

Ad. 9 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XIX Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-06-29
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-06-29 08:30:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-06-29 08:30:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
922 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony