ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XXIII/2012 Sesji Rady Gminy Piecki - nadzwyczajnej z 20 lipca 2012 r

Informacja ogłoszona dnia 2012-09-06 10:58:47 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXIII/2012

XXIII Sesji Rady Gminy Piecki - nadzwyczajnej, odbytej w dniu 20 lipca 2012 r. pod przewodnictwem Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady.

Obrady odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 12:00 – 12:55.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani A. Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska,
- Dyrektor GOKSiR w Pieckach Pani A. Żabińska.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXIII Sesji – nadzwyczajnej, przy obecności 10 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/26/11 Rady Gminy Piecki z dnia 11 maja 2011 r. w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn.: „System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów” dofinansowanego ze środków wspólnotowych UE.
3. Przyjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2012 rok.
4. Zamknięcie obrad.

Ad. 2
Wprowadzenia dokonała Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że 2 tygodnie temu podpisała umowę wykonawczą z ZGOK w Olsztynie na odbiór odpadów komunalnych pochodzących ze zbiórki selektywnej – na mocy poprzedniej uchwały Rady. Obecnie prosiłaby o zmianę tej uchwały, która by umożliwiła, ale nie nakazywała podpisania takiej umowy, gdyż jest szansa, że firmy prywatne będą nam za darmo odbierały śmieci – gdy zmieni się tzw. ustawa śmieciowa.
Uwag, pytań nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr VII/26/11 Rady Gminy Piecki z dnia 11 maja 2011 r. w sprawie powierzenia Spółce pod firmą: Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Olsztynie zadania własnego Gminy w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi oraz wyrażenia zgody na zawarcie przez Gminę umowy wykonawczej niezbędnej dla realizacji projektu pn.: „System zagospodarowania odpadów komunalnych w Olsztynie. Budowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów” dofinansowanego ze środków wspólnotowych UE; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za” – jednogłośnie (uchwała Nr XXIII/93/12).

Ad. 3
Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska przedstawiła i omówiła propozycje zmian w budżecie Gminy (radni otrzymali do zapoznania w materiałach sesyjnych).
Zmiany dotyczą:
zwiększenia wydatków budżetowych:
1) dotacja dla GOKSiR w Pieckach – 25.000 zł z przeznaczeniem na podwyżkę wynagrodzeń pracowników od 1 lipca br. – wg załączonego wniosku,
2) dotacja dla ZGKiM w Pieckach – 33.533 zł na wydatki związane z zakupem węzłów ciepłowniczych – wg załączonego wniosku,
3) dotacja dla GOKSiR – 3.800 zł na sfinansowanie kosztów zatrudnienia 2-go ratownika na plaży w Pieckach – wg załączonego wniosku,
4) w dz. oświata – 3.212 zł na udział własny w kosztach wymiany okien w Szkole Podst. w Dłużcu.
Razem zwiększone wydatki w kwocie 65.545 zł proponuje się sfinansować ze zmniejszenia zaplanowanej w budżecie Gminy dotacji dla punktów przedszkolnych w Pieckach i Nawiadach, gdyż wg orientacji na dzień dzisiejszy nie będzie ona wykorzystana.
Ponadto – na wniosek GOPS (w załączeniu) wprowadzenie do dochodów i wydatków GOPS dotacji z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 182.931 zł na realizację Projektu w ramach programu Kapitał Ludzki.

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik zwrócił się do Pani Dyrektor GOKSiR A. Żabińskiej o wypowiedź w sprawie wniosku o środki na podwyżkę wynagrodzeń dla pracowników.
Pani Dyrektor A. Żabińska w swej wypowiedzi m. in. poinformowała, że ostatnie podwyżki były w 2009 r., wynagrodzenia są na poziomie płacy minimalnej, pracownicy czują się pokrzywdzeni i jako kadra „marginalna”. „Realizujemy zadania, jakie przed nami się stawia, a jest ich coraz więcej. Pracownicy bardzo się starają, bardzo się angażują w to co robią i dają z siebie b.wiele, jednakże z powodu niskich płac każdy, kto znajdzie inną pracę, od nas ucieka”.
Średnia płaca w GOKSiR wynosi 1815 zł brutto, a w Bibliotece 1.958 zł; wnioskowane środki dotyczą ok. 10% podwyżki wynagrodzeń.
Po powyższym Pani Dyrektor udzielała wyjaśnień i odpowiedzi na pytania radnych, głównie dotyczących ilości etatów, wielkości zatrudnienia.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 10 gł. „za” – jednogłośnie (uchwała Nr XXIII/94/12).

Ad. 4
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXIII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-09-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-09-06 10:58:42
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-09-06 10:58:47
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
853 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony