ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

P R O T O K Ó Ł Nr XXII/2012 Sesji Rady Gminy Piecki z 27 czerwca 2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-09-06 11:01:51 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXII/2012

XXII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 27 czerwca 2012 r. pod przewodnictwem  Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy w Pieckach, rozpoczęcie o godz. 15:00, zakończenie o godz. 18:10.
W sesji udział wzięli :
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy - wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny w Urzędzie Gminy Pan R. Bielański.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXII Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Do przedstawionego porządku obrad zaproponował wniesienie zmian (wynikłych na wspólnym posiedzeniu komisji), tj.:
1) przyjęcie projektu systemowego pn. „Ograniczenie bezrobocia i sfery wykluczenia społecznego w gminie Piecki” na 2012 rok – jako pkt 8f,
2) przyjęcie zmian w budżecie Gminy na 2012 rok – jako pkt 8g.
Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w zmian do porządku obrad – zostały przyjęte 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie.
Przystąpiono do realizacji porządku obrad, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad, przedstawienie porządku obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Sprawozdanie z działalności GOPS w Pieckach w 2011 r. z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej.
6. Sprawozdanie z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii za 2011 rok oraz przyjęcie Programu na 2012 rok.
7. Rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu za 2011 rok:
a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2011 rok,
b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu,
c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku,
d) dyskusja,
e) przyjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2011 rok,
f) przyjęcie uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok.
8. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian w Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2012-2021,
b) wyrażenia zgody na zawarcie w drodze bezprzetargowej umowy użyczenia nieruchomości zabudowanej, położonej w miejscowości Jakubowo 17/1, Gmina Piecki,
c) przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie,
d) zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych,
e) przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Piecki na lata 2012 – 2018”,
f) przyjęcia projektu systemowego pn. „Ograniczenie bezrobocia i sfery wykluczenia społecznego w gminie Piecki” na 2012 rok,
g) zmian budżetu Gminy na 2012 rok.
9. Wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości.
10. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
11. Zamknięcie obrad.
Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pani Ewelina Samsel – zapytała „dlaczego tak rzadko odbywają się sesje ogólne z sołtysami i zaproszonymi gośćmi?”.

Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj.: Nr XIX/2012 z dnia 28 marca 2012 r., Nr XX/2012 – sesji nadzwyczajnej z dnia 28 maja 2012 r., Nr XXI/2012 – sesji nadzwyczajnej z dnia 1 czerwca 2012 r.; wyłożone były do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołów poddano kolejno głosowaniom:
Nr XIX/2012 z dnia 28 marca 2012 r. – 13 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie;
Nr XX/2012 z dnia 28 maja 2012 r. – 13 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie;
Nr XXI/2012 z dnia 1 czerwca 2012 r. – 13 gł. „za”; przyjęto jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Pani Wójt A. Kurczewska przedstawiła w/w Informację poprzez omówienie pisemnej informacji, sporządzonej na podstawie zarządzeń Wójta – wydanych w okresie od 28 marca do 26 czerwca 2012 r. (radni oraz sołtysi otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się); informacja stanowi załącznik do nin. protokołu. M. in. z wypowiedzi:
w okresie od 28 marca do 26 czerwca było dużo ruchów kadrowych, w wyniku konkursów na stanowiska kierownicze:
1) na kierownika GOPS – wpłynęły 4 oferty, z tego 2 nie spełniały wymogów formalnych, 2 oferty były rozpatrywane, tj. Pani E. Hawryło – pracownika PUP w Mrągowie, przez 4 lata była też dyrektorem PCPR oraz Pani T. Nowackiej, która ten konkurs wygrała;
2) na dyrektorów szkół podstawowych:
w Nawiadach – w związku z rezygnacją z tej funkcji Pani R. Minkiewicz; do konkursu przystąpiło 2 kandydatów, konkurs nie został rozstrzygnięty, pełnienie obowiązków dyrektora zostało powierzone Pani A. Maciejewskiej-Grzywna na okres 1 roku;
w Starych Kiełbonkach – skończył się okres powierzenia funkcji dyrektora Panu D. Romankiewiczowi, który przystąpił do konkursu i został dyrektorem na kolejne 5 lat;
w Dłużcu – do konkursu przystąpiła Pani A. Zdanowska i konkurs wygrała;
3) w Urzędzie Gminy odbył się konkurs nieograniczony na stanowisko kierownika referatu finansowego – wpłynęła 1 oferta (wymagania nie były wygórowane), pracownik przyjęty na okres próbny 3 miesiące – okres służby przygotowawczej;
odn. zarządzenia w sprawie ogłoszenia przetargu na najem lokalu użytkowego w Nawiadach 34 (w budynku byłego ośrodka zdrowia) – pojawiła się propozycja utworzenia punktu przedszkolnego – Pani A. Kolińskiej, a jest potrzeba na terenie Gminy stworzenia takiego punktu. Obecnie lokal ten zamieszkuje rodzina Pana radnego (ale jest to bez znaczenia), umowa najmu została wypowiedziana – z 0,5 rocznym okresem wypowiedzenia - posiadał umowę użyczenia, mieszkał tam 3 lata;
bardzo dużo mienia komunalnego zostało przekazane na rzecz mienia sołeckiego – w Prusinowie, Krutyńskim Piecku;
zatwierdzone zostały projekty organizacyjne szkół i przedszkola na następny rok szkolny – są wersją optymalną, skłaniającą się ku wersji oszczędnościowej; są 2 przyczyny takich działań, głównym celem jest utrzymanie małych szkół w małych miejscowościach. Będą rozmowy z ZNP, ponieważ wpłynęła propozycja ZNP – w czasie wakacji będziemy się spotykać, rozmawiać, niektóre propozycje w miarę możliwości będą mogły być uwzględnione;
złożone zostały wnioski o dofinansowania następujących zadań:
1) zagospodarowanie brzegu jeziora w Prusinowie – wnioskowana kwota dofinansowania 200.000 zł,
2) zagospodarowanie działki w Cierzpiętach – 18.000 zł
3) remont boiska do piłki nożnej w Krzywym Rogu i Dobrym Lasku – 100.000 zł,
4) remont świetlicy w Starych Kiełbonkach – 200.000 zł,
5) rozbudowa i nadbudowa budynku przy ul. Zwycięstwa w Pieckach – remiza OSP – dla przeznaczenia góry budynku na siedzibę GOPS – 800.000 zł,
6) remont murawy na stadionie w Pieckach – 200.000 zł …………….
a także złożony został wniosek – przy pomocy Urzędu Gminy – przez Parafię w Nawiadach na elewację Kościoła; ten Kościół jest najstarszym zabytkiem w naszej gminie, a gmina powinna dbać o zabytki;
odn. budowy przedszkola – w marcu odbył się przetarg na dokumentację, wygrała firma z Radomia (tu Pani Wójt przedstawiła założenia projektowe w formie prezentacji komputerowej), czekamy na dokumentację – do 30 września wykonawca zobowiązany jest ją dostarczyć wraz z kosztorysami.

(w trakcie przedstawiania w/w informacji doszła radna Pani B. Bongarc – stan Rady 14 radnych)

Pan radny J. Puławski zwrócił się z pytaniem o dyrektorów pozostałych szkół, o których Pani Wójt nie mówiła.
P. Wójt odpowiedziała, że w szkołach podstawowych w Pieckach i Krutyni oraz Gimnazjum będą dalsze powierzenia

Ad. 5 – sprawozdanie z działalności GOPS w Pieckach w 2011 r. z informacją o potrzebach w zakresie pomocy społecznej

- powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Kierownik GOPS Pani Teresa Nowacka – wg danych zawartych w sprawozdaniu stanowiącym załącznik do nin. protokołu; m.in. omawiając potrzeby w zakresie pomocy społecznej podkreśliła przede wszystkim potrzebę zmiany lokalizacyjnej siedziby GOPS.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poddał pod głosowanie przyjęcie w/w sprawozdania – „za” przyjęciem 14 głosów – przyjęto jednomyślnie.

Ad. 6 – sprawozdanie z realizacji zadań Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii w 2011 r. oraz przyjęcie Programu na 2012 rok

- powyższe sprawozdanie przedstawiła i omówiła Pani Marta Deptuła – pracownik GOPS realizujący w/w Program – wg danych zawartych w sprawozdaniu stanowiącym załącznik do nin. protokołu. Następnie przedstawiła – odczytała treść projektu Programu na 2012 rok (powyższe materiały radni otrzymali wcześniej do zapoznania, sprawy były szczegółowo omówione na wspólnym posiedzeniu komisji przed nin. sesją).
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych I Przeciwdziałania Narkomanii oraz Przemocy w Rodzinie na 2012 rok – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/83/12).
Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poddał pod głosowanie przyjęcie sprawozdania j. w. – „za” przyjęciem 14 głosów – przyjęto jednomyślnie.

Ad. 7 – rozpatrzenie sprawozdania finansowego oraz sprawozdania z wykonania budżetu Gminy za 2011 rok:

a) wystąpienie Wójta z informacją o wykonaniu budżetu Gminy za 2011 rok

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informację nt. realizacji budżetu za 2011 r. – wg informacji pisemnej stanowiącej załącznik do nin. protokołu, w tym informacja o otrzymanych z RIO dwóch opiniach o sprawozdaniu z wykonaniu budżetu – 1-wszej pozytywnej, a następnie negatywnej – z powodu przekroczenia wydatków bieżących od dochodów bieżących na kwotę ok. 75.000 zł, co było spowodowane zwiększonymi, a koniecznymi wydatkami do poniesienia. Następnie omówiła realizację poszczególnych inwestycji ub. roku (wg sprawozdania).

(ogłoszenie przerwy w obradach)

b) opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie o tym sprawozdaniu

Treść powyższej opinii odczytała Pani Skarbnik K. Witkowska – opinia negatywna; w załączeniu do nin. protokołu.

c) wniosek Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Wójta wraz z opinią RIO o wniosku

Wniosek Komisji Rewizyjnej odczytał Przewodniczący Komisji Pan Adam Garela; Komisja pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu za 2011 rok i przyjęła wniosek o udzielenie Wójtowi Gminy absolutorium z tego tytułu; wniosek Komisji w załączeniu do nin. protokołu.
Treść opinii RIO o wniosku Komisji Rewizyjnej odczytał Wiceprzewodniczący Rady Pan L. Krysiak – opinia pozytywna, stanowi załącznik do nin. protokołu.

d) dyskusja

Radca Prawny Pan R. Bielański przedstawił procedurę w zakresie udzielania wójtowi absolutorium, w tym poinformował o skutkach prawnych podjęcia przez Radę Gminy uchwały o udzieleniu bądź nieudzieleniu absolutorium, które udzielane jest wyłącznie za wykonanie budżetu Gminy; nieudzielenie absolutorium jest równoznaczne z podjęciem inicjatywy o przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania wójta.
Pan radny J. Puławski zwrócił się o wyjaśnienie, czy w momencie gdy podpisywana jest umowa na zawarcie kredytu, określone są w niej stałe czy zmienne warunki obsługi tego kredytu?
Odpowiedzi udzieliła Pani Skarbnik K. Witkowska; m. in. wyjaśniła, że na koszt kredytu składa się: 3-miesięczny WIBOR, marża oraz jednorazowa prowizja – z tego 3M WIBOR jest składnikiem zmiennym.

e) przyjęcie uchwały w sprawie w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2011 rok

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego za 2011 rok – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, 0 przeciw, 1 wstrz. się (uchwała Nr XXII/84/12).

f) przyjęcie uchwały w sprawie absolutorium

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Piecki absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2011 rok – po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, 0 przeciw, 1 wstrz. się (uchwała Nr XXII/85/12).
(z udziału w sesji zwolnił się Pan radny M. Adamiak)

Ad. 8 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian w Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Piecki na lata 2012 - 2021

Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg załącznika do nin. protokołu; zmiany są następstwem wprowadzonych w okresie I półrocza tego roku zmian do budżetu Gminy – jest to zmiana czysto techniczna.
Pytań nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012 - 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/86/12).

b) wyrażenia zgody na zawarcie w drodze bezprzetargowej umowy użyczenia ….

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. wyjaśniła, że sprawa wynikłą w związku z tym, że wygasła umowa użyczenia lokalu w budynku b. szkoły w Jakubowie wykorzystywanego przez Parafię w Kosewie na kaplicę. Proponowane jest przedłużenie umowy na jedno pomieszczenie – drugie pozostaje do wykorzystania przez mieszkańców na świetlicę. Okres przedłużenia to 10 lat, stąd wg ustawy o gospodarce nieruchomościami, wymagana jest zgoda Rady.
Pytań, uwag nie zgłaszano.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie w drodze bezprzetargowej umowy użyczenia nieruchomości zabudowanej, położonej w miejscowości Jakubowo 17/1, Gmina Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/87/12).

c) zmian Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. wyjaśniła, iż Gmina Piecki należy do w/w Związku, zmiany jego Statutu wymagają przyjęcia przez wszystkie Gminy członkowskie – przedstawiła proponowane zmiany wg uchwały Zgromadzenia Związku z dnia 25 czerwca 2012 r.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/88/12).

d) zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. wyjaśniła, że sprawa wynikła w związku ze sprzedażą w drodze przetargu działki dla Pana R. Zieleniewicza – w okolicy ul. Zwycięstwa i wskazania drogi dojazdowej. Do lutego tego roku obowiązywał zapis, że można było ustanowić nieodpłatnie służebność przejazdu przez działkę gminną, jednak w momencie podpisywania aktu notarialnego takiej możliwości nie można było już zastosować. W obecnej sytuacji istniejącą drogę wewnętrzną (działka gminna), przez którą planowana była służebność przejazdu, należy zaliczyć do kategorii dróg gminnych, co też uporządkuje sprawę dojazdu do sąsiednich nieruchomości, w tym do tzw. domu nauczyciela, ośrodka zdrowia Pana W. Żbikowskiego.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/89/12).

e) przyjęcia Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym Gminy Piecki na lata 2012 – 2018

Powyższą sprawę przedstawiła Pani Sekretarz B. Wołkowicz – wg danych zawartych w projekcie w/w Programu; m. in. zwróciła uwagę na Rozdz. II, w którym znajduje się prognoza dot. stanu i zasobu mieszkaniowego, w tym że Gmina posiada 35 mieszkań w 16 budynkach komunalnych i przewiduje się, że zasób mieszkaniowy będzie ulegał zmniejszeniu, natomiast stale wzrasta zapotrzebowanie na mieszkania. Planowane do wykonania są tylko niezbędne remonty istniejącego zasobu, takie jak wymiany pokryć dachowych, instalacji elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Mieszkaniowym Zasobem Gminy Piecki na lata 2012 – 2018”; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/90/12).

f) przyjęcia projektu systemowego pt. „Ograniczenie bezrobocia i sfery wykluczenia społecznego w Gminie Piecki” na 2012 rok

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani T. Nowacka – Kierownik GOPS w Pieckach – wg danych zawartych w projekcie uchwały; projekt na 2012 rok jest kontynuacją projektu realizowanego od 2008 r., współfinansowany ze środków EFS w ramach Programu KL, ogółem wartość projektu na ten rok to 204.451 zł, z tego 182.931 zł ze środków unijnych, w projekcie uczestniczyć będzie grupa 40 osób.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia projektu systemowego pt. „Ograniczenie bezrobocia i sfery wykluczenia społecznego w Gminie Piecki” na 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXII/91/12).

g) zmiany do budżetu Gminy na 2012 rok

Propozycję zmiany przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – zmiana wynikła z podpisanej umowy z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska w Olsztynie, w wyniku której otrzymaliśmy dotację w kwocie 12.846 zł na dofinansowanie zadania dot. termomodernizacji budynku szkoły w Dłużcu – wymianę 17 okien, i aby móc dotację wykorzystywać należy ją wprowadzić do budżetu.
Pytań, uwag do w/w propozycji nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy na 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwałę w w/w sprawie przyjęto 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXII/92/12).

Ad. 9 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pan Jan Gleba – Przewodniczący Koła Nr 1 w Pieckach Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów – w swej wypowiedzi przedstawił cele, rodzaj działalności statutowej Koła – z prośbą do obecnych sołtysów, żeby na zebraniach wiejskich przedstawili taką informację mieszkańcom, gdyż takie koła mogą być zakładane w niemalże każdej miejscowości, bo wymagane minimum to 10 osób.

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach – w imieniu mieszkańców Osiedla podziękowała za plac zabaw dla dzieci – na Osiedlu jest 512 dzieci; ponadto przedstawiła prośbę, aby nie likwidować starych huśtawek, wystarczy je trochę poprawić i będą jeszcze służyły, szczególnie tym starszym dzieciom.

Pani Małgorzata Kamińska – sołtys s. Gant – podziękowała Pani Dyrektor GOKSiR w Pieckach A. Żabińskiej za pomoc w organizacji i obsługę „Dnia Dziecka” w Gantach.

Ad. 10 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi na zapytania udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska, m.in. z wypowiedzi:
- na pytanie Pani radnej E. Samsel – 2 ostatnie sesje zostały zwołane w trybie nadzwyczajnym w związku z tym, że pojawił się problem z finansowaniem sportu, ponieważ Stowarzyszenie Sportowe „Pegaz” zrezygnowało ze środków wygranych w konkursie w kwocie 15.700 zł, gdyż nie rozliczyło dotacji na sport za ub. rok. W związku z tym należało dokonać zmian w budżecie Gminy i przesunąć te środki na wydatki rzeczowe dot. sportu. Obecnie wszystko funkcjonuje już w miarę normalnie, a szczególnie zapasy, których działalność została najbardziej zablokowana;
- odn. prośby o nie likwidowanie starych huśtawek na osiedlu – sprawa do zastanowienia, gdyż wiąże się to z bezpieczeństwem dzieci z nich korzystających.

Ad. 11 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-09-06
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-09-06 11:00:22
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-09-06 11:01:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:22
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
892 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony