ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXV/2012 Sesji Rady Gminy Piecki z 28 września 2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-10-23 08:50:21 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXV/2012

XXV Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 28 września 2012 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, rozpoczęcie o godz. 11:00, zakończenie o godz. 12:10.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXV Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych; zmian do porządku obrad nie proponowano, przystąpiono do jego realizacji, jak niżej:

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) podziału Gminy Piecki na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym,
b) podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych

Pan Mariusz Adamiak – pytanie do Pani Dyrektor GOKSiR w Pieckach: „chciałbym poznać sytuację zespołu dziecięcego „Sukces” – jak się przedstawia?”.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z ostatniej sesji Rady Gminy Piecki Nr XXIV/2012 z dnia 31 sierpnia 2012 r. wyłożony był do wglądu w biurze Rady, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.

Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołu poddano głosowaniu, w wyniku którego został przyjęty 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska na wstępie poinformowała, że informację pisemną z działalności w okresie międzysesyjnym sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta wydanych w okresie od 31 sierpnia do 27 września 2012 r., radni oraz sołtysi otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się, w razie pytań udzieli wyjaśnień; informacja stanowi załącznik do nin. protokołu.
Następnie przedstawiła informacje nt. pozostałych działań, m. in.:
podpisana została umowa z wykonawcą ul. Nowej – 10 października może wchodzić na plac budowy, wykonanie drogi w ciągu 250 dni od podpisania umowy, tj. ok. końca czerwca przyszłego roku. Wykonawca ten wyłoniony został w drodze przetargu – wpłynęło 8 ofert, wygrała najtańsza za kwotę 278.000 zł (z przełożeniem wodociągu);
dzisiaj byliśmy zmuszeni odwołać przetarg na sprzedaż działki gminnej – która dałaby nam dochód ok. 100.000 zł. Pan złożył wniosek o nabycie działki w drodze zasiedzenia, będziemy się jednak bronić, i gdy tylko znajdziemy stosowne dokumenty ogłoszony będzie ponownie przetarg;
bardzo ważną sprawą jest zatrudnienie „asystenta rodziny” w GOPS w Pieckach; był ogłoszony nabór na to stanowisko, jest ono finansowane w 100% ze środków rządowych (na razie). Jest to bardzo ważna osoba w gminie – nie rangi dyrektora, radnego czy wójta – ale do kontaktu z biedną rodziną (poinformowała o przypadku takiej rodziny w naszej gminie, której groziło zabranie 3. dzieci do domu dziecka, ale na razie udało się temu zapobiec);
na stawie w Pieckach dobiega końca etap usypywania sztucznej wyspy; zadanie to w 100% finansuje Polskie Towarzystwo Ochrony Ptaków, Oddział w Olsztynie;
podziękowanie sołtysom, którzy złożyli wnioski do Funduszu sołeckiego, P. Wójt wyraziła nadzieję, że uda się je zrealizować w sposób prawidłowy. Jeszcze 5 sołectw nie złożyło, czas jest do najbliższego poniedziałku.

Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) podziału Gminy Piecki na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że w 2011 r. wszedł w życie Kodeks wyborczy, który zastępuje dotychczas obowiązujące wszelkie przepisy wyborcze oraz ustawa wprowadzająca ten Kodeks. Przepisy te zobowiązują rady gmin do podjęcia uchwał w sprawie ustalenia na nowo m. in. okręgów wyborczych. Ten podział ma mieć charakter stały, Wójt przygotowując projekt uchwały kierowała się tym, aby zachować dotychczas ustalone zasady odn. okręgów, a zmiany wprowadzać tylko tam, gdzie są konieczne i są z korzyścią dla mieszkańców.
Na dzień dzisiejszy funkcjonuje w naszej Gminie 10 okręgów wyborczych, w tym 2 wielomandatowe w Pieckach – jeden 2-mandatowy i jeden 5-mandatowy i wybieranych jest 15 radnych, a wg nowego Kodeksu wyborczego będzie nadal 15 radnych, ale wybieranych w okręgach jednomandatowych. Wobec tego należy stworzyć 15 okręgów, a zasadą jest, że sołectwo jest okręgiem, jednak są tu odstępstwa, jeśli są uzasadnione.
Proponowany podział: okręgi od 1 do 8 – bez zmian w stosunku do dotychczasowych, od 9 do 15 ze zmianami – podział sołectwa Piecki na mniejsze okręgi. M. in. w okręgu nr 9 proponuje się ująć sołectwo Dobry Lasek i część sołectwa Piecki (mniejsze okoliczne miejscowości należące do sł. Piecki). Następuje tu przyporządkowanie sołectwa Dobry Lasek do sołectwa Piecki – i w tym przypadku Wojewódzki Komisarz Wyborczy zausterkował taki podział, stwierdził, że narusza to prawo, gdyż uchwała Państwowej Komisji Wyborczej stanowi, iż co do zasady nie powinno się łączyć całego sołectwa z częścią innego – ale Pani Wójt stoi na stanowisku, że to odstępstwo jest uzasadnione i nie narusza przepisów Kodeksu wyborczego – kierując się dobrem mieszkańców, a nie ścisłą literą prawa. Dobry Lasek bardziej związany jest z Pieckami i od lat tak głosuje, a przyporządkowanie go do Lipowa czy Krutyni – tak jak wskazuje nam Dyrektor Delegatury Biura Wyborczego w Olsztynie, jest dla nas nie do przyjęcia.
Pozostały podział na okręgi:
od nr 10 do nr 13 – miejscowość Piecki – podział wg ulic,
od nr 14 do nr 15 – osiedle 35-lecia PRL w Pieckach – podział wg bloków.

Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Piecki na okręgi wyborcze, ustalenia ich granic i numerów oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXV/100/12).

b) podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Sekretarz B. Wołkowicz; temat ten ściśle łączy się z ustalonymi okręgami wyborczymi, Rada jest obowiązana ustalić stałe obwody głosowania w ciągu 3 miesięcy od podjęcia uchwały o ustaleniu okręgów, ale staramy się te tematy połączyć i „załatwić” jednorazowo, gdyż są ze sobą powiązane.
Dotychczas było 7 obwodów głosowania, proponowane jest stworzenie 2-ch nowych, a tym samym 2-ch komisji wyborczych, w miejscowościach najbardziej obciążonych, czyli w Pieckach i Nawiadach, z wykorzystaniem dotychczasowych lokali wyborczych, tj. w Pieckach w szkole podstawowej – a docelowo w nowo wybudowanym przedszkolu, gdzie głosowałoby Osiedle oraz w Nawiadach – w sali gimnastycznej przy szkole podstawowej. Jako Gmina nie poniesiemy dodatkowych kosztów, bo na obsługę wyborów otrzymujemy dotację Wojewody, a będzie to z korzyścią dla mieszkańców – wyborców.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXV/101/12).

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pan Wojciech Tomasik – sołtys s. Bobrówko – pytanie do Pani Wójt o wodociąg Bobrówko – Nowy Most.

Pani Aleksandra Żabińska – Dyrektor GOKSiR w Pieckach – przedstawiła najbliższe imprezy organizowane przez Dom Kultury, zapraszając do wzięcia w nich udziału, w tym na Święto Pieczonego Ziemniaka, które odbędzie się w Nawiadach w dniu 6 października, początek o godz. 15. Poinformowała o nowo podjętej inicjatywie – dzisiaj i jutro będzie trwała akcja wymiany książek i zabawek; akcja skierowana jest głównie do dzieci i młodzieży, chociaż i dorośli mogą w niej uczestniczyć, można będzie się wymieniać, a jeśli coś zostanie będzie można to przekazać ubogim rodzinom.

Pani Wiesława Rolka – sołtys s. Stare Kiełbonki – w swej wypowiedzi nawiązała do sprawy wniosków do Funduszu Sołeckiego i zapotrzebowań do budżetu składanych przez sołtysów „…proszę nie mylmy tych pojęć – to są różne sprawy, nie można mówić, że ludzie nie mają już innych potrzeb, w sołectwach jest więcej miejscowości – i nie można zamykać sołtysów do potrzeb typu wodociąg, kanalizacja – które nie mogą być realizowane w ramach Funduszu”.

Pani Jadwiga Pietrzykowska – Dyrektor Gimnazjum w Pieckach – poinformowała, że wczoraj uczniowie Gimnazjum byli na wojewódzkich zawodach Wieloboju Lekkoatletycznego w Olsztynie, gdzie zdobyli I miejsce – na 14 drużyn biorących udział, a więc duży sukces i gratulacje, także dla rodziców wspierających rozwój dziecka w obszarze kultury fizycznej.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Pani Dyrektor GOKSiR A. Żabińska udzieliła odpowiedzi na pytanie Pana radnego M. Adamiaka dot. zespołu dziecięcego „Sukces” – m. in. poinformowała, że ten zespół to jest działalność prywatna Pani A. Dowhań i nie mamy obecnie z tym nic wspólnego. Natomiast w GOKSiR odbywały się zajęcia, które prowadziła Pani Dowhań, ale ze względu na brak funduszy musiały zostać zawieszone. Pani Dowhań jest instruktorem wysokiej klasy, dość drogo kosztuje – 1.000 zł miesięcznie za 3 godziny tygodniowo.
GOKSiR w tej chwili jest w trudnej sytuacji finansowej, bo realizowane są i rozliczane 2 wnioski z LGD „Mazurskie Morze” – i kiedy rozliczone będą te wnioski i wrócą włożone pieniądze, a jest to ok. 90.000 zł, to być może od nowego roku zajęcia te znów się będą odbywać.
A jeśli chodzi o Nawiady, to Pani Dowhań sama zrezygnowała z dojazdów.

Odpowiedzi udzielone przez Panią Wójt A. Kurczewską:

- dla Pana sołtysa Bobrówka odn. wodociągu – 70.000 zł przeznaczone jest w budżecie tego roku na to zadanie; zlecone zostało opracowanie projektu – do końca września ma być wykonany. Procedura projektowa trwa bardzo długo, wszelkie uzgodnienia, w tym środowiskowe, ale zbliża się już ku końcowi;

- odniesienie się do wypowiedzi Pani sołtys Starych Kiełbonek dot. funduszu sołeckiego i zapotrzebowań sołtysów do budżetu Gminy – m. in. powiedziała, że oczywiście nie jest tak, że tylko i wyłącznie będą realizowane zadania zgłoszone przez sołtysów danych sołectw. Znamy potrzeby inwestycyjne na terenie całej Gminy, znamy bieżące potrzeby, znamy też możliwości finansowe naszego budżetu. Część inwestycji zaplanowanych na ten rok w naturalny sposób musi przejść na rok przyszły, a więcej inwestycji wpisać już nie będziemy w stanie. Wczoraj wpłynął projekt przedszkola, wszystkie uzgodnienia już są, teraz z Urzędu musimy wystąpić o pozwolenie na budowę – a trwa to max do 65 dni, więc w przyszłym roku przetarg – mam nadzieję, że zepniemy się w budżecie z tymi kwotami na budowę przedszkola. Wodociąg – bez wkładu z zewnątrz nie ruszymy, kanalizacja Nawiadach i Starych Kiełbonkach – bez wkładu z UE nie ruszymy, bo fizycznie nie będziemy w stanie. Projektować oczywiście będziemy - Stare Kiełbonki przechodzą na przyszły rok. Jak już wcześniej mówiłam w budżecie zaplanowane jest 1.370.000 zł jako niewykorzystane środki z poprzedniego okresu. Projekt budżetu tworzy się w listopadzie, informacja o niewykorzystanych środkach trafia do nas w marcu – i ta kwota nie znalazła odzwierciedlenia w niewykorzystanych środkach, bo na czas nie wpłynęły środki UE z MASTERPLAN-u, więc w tej chwili trzeba tak przekonstruować budżet, że przedszkole w pewnej części trzeba będzie zdjąć z budżetu – co nie świadczy o tym, że nie będzie wykonane i nie będzie wpisane do wykonania w przyszłym roku. Podobnie z kanalizacją w St. Kiełbonkach – to zadanie też przeniesiemy na rok kolejny do ew. wykonania, jeśli dostaniemy dofinansowanie ze środków UE.
Inwestycje będą realizowane – to nie jest tak, że jak są złożone wnioski o wykorzystanie środków z funduszu sołeckiego, to urywają się inwestycje w danym sołectwie. Wszyscy sołtysi mają prawo składać wnioski, zapotrzebowania do projektu budżetu. Uważam, że utworzenie funduszu sołeckiego pozwoli na równe traktowanie wszystkich sołectw – nie mówiąc o zadaniach inwestycyjnych typu wodociąg czy kanalizacja, ale sołtysi mają chociaż odrobinę wpływu na to, co się dzieje w ich sołectwach, bo mogą dysponować środkami, które są im z ustawy przypisane.
Następnie P. Wójt poinformowała o bieżącej sytuacji nt. stanu zadłużenia ZGKiM wobec VAPO – m. in., iż na dzień dzisiejszy spłacona została kwota 234.000 zł – i jest to duży sukces. Ponadto część mieszkańców Gminy, którzy nie płacili za wodę po 10-12 lat przychodzi do Zakładu, podpisuje porozumienia – i płaci, przynajmniej bieżące opłaty i część zaległych.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXV Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-10-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-10-23 08:50:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-10-23 08:50:21
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1032 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony