ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXVI/2012 Sesji Rady Gminy Piecki z 28 września 2012 r.

Informacja ogłoszona dnia 2012-11-28 11:43:31 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXVI/2012

XXVI Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 19 października 2012 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.

Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 13:00 – 14:20.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXVI Sesji przy obecności 13 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Poinformował, że do przedstawionego porządku obrad jest propozycja zmiany, która wynikła na wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji i dotyczy podjęcia uchwały w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach; o jej przedstawienie wraz z uzasadnieniem zwrócił się do Pani Wójt A. Kurczewskiej.

Pani Wójt m. in. wyjaśniła, że 15 października otrzymaliśmy informację, że nasz wniosek – złożony ponad rok temu, został zaakceptowany i otrzymujemy środki na Środowiskowy Dom Samopomocy. Dla nas oznacza to wykorzystanie lokalu po byłym ośrodku zdrowia i miejsca pracy dla naszych mieszkańców, a także mieszkańcy z orzeczeniami o stopniu niepełnosprawności będą mogli korzystać z obiektu, który jest b. dobrze zlokalizowany, w pobliżu jest duże osiedle mieszkaniowe. W sumie mieliśmy 1 dzień na zastanowienie czy przyjmujemy te środki. Otrzymaliśmy 319.000 zł na remont i wyposażenie, które należy wykorzystać do końca roku, z zastosowaniem procedury przetargowej. W projekcie uchwały proponuje się utworzenie jednostki z dniem 1 listopada, a będzie otwarta od 1 grudnia.

Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie przyjęcie w/w zmiany do porządku obrad – została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie; stanowi pkt 5c porządku obrad.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2012 rok,
b) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012 – 2021,
c) utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach.
6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
- nie wniesiono.
Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że protokół z ostatniej sesji Rady Gminy Piecki Nr XXV/2012 z dnia 28 września 2012 r. wyłożony był do wglądu na sali obrad a także w biurze Rady, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.

Uwag nie wniesiono; przyjęcie protokołu poddano głosowaniu, w wyniku którego został przyjęty 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informację pisemną z działalności w okresie międzysesyjnym sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta wydanych w okresie od 28 września do 18 października 2012 r. radni oraz sołtysi otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się; informacja stanowi załącznik do nin. protokołu.

Wójt Gminy Pani A. Kurczewska przedstawiła informacje nt. pozostałych działań w powyższym okresie, w tym m. in.:
nawiązując do sprawy, o której wcześniej informowała - dot. Spółki VAPO, odczytała treść pisma skierowanego do VAPO odn. spłaty zobowiązań ZGKiM z tytułu dostaw ciepła, które Gmina była zobowiązana spłacić, w kwocie ok. 397.000 zł; m.in., iż do dnia 12 października uregulowane zostały w kwocie 280.000 zł, pozostała kwota do spłaty 236.000 zł, z tego po terminie 198.000 zł. P. Wójt dodała, że na dzisiejszej sesji będą przesunięte środki 58.000 zł dla ZGKiM, które będą przeznaczone na spłatę bieżących faktur. 23 października odbędzie się ponowne spotkanie z f. VAPO nt. płatności zobowiązań;
podpisane zostało porozumienie z Fundacją Stara Szkoła, której Prezesem jest Pani M. Bzura, Fundacja działa na terenie Bobrówka; budynek nie został jeszcze przekazany w użyczenie, ale niebawem to nastąpi; porozumienie dotyczy aktywizacji osób starszych na terenie Gminy Piecki;
odebrana została „Wyspa ptaków”; 17 października wyspa została przekazana na rzecz Gminy Piecki, przez okres 5 lat będzie utrzymywana przez Państwowe Towarzystwo Ochrony Ptaków. Na realizację tego zadania gmina nie angażowała swoich środków;
rozstrzygnięty został przetarg na dożywianie dzieci, ogłoszony przez GOPS – wygrała firma z m. Biała Piska kwotą 3,01 zł za posiłek, która otrzymała 100 punktów; 5 firm zgłosiło oferty, najdroższa była z Barczewa z kwotą 5,26 zł.

Pytań do w/w informacji nie zgłaszano.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2012 rok

Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska przedstawiła i omówiła proponowane zmiany do budżetu – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; m. in.: część zmian wynika z wniosków gminnych jednostek o przesunięcia środków w ramach ich budżetu, ale większość zmian dotyczy zmniejszeń w środkach na inwestycje, co ma na celu zmniejszenie deficytu budżetowego wynoszącego obecnie 1.370.000 zł; po zmianach zostanie zmniejszony o 837.600 zł i będzie wynosił 532.400 zł.
Ponieważ zmianie ulegają wielkości wydatków majątkowych – inwestycyjnych, zmienia się wysokość deficytu i źródła jego sfinansowania, należy te wielkości dostosować w Wieloletniej Prognozie Finansowej do wielkości wskazanych w budżecie Gminy – co będzie przedmiotem następnej uchwały.
Uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXVI/102/12).

b) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012 – 2021

Pani Skarbnik dodała, że oprócz zmian wynikających ze zmian w budżecie, zmiana będzie w załączniku „Wykaz przedsięwzięć realizowanych przez Gminę Piecki w latach 2012-2014”, tj. wpisane zadanie, które dotyczy umowy partnerstwa między Gminą a LOT „Mazury Południowe”; w wyniku tej umowy będziemy zobowiązani do wniesienia wkładu finansowego do projektu w latach 2013 i 2014 w kwocie 4.457,49 zł w poszczególnych latach. Projekt dotyczyć będzie promocji naszej Gminy, i żeby podpisać umowę taki zapis winien się znaleźć w WPF.

Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012 – 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXVI/103/12).

c) utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach

Powyższą sprawę przedstawiła Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. powiedziała – nawiązując do swej wypowiedzi na początku sesji, że mamy zgodę Wojewody na zorganizowanie nowej jednostki, będzie to jednostka, która obejmie osoby dorosłe ze stopniem niepełnosprawności, kierowane przez GOPS w drodze decyzji. Ośrodek zapewnia rozwój tych osób, uczy czynności wykonywanych w życiu codziennym, zapewnione też będzie całodzienne wyżywienie.
Emocje z tym związane są skrajne – od radości po strach, bo musimy przeprowadzić procedurę przetargową, kwota jaką otrzymaliśmy na remonty to 244.500 zł i trzeba je wydatkować z zachowaniem tej procedury. Trzeba sporządzić projekt budowlany na wymianę drzwi zewnętrznych i wewnętrznych. Na wyposażenie mamy 74.000 zł, które także musimy wydatkować zgodnie z procedurą przetargową. Mamy nadzieję, że do końca grudnia wydatkujemy te środki, a od 1 grudnia będziemy mogli przyjąć uczestników. Przed nami konkurs na stanowisko kierownika ŚDS – i tu możemy napotkać problemy, gdyż wymagania są tu ściśle określone, wynikające z przepisów prawa.

Pan radny T. Jasinowicz – „… w sumie mamy 1 miesiąc na remont – na przetarg i wykonanie prac – dla mnie to mało realne, ponadto co się stanie jak nam się nie uda? Jakie są zagrożenia, bo szansa jest, ale co będzie jak nie zdążymy tego zrobić w tak krótkim czasie?”.

Pani Wójt – „…zagrożenia są takie, że ktoś może nam zaszkodzić przy procedurze przetargowej, bo jeśli będzie przebiegać zgodnie z terminami i zakończy się w terminie, to osoba, która wejdzie z remontem będzie w stanie wykonać najpotrzebniejsze prace, żeby mógł nastąpić odbiór przez straż pożarną, przez sanepid – to nie ma żadnego ryzyka. Ale może być też i tak, że nie wykorzystamy wszystkich pieniędzy, to zwrócimy Wojewodzie.
Prace musimy podjąć, i bardzo ważna dla nas sprawa – mamy miesiąc działania w tym roku, co gwarantuje nam prowadzenie jednostki i finansowanie w 100% w przyszłych latach”.

Pan radny J. Puławski – poprosił o informację nt. zatrudnienia w tej jednostce.

Pani Wójt m. in. poinformowała, że rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej określa potrzeby zatrudnienia w takiej jednostce; na pewno będzie kierownik, na pewno psycholog, pedagog – do kierownika będzie należało określenie czy będą to pełne czy części etatu. Zasadą jest, że na 1 uczestnika otrzymuje się 1.000 zł, zakładamy 30 osób, a więc w ramach tych 30.000 zł kierownik będzie musiał zapewnić środki na wszystkie koszty funkcjonowania jednostki, w tym płacowe.

Dalszych pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy w Pieckach; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXVI/104/12).

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

- brak.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

- zapytań nie wnoszono.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXVI Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.

Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik

Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2012-11-28
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2012-11-28 11:43:24
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2012-11-28 11:43:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
950 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony