ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ NrXXX/2012 Sesji Rady Gminy Piecki z 29 grudnia 2012r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-01-16 13:21:12 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

P R O T O K Ó Ł Nr XXX/2012
XXX Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 29 grudnia 2012 r. pod przewodnictwem Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:00 – 11:40.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności (nieobecni: D. Dawid, M. Nadolna),
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Radca prawny UG Pan D. Bączek – aplikant radcowski.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXX Sesji przy obecności 14 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Poinformował, że do przedstawionego porządku proponowana jest zmiana, tj. poszerzenie o sprawę podjęcia uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012-2021 – jako pkt 5b porządku obrad (dotychczasowe ppkty ulegają odpowiednio przesunięciu) -
- powyższą propozycję zmiany Przewodniczący Rady poddał pod głosowanie, w wyniku którego została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołów z poprzednich sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) zmian budżetu Gminy na 2012 rok,
b) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012-2021;
c) ustalenia podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych,
d) określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Piecki oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków,
e) przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2013”.
f) rozpatrzenia skargi na działalność Wójta Gminy Piecki.
6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
Pan Tomasz Jasinowicz:
1) pytanie w sprawie tzw. ustawy śmieciowej i obowiązku ustalenia przez gminę sposobu rozliczania mieszkańców za śmieci – dochodzą do mnie sprzeczne informacje, że to jest konieczność ustalenia tego do końca tego roku – nie wiem, czy jest to prawdą?
2) pytanie wynikające ze sprawy rozliczania inwestycji w ramach MASTERPLAN-u i problemów z odzyskaniem naszych pieniędzy włożonych w te inwestycje – pytanie jak wygląda sytuacja pod względem podłączeń do kanalizacji sanitarnej w tych miejscowościach, w których została ona wybudowana? Czy nie ma takich tendencji, że budujemy tą kanalizację, a ilość podłączeń jest znikoma?

Pan Andrzej Brodzik – pytanie w sprawie naszego lokalnego czasopisma – prośba żeby Pani Wójt omówiła tą sprawę – żeby nie powtarzać plotek, a usłyszeć informację „z pierwszej ręki”.

Ad. 3 – przyjęcie protokołów z poprzednich sesji

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostają protokoły z ostatnich sesji, tj.: sesji zwyczajnej Nr XXVIII/2012 z dnia 26 listopada 2012 r. i sesji nadzwyczajnej Nr XXIX/2012 z dnia 10 grudnia 2012 r.; protokoły były wyłożone do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać – po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.

Uwag nie wnoszono; przyjęcie protokołów poddano kolejno głosowaniom:

1) Nr XXVIII/2012 z dnia 26 listopada 2012 r. – 14 gł. „za” – przyjęto jednomyślnie;
2) Nr XXIX/2012 z dnia 10 grudnia 2012 r. – 14 gł. „za” – przyjęto jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Informację pisemną z działalności w okresie międzysesyjnym sporządzoną na podstawie zarządzeń Wójta wydanych w okresie od 24 listopada do 28 grudnia 2012 r. radni oraz sołtysi otrzymali przed sesją do szczegółowego zapoznania się; informacja stanowi załącznik do protokołu.
Pani Wójt A. Kurczewska omówiła powyższą informację oraz przedstawiła dodatkowe informacje nt. pozostałych działań, w tym m. in.:
miał się odbyć przetarg na oświetlenie uliczne, który niestety musieliśmy odwołać, gdyż okazało się, że zgłosił się właściciel słupów oświetleniowych, który zażądał odwołania przetargu; w warunkach przetargowych była podana firma Energia-Operator jako właściciel słupów, a rzekomo na początku 2010 r. miała wpłynąć do Urzędu informacja, że zmienia się właściciel na Energia-Oświetlenie – i ta firma będzie wnioskowała o to, żeby w drodze bezprzetargowej umożliwić im świadczenie usługi konserwacji oświetlenia ulicznego – opinię prawną przytoczy Pan Mecenas;
w kwestii przekazania pełnienia obowiązków dyrektora ZGKiM w Pieckach Pani Jolancie Załęskiej-Chodkowskiej – powierzenie nastąpiło do dnia 31 maja 2013 r., ale z oświadczenia majątkowego, które złożyła wynika, że trzeba będzie podjąć inne kroki, ponieważ dyrektor nie może prowadzić działalności gospodarczej;
odbył się przetarg na opiekę nad bezpańskimi zwierzętami w 2013 roku – koszt utrzymania dziennego 1 psa w schronisku zmniejszył się o 1,60 zł – a więc przy 30 psach będzie dla nas oszczędność;
w między czasie pojawiło się bardzo wiele problemów finansowych – przedstawiła obecny stan budżetu Gminy, trudności finansowe, płatnicze wynikające z niewykonania planu dochodów głównie z tytułu sprzedaży mienia komunalnego (działek) oraz braku zwrotu naszych środków zaangażowanych w inwestycje – ogółem na ok. 600.000 zł, które powinny wpłynąć do końca tego roku, w tym z MASTERPLAN-u za inwestycje kanalizacyjne oraz z Urzędu Marszałkowskiego za wodociąg Krawno;


Ad. 6 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) zmian budżetu Gminy na 2012 rok

Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska przedstawiła i omówiła proponowane zmiany do budżetu – wg propozycji pisemnych stanowiących załącznik do nin. protokołu; zmiany w większości są związane z wnioskami gminnych jednostek – ZOPO (2 wnioski) oraz GOPS o przesunięcia środków w ramach budżetu. Ponadto dodatkowa zmiana: wprowadzenie do budżetu otrzymanych środków z Ministerstwa Finansów w kwocie 17.094 zł – jako rezerwa subwencji ogólnej, które przeznaczymy na obsługę kredytów oraz przesunięcie kwoty ok. 4.000 zł ze środków na Urząd Gminy na ten sam cel.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2012 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXX/118/12).

b) zmian w WPF Gminy Piecki na lata 2012 - 2021

Powyższą sprawę omówiła Pani Skarbnik Gminy K. Witkowska; zmiany w WPF wynikają ze zmian wprowadzonych do budżetu Gminy, wielkości występujące w budżecie muszą być takie same w WPF – w tym przypadku wielkości planu dochodów i wydatków, bo inne elementy pozostają bez zmian.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2012 - 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jenomyślnie (uchwała Nr XXX/119/12).

c) ustalenia podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych

- wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Wójt A. Kurczewska; m. in. poinformowała, że okręgi wyborcze już zostały ustalone – i na tym etapie pojawił się problem z sołectwem Dobry Lasek, który zgodnie ze wskazaniem Komisarza Wyborczego w Olsztynie, musiał zostać połączony z okręgiem Krutyń, Krutyński Piecek i Rosocha. W proponowanym podziale na obwody głosowania jest propozycja, żeby sołectwo Dobry Lasek przyłączyć do obwodu głosowania w Pieckach – dla umożliwienia mieszkańcom tego sołectwa wzięcia udziału w głosowaniach. W praktyce na pewno będzie to oznaczać utrudnienia w pracy komisji wyborczych, jednak jest to korzystniejsze rozwiązanie dla mieszkańców Dobrego Lasku. Dodatkowa zmiana, to utworzenie dwóch nowych obwodów głosowania, tj. w Pieckach – z siedzibą w Szkole Podstawowej oraz w Nawiadach – z siedzibą w sali gimnastycznej przy Szkole Podstawowej w Nawiadach.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie ustalenia podziału Gminy Piecki na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXX/120/12).

d) określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Piecki oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków

- wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że zadanie to zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym należy do kompetencji Rady Gminy, a dotychczas te kompetencje należały do Wójta. Projekt uchwały m. in. zakłada nieodpłatne korzystanie z przystanków przy drogach gminnych, mamy 4 gminne przystanki 2-stronne, na ogółem 40 przystanków na terenie Gminy.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Piecki oraz warunków i zasad korzystania z tych przystanków; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXX/121/12).

e) przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2013”

- powyższą sprawę przedstawiła Pani Sekretarz B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że Rada corocznie przyjmuje Program współpracy na rok następny, Program na 2013 rok nie różni się od Programu ub. roku, realizowany jest na miarę możliwości finansowych Gminy. Głównie korzystają z niego ochotnicze straże pożarne, kultura fizyczna, wypoczynek letni, zapewnienie bezpieczeństwa i ochrony osób przebywających na wodach (zadanie realizowane przesz WOPR). Środki przeznaczone na realizację zadań Programu na 2013 rok to 37.000 zł (jak w 2012 r.).
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2013”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXX/122/12);

(ogłoszenie przerwy w obradach)

f) rozpatrzenia skargi na działanie Wójta

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik na wstępie poinformował, że w dniu wczorajszym na wspólnym posiedzeniu komisji Rady temat ten był obszernie dyskutowany przez radnych, skarga – dla informacji sołtysów i zaproszonych gości, dotyczy sprawy użyczenia budynku byłej szkoły w Bobrówku dla Fundacji „Stara Szkoła” – poprosił Pana Mecenasa o szersze wprowadzenie (pisma skarżącej – Wiceprezesa Fundacji Pani I. Nowakowskiej w załączeniu do protokołu).

M. in. z wypowiedzi Pana D. Bączka – Aplikanta radcowskiego: w dniu 12 grudnia 2012 r. na adres mailowy Urzędu Gminy wpłynął mail – stanowiący w naszej ocenie, osób, którzy go otrzymali skargę na działalność Wójta Gminy Piecki, który został później powielony w piśmie, zatytułowanym skargą z dnia 21 grudnia 2012 r. adresowaną do Rady Gminy. Treść tego pisma to pewna polemika skarżącej z Wójtem, pracownikami co do formy zawarcia umowy użyczenia budynku byłej szkoły w Bobrówku dla Fundacji „Stara Szkoła”. Zarzucany jest brak zachowania jakichkolwiek terminów, brak odpowiedzi, brak konsultacji, bierność pracowników Urzędu, a w szczególności Wójta, który w ocenie skarżącej bardzo mocno deklarował zawarcie tej umowy. Tu podkreślić należy jedną rzecz – Rada Gminy w maju br. podjęła uchwałę o wyrażeniu zgody na zawarcie umowy użyczenia tego budynku dla Fundacji – to jest uchwała intencyjna, dająca upoważnienie Wójtowi do zawarcia takiej umowy – i to Wójt w następstwie negocjacji pomiędzy stronami ostatecznie podpisze umowę – jeżeli będzie korzystna dla obu stron. Natomiast propozycja umowy, która została przedstawiona przez Fundację – w naszej ocenie była umową niedopuszczalną do przyjęcia, ponieważ zawierała wiele zapisów niekorzystnych dla Gminy, pod względem nawet finansowym – i przejęcia odpowiedzialności za jakiekolwiek prace remontowe wykonane w tym budynku, czy też terminów związanych z wypowiedzeniem tej umowy. Umowa użyczenia polega na bezpłatnym przekazaniu do używania i pobierania korzyści przez biorącego w użyczenie – a my jako właściciele tej nieruchomości musimy mieć też prawo wpływu na to, co się dzieje z tym budynkiem – jeżeli biorący będzie użytkował niezgodnie z umową, niezgodnie z prawem – to zapewnienie tego wpływu jest przez możliwość wypowiedzenia umowy w ściśle określonych warunkach. My te warunki przedstawiliśmy – niestety nie zostały przez Fundację zaakceptowane.
To, że kilka miesięcy trwają rozmowy pomiędzy Gminą a Fundacją, to dotyczy zapisów w umowie – zapisy proponowane przez Gminę są nie do przyjęcia przez Fundację i zapisy proponowane przez Fundację nie są do przyjęcia przez Gminę – tak więc na razie nie ma porozumienia pomiędzy dwoma stronami.
Co do zarzutu bierności, braku konsultacji – po analizie dokumentów wynika, że korespondencja z Fundacją była prowadzona, głównie drogą mailową – a więc jest to nieprawdą. Tak więc w naszej ocenie – i Państwa radnych po wczorajszym wspólnym posiedzeniu komisji, przygotowany został projekt uchwały - po analizie całokształtu zebranego materiału w sprawie dot. skargi, że ta skarga jest niezasadna.
Trzeba też tu podkreślić, że Gmina jak najbardziej jest zainteresowana podpisaniem tej umowy – i w dniu 4 stycznia 2013 r. będzie zorganizowane spotkanie przedstawiciela Fundacji i Wójta, mające na celu podjęcie kolejnej próby zawarcia umowy – na partnerskich warunkach.

Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działanie Wójta”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 14 gł. „za”, tj. jednogłośnie (uchwała Nr XXX/123/12);

Po powyższym, Pani Wójt A. Kurczewska w swej wypowiedzi m. in. poinformowała, że przedstawi Fundacji „Stara Szkoła” taką samą treść umowy użyczenia, jaka jest zawarta z Fundacją ALE na użyczenie budynku b. szkoły w Babiętach – i do niej będzie należała decyzja, czy ją przyjmie, czy też nie.

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach – zwróciła sięz pytaniem – prośbą o możliwość przestawienia pojemników do segregacji odpadów, tzw. dzwonów w inne miejsce, np. przy garażach, gdzie byłyby na pewnym uboczu, bo obecnie stoją naprzeciw CPN i „bardzo rzucają się w oczy”.

O zabranie głosu zgłosił się Pan Turek – obserwator z ramienia Pani I. Nowakowskiej – Pan Przewodniczący Rady głosu mu nie udzielił - po pouczeniu, że „publiczności” głos nie jest udzielany, jeżeli przed sesją nie zostało to uzgodnione z przewodniczącym obrad.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi udzieliła Pani Wójt A. Kurczewska:
- odn. pytań Pana radnego T. Jasinowicza: w sprawie podłączeń do nowo wybudowanej kanalizacji ściekowej – ok. 90% gospodarstw domowych zostało podłączonych – wszystkie, które były ujęte w projekcie, nieliczne tylko gospodarstwa zostały pominięte. Jeszcze nie zostali obciążeni za przyłącza, w tej chwili są podpisywane umowy;
odnośnie opłaty śmieciowej – celowo jakby zwlekaliśmy z uchwaleniem, ustaleniem opłat za śmieci, jest też bardzo duży bałagan w kraju w tej sprawie – Mrągowo podjęło uchwałę, później ją zmieniało, Mikołajki jeszcze też nie podjęły. Teraz Senat wypowiedział się nt. sposobu obliczania opłaty za śmieci, dopuścił jako podstawę naliczenia opłaty tzw. system mieszany, który pozwala ustalić stawkę opłaty od gospodarstwa domowego w zależności od liczby osób w tym gospodarstwie. Powołany jest Zespół do opracowania projektów uchwał, na pewno uchwały będą podjęte w styczniu – i nic złego do tego czasu się nie wydarzy;

- odn. pytania Pana Przewodniczącego A. Brodzika o czasopismo – „naprawdę nie wiem z jakiego powodu jeszcze Gazeta nie została wydrukowana, najprawdopodobniej w poniedziałek numer się ukaże. Na początku składania do druku pojawiły się problemy – zmieniłam mój artykuł nt. powodów zawieszenia wydawania Gazety od nowego roku. …”

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXX Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-01-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-01-16 13:17:58
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-01-16 13:21:12
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1061 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony