ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/2013 Sesji Rady Gminy Piecki - nadzwyczajnej z 10 kwietnia 2013 r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-05-17 11:25:31 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXIV/2013

XXXIV Sesji Rady Gminy Piecki - nadzwyczajnej, odbytej w dniu 10 kwietnia 2013 r.
pod przewodnictwem Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady.
Obrady odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach: 15:00 – 16:05.
W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz,
- Skarbnik Gminy Pani Krystyna Witkowska.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXXIV Sesji – nadzwyczajnej, przy obecności 13 radnych – na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych. Poinformował, że do przedstawionego porządku obrad jest propozycja zmiany – poszerzenie o podjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty – jako pkt 2a
- powyższą zmianę do porządku obrad przyjęto w drodze głosowania 13 gł. „za”, tj. jednogłośnie.

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty,
b) określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,
c) zmian budżetu Gminy na 2013 rok.
3. Zamknięcie obrad.

Ad. 2
a) przyjęcie uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty

Wprowadzenia dokonała Pani Sekretarz B. Wołkowicz, m. in. z wypowiedzi: jak było zapowiadane, mamy już informacje o rozstrzygnięciach przez Regionalną Izbę Obrachunkową dot. naszych uchwał „śmieciowych” – 2. uchwały zostały uchylone. W trybie pilnym wymagają one zmiany, a szczególnie uchwała w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty. Mamy też uchylony przez Wojewodę „Regulamin utrzymania czystości i porządku”, jednak do jego zmiany potrzeba więcej czasu i uzgodnień, jest w trakcie przygotowywania i będzie przedstawiony Radzie na następnej sesji.
Uchwałę w sprawie wyboru metody, poprawiamy w ten sposób – po konsultacjach z RIO, że dodajemy w § 3 zapisy dot. wysokości odpłatności za pojemniki – co wg nas należało określić, gdy nieruchomości niezamieszkałe będą objęte tym nowym systemem, bo praktycznie teraz te opłaty nie będą pobierane, gdyż takie nieruchomości będą posiadać umowy z dotychczasowymi odbiorcami śmieci – niemniej taki zapis zmieniający do uchwały wprowadzamy.
Następnie Pani Sekretarz - w trakcie ogólnej dyskusji, udzielała wyjaśnień na pytania radnych.
Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenie wysokości stawki tej opłaty; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 13 gł. „za” – jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/141/13).

b) przyjęcie uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości

Wprowadzenia dokonała Pani Sekretarz B. Wołkowicz,; wg wskazań RIO, w treści uchwały wprowadzamy dodatkowy zapis, umożliwiający złożenie deklaracji drogą elektroniczną, ponadto zmiany we wzorze deklaracji:
- termin składania zmienia się na 30 kwietnia br.,
- w adresie właściciela nieruchomości – bez adresu e-mail i nr telefonu,
- należy jednak podać numer działki i obręb (co było wcześniej kwestionowane przez RIO),
- zmiana treści oświadczenia właśc. nieruchomości o podaniu danych zgodnych z prawdą,
- nie należy podawać danych o kompostowniach na posesji,
- wprowadzenie zapisu, że dopuszcza się składanie e-deklaracji.
Pani Sekretarz dodała, że dla dotrzymania terminu złożenia deklaracji przez mieszkańców do końca kwietnia, druki deklaracji będą dostarczone sołtysom przez gońca Urzędu Gminy, którzy je rozprowadzą po mieszkańcach. Do deklaracji będą dołączone ulotki informacyjne dla mieszkańców pomocne w ich wypełnieniu, głównie o wysokości opłat za odpady.
(salę obrad opuściła Pani radna B. Bongarc – stan Rady 12 radnych)
Pan Przewodniczący A. Brodzik – sołtys s. Jakubowo m. in. powiedział, że technicznie nie jest w stanie rozdać tych deklaracji – i każdemu mieszkańcowi z osobna tłumaczyć sposób wypełniania – i nie podejmuje się ich rozdawania, a widzi to tylko poprzez odbywanie zebrań wiejskich, na których będzie to wyjaśniane – i takie zebranie zwoła w swoim sołectwie.
Uwag do projektu uchwały nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/142/13).

c) przyjęcie uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2013 rok

Propozycje zmian do budżetu przedstawiła i omówiła Skarbnik Gminy Pani K. Witkowska – wg załącznika do protokołu; zmiany dotyczą zabezpieczenia środków na rozliczenie kosztów zimowego utrzymania dróg gminnych – zwiększenie o 27.000 zł z przesunięcia ze środków na niepubliczny punkt przedszkolny, który nie będzie korzystać z dotacji z budżetu Gminy.
Uwag, pytań nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2013 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 12 gł. „za” – jednogłośnie (uchwała Nr XXXIV/143/13).

Ad. 3
W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXIV Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono i podpisano.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-05-17
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-05-17 11:25:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-05-17 11:25:31
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
972 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony