ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Protokoły z sesji Rady Gminy

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/2013 Sesji Rady Gminy Piecki z 13 września 2013r.

Informacja ogłoszona dnia 2013-11-05 13:46:26 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne, informacja należąca do archiwum

Akapit nr 1 - brak tytułu

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/2013

XXXVIII Sesji Rady Gminy Piecki, odbytej w dniu 13 września 2013 r. pod przewodnictwem
Pana Andrzeja Brodzika – Przewodniczącego Rady Gminy Piecki.
Obrady Rady Gminy odbyły się w sali posiedzeń Urzędu Gminy Piecki, w godzinach 10:05 – 12:35.

W sesji udział wzięli:
- radni Rady Gminy Piecki - wg załączonej listy obecności,
- sołtysi z terenu Gminy – wg załączonej listy obecności,
- zaproszeni goście – wg załączonej listy obecności,
- Wójt Gminy Pani Agnieszka Kurczewska,
- Sekretarz Gminy Pani Bożena Wołkowicz.

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik dokonał otwarcia XXXVIII Sesji przy obecności 10 radnych - na ustawowy stan Rady 15 radnych, stwierdził zachowanie prawomocności obrad, powitał wszystkich zebranych, po czym poinformował, że proponowana jest zmiana porządku obrad - poszerzenie o podjęcie uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Wójta Gminy Piecki (jako pkt 5g) w związku z wpłynięciem do Rady projektu takiej uchwały.
Powyższą propozycję zmiany porządku obrad poddał pod głosowanie, w wyniku którego nie została przyjęta - 7 gł. „za”, 1 przeciw, 2 wstrz. się (dla przyjęcia wymagana jest bezwzględna liczba głosów „za”, tj. 8).

Porządek obrad:

1. Otwarcie sesji, stwierdzenie prawomocności obrad.
2. Zapytania i wolne wnioski radnych.
3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
4. Informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym.
5. Przyjęcie uchwał w sprawach:
a) regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Piecki,
b) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2013 rok”,
c) zmian budżetu Gminy na 2013 rok,
d) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2013 – 2021,
e) przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie,
f) zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli.
6. Wystąpienia sołtysów oraz zaproszonych gości.
7. Odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski.
8. Zamknięcie obrad.

Ad. 2 – zapytania i wolne wnioski radnych
- nie zgłoszono.

Ad. 3 – przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji

(doszła Pani radna W. Rolka – stan Rady 11 radnych)

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik poinformował, że do przyjęcia pozostaje protokół z ostatniej sesji Nr XXXVII/2013 z dnia 24 czerwca 2013 r.; protokół był wyłożony do wglądu na sali obrad, każdy zainteresowany mógł się z nim zapoznać także w biurze Rady, po czym zwrócił się do radnych z zapytaniem, czy wnoszą uwagi.
Uwag nie wnoszono. Przyjęcie protokołu poddał pod głosowanie, w wyniku którego został przyjęty 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie.

Ad. 4 – informacja Wójta z działalności w okresie międzysesyjnym

Powyższą informację przedstawiła Pani Wójt A. Kurczewska – wg danych zawartych w informacji pisemnej sporządzonej na podstawie wydanych zarządzeń Wójta w okresie od 24 czerwca do 12 września br., stanowiącej załącznik do nin. protokołu. Ponadto poinformowała o odbytych przetargach, m. in.:
• przetargu ogłoszonego przez GOPS na dożywianie dzieci w szkołach – wygrała firma Gastro Biznes Pana S. Szurmana z Krutyni kwotą 3,50 zł za obiad; wpłynęły 2 oferty – 2-ga była za 3,78 zł za obiad;
• na firmę cateringową dostarczającą posiłki dla dzieci do lat 3 do Punktów Opieki Domowej – wygrała firma Pani B. Ryfa – jedyna oferta;
• na ubezpieczenie majątku Gminy – wpłynęły 2 oferty, wygrała oferta Towarzystwa Ubezpieczeń Wzajemnych „TUW”, Oddział w Olsztynie;
• Zespół Obsługi Placówek Oświatowych przeprowadził przetargi na: dostawę schodołazu do Gimnazjum, dla przystosowania do potrzeb dziecka niepełnosprawnego, dostawę pomocy dydaktycznych do szkół podstawowych w Pieckach i Dłużcu, na dowóz dzieci do szkół – wygrały 2 firmy: PKS Mrągowo oraz firma Pana A. Kowalczyka z Piecek;
• odbył się przetarg - ale jeszcze nie został rozstrzygnięty, na budowę przedszkola w Pieckach. Wpłynęło 11 ofert, trwa procedura ich sprawdzania pod względem formalnym; 2 oferty są na kwotę poniżej 3 mln zł – najniższa kwota to 2.761.650 zł, najwyższa to 3.774.274 zł. Otrzymaliśmy już dofinansowanie w kwocie 706.000 zł, finansowanie budowy przedszkola będzie rozłożone na 3 lata;
• w najbliższy poniedziałek odbędzie się przetarg na budowę wodociągu Bobrówko; podpisana jest już umowa z Urzędem Marszałkowskim na dofinansowanie tego zadania w wys. 893.874 zł. Na dzisiejszej sesji zadanie to będzie wprowadzone do WPF, bo jego finansowanie będzie trwać 2 lata;
• najważniejsza sprawa – sprawa VAPO – odbyły się negocjacje nt. warunków wzajemnych rozliczeń finansowych w związku z wycofaniem się firmy VAPO z umowy na dostarczanie ciepła z kotłowni osiedlowej. Umowa została podpisana, tj. podpisany protokół z negocjacji. Firma zaproponowała na początku 1.002.000 zł z tyt. zwrotu poniesionych nakładów (pozostały nam do spłaty węzły + kocioł), ostatecznie wynegocjowaliśmy kwotę 740.000 zł, której płatność ma być w przyszłym roku. Gmina nie jest przygotowana na tego typu wydatek – i możemy mieć problemy z prowadzeniem inwestycji, być może trzeba będzie zrezygnować z któregoś zadania.

Pan radny J. Puławski zapytał o sprawę zarządzenia dot. ogłoszenia konkursu na nabór na wolne stanowisko urzędnicze w Urzędzie Gminy – o jakie stanowisko chodzi?
Pani Wójt m. in. wyjaśniła, że ustawa „śmieciowa” nałożyła bardzo dużo zadań w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, i w kalkulacji wysokości opłaty za odbiór śmieci jest wliczony koszt stworzenia 2,5 etatu – w referacie finansów i w Punkcie Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zlokalizowanego na terenie kotłowni. Wynik naboru jest znany – z 8 ofert jakie wpłynęły, 2 spełniały wymogi formalne – przeszła Pani Marta Micińska-Kulas, dotychczas pracująca u nas „na pracach interwencyjnych”.

Pan Przewodniczący A. Brodzik zapytał o sprawę środków na rozbudowę Środowiskowego Domu Samopomocy – czy te 280.000 zł wystarczy na pokrycie kosztów tej rozbudowy?
P. Wójt – środki na to zadanie dostaliśmy od Wojewody – wpłynęły dość późno, rozbudowy do końca roku chyba nie uda nam się wykonać, tj. rozbudowy parteru z piwnicą. Złożyliśmy już wniosek do Wojewody o rozłożenie na 2 lata – w tym roku zapłacimy za projekt, kupimy piec centralnego ogrzewania - być może na pelet. Ew. możemy ogłosić przetarg na wykonanie części zadania – i jeśli Wojewoda zgodzi się na podpisanie umowy składowania materiałów na naszym terenie, to być może uda nam się wykorzystać te środki – a jak nie, to będziemy wnioskowali w przyszłym roku.

Ad. 5 – przyjęcie uchwał w sprawach:

a) regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Piecki

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. wypowiedzi: temat regulaminu był już przez Radę podejmowany, ostatnio 14 czerwca regulamin został uchwalony. Wojewoda w trybie nadzoru unieważnił tą uchwałę w całości, podając zausterkowane zapisy, główny zarzut dotyczył sprawy deratyzacji na obszarze Gminy. Obecny projekt regulaminu został poprawiony i dostosowany do wskazań Wojewody, był już konsultowany z Wojewodą i przedstawicielami Wydziału Nadzoru Prawnego – osobiście przez Panią Sekretarz i Panią Wójt, ostatnio też nasz radca prawny konsultował jego zapisy z Wydziałem Nadzoru – mamy nadzieję, że uzyska akceptację – i w takiej wersji proponowany jest Radzie do przyjęcia.
Pytań, uwag nie zgłaszano.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie regulaminu utrzymania porządku i czystości na terenie Gminy Piecki; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVIII/157/13);

b) przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2013 rok”

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonała Sekretarz Gminy Pani B. Wołkowicz; m. in. poinformowała, że obowiązek przyjęcia przez Radę takiego programu wynika z ustawy o ochronie zwierząt, został też spełniony wymóg jego konsultacji z organizacjami, stowarzyszeniami mającymi w swej statutowej działalności ochronę zwierząt; omówiła założenia Programu wg zapisów zawartych w projekcie.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Piecki na 2013 rok”; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVIII/158/13);

(ogłoszenie 20-min. przerwy w obradach)

c) zmian budżetu Gminy na 2013 rok

Propozycje zmian przedstawiła i omówiła Wójt Gminy Pani A. Kurczewska – wg propozycji pisemnych, stanowiących załącznik do nin. protokołu.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian budżetu Gminy na 2013 rok; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVIII/159/13);

d) zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2013 - 2021

Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik wyjaśnił, iż zmiany WPF zostały omówione w punkcie „zmiany do budżetu” – zawarte w załączniku pisemnym, są konsekwencją zmian wprowadzonych do budżetu, należy ująć zadania finansowane dłużej niż 1 rok.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej Gminy Piecki na lata 2013 - 2021; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVIII/160/13);

e) przyjęcie zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie

Wprowadzenia do powyższej sprawy dokonał Przewodniczący Rady Pan A. Brodzik; m. in. wyjaśnił, iż Gmina Piecki należy do w/w Związku, zmiany Statutu wymagają przyjęcia przez wszystkie Gminy członkowskie – obecna zmiana wynika z rezygnacji Gminy Mrągowo z uczestnictwa w tym Związku, w związku z czym należy uaktualnić wykaz gmin będących jego członkami.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmian do Statutu Związku Gmin „Czyste Mazury” z siedzibą w Mrągowie; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVIII/161/13).

f) zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Pan A. Garela przedstawił, że Komisja zaproponowała przeprowadzenie kontroli w trzech jednostkach, tj. w ZGKiM, GOKSiR i GOPS, obecnie ulega przesunięciu termin kontroli w ZGKiM z czerwca na październik.
Pytań, uwag nie wnoszono.
Wiceprzewodniczący Rady Pan Leszek Krysiak odczytał projekt uchwały w sprawie zlecenia Komisji Rewizyjnej przeprowadzenia kontroli; po poddaniu pod głosowanie uchwała w w/w sprawie została przyjęta 11 gł. „za”, tj. jednomyślnie (uchwała Nr XXXVIII/162/13).

(ogłoszenie przerwy w obradach)

Ad. 6 – wystąpienia sołtysów i zaproszonych gości

Pani Aleksandra Żabińska – Dyrektor GOKSiR w Pieckach – przedstawiła w formie prezentacji komputerowej przebieg „Święta Chleba” zorganizowanego na terenie Muzeum Im. W. Dermackiej w Pieckach, w niedzielę 8 września, a także Dożynek Gminnych w części wnoszenia i prezentacji wieńców dożynkowych. Na koniec Pani Dyrektor zwróciła się z prośbą do radnych, sołtysów o propagowanie tych imprez na swoich terenie, gdyż uczestników jest bardzo mało, np. na Święcie Chleba.

Pani Marzenna Balcerczyk – Przewodnicząca Zarządu Osiedla w Pieckach – przekazała informację, że w dniu 25 października w Domu Kultury w Pieckach odbędzie się wernisaż jej wszystkich prac robionych na szydełku, na który wszystkich serdecznie zaprasza. Później te prace będą przewiezione do Muzeum Pani Dermackiej.

Pani Małgorzata Kamińska – sołtys s. Gant – zapytanie do Pani Wójt, bo na ostatnim spotkaniu sołtysów w GOK była Pani Prezes Remondis i obiecała wymianę pojemników na większe, co miało być załatwione do końca sierpnia, ale do tej pory jest cisza. Zbliża się okres jesienny i pojemniki będą rzadziej wywożone i ludzie się buntują, bo pojemnik 100 litrowy dla rodziny 7-osobowej jest za mały – i pytanie kiedy to będzie załatwione?

Pan Stanisław Trzciński – sołtys s. Mojtyny – przedstawił sprawę dowozu dzieci szkolnych na kolonię Mojtyny – sprawę tą zgłaszał już wcześniej i miało to być rozstrzygnięte od nowego roku szkolnego – jest połowa września i dzieci są wysadzane we wsi, po które muszą przyjeżdżać rodzice – tych dzieci jest 5 czy 6. Mówiono, że nie ma możliwości zajazdu, a tam naprawdę jest piękny zajazd, który w czynie społecznym sami zrobiliśmy, i autobus może zawrócić.

Ad. 7 – odpowiedzi na zapytania i wolne wnioski

Odpowiedzi na zapytania sołtysów udzielała Pani Wójt A. Kurczewska, m. in.:

- w sprawie pojemników na śmieci – firma Remondis z przetargu zobowiązana była dostarczyć pojemniki w 80%, bo część mieszkańców zobowiązała się do zaopatrzenia we własnym zakresie – ale obecnie prawie 100% mieszkańców Gminy posiada pojemniki zabezpieczone przez f. Remondis. Co do wymiany pojemników na większe – jeśli wystąpi taka potrzeba, to należy to zgłosić bezpośrednio f. Remondis lub do pracowników Urzędu Gminy zajmujących się odpadami komunalnymi, jest to Pani M. Micińska-Kulas i Pani E. Krzemińska – nie powinno być problemów z wymianą;

- w sprawie dowozu dzieci na kolonię w Mojtynach –
Pan Dyrektor ZOPO K. Grygo m. in. poinformował, że jest już po przetargu, tą trasę obsługuje autobus PKS – a tam jest zasada, że zawracanie odbywa się w pętlach lub zatokach, i jeśli tego nie ma, to autobus kursowy PKS nie będzie zajeżdżał.
Pani Wójt dodała, że niemniej tematem się zajmiemy, być może uda się jeszcze tą sprawę rozwiązać.

Ad. 8 – zamknięcie obrad

W związku z wyczerpaniem spraw z porządku obrad XXXVIII Sesji Rady Gminy PieckI, Przewodniczący Rady Pan Andrzej Brodzik ogłosił zamknięcie obrad.

Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady
Andrzej Brodzik
Protokółowała:
J. Kaczyńska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-11-05
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-11-05 12:51:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-11-05 13:46:26
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2019-01-21 10:20:07
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
717 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony