Zamówienia z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt. 12, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.)
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi
Informacja ogłoszona dnia 2018-12-12 10:40:01 przez Tyberiusz Maksymow
Akapit nr 1 - brak tytułu
Ogłoszenie nr 500297163-N-2018 z dnia 12-12-2018 r.
Piecki: Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający
nie
Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających
nie
Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej
nie
Informacje dodatkowe:
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Piecki, Krajowy numer identyfikacyjny 51074275800000, ul. ul. Zwycięstwa 34, 11710 Piecki, woj. warmińsko-mazurskie, państwo Polska, tel. 897 422 029, e-mail
, faks 897 422 065.
Adres strony internetowej (url): www.bip.piecki.com.pl
Adres strony internetowej (url): www.bip.piecki.com.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi
Numer referencyjny BKR.271.19.2018
Numer referencyjny BKR.271.19.2018
Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje : 1. Utrzymanie czystości i porządku na terenach zieleni: a) wygrabienie liści z obszarów na terenie miejscowości Piecki o łącznej powierzchni 0,1530 ha oraz pozbycie się ich w sposób zgodny z przepisami prawa, b) koszenie trawy w okresie od maja do września na obszarach na terenie gminy Piecki o łącznej powierzchni 5,7674 ha, zapewniające utrzymanie trawy nie wyższej niż 15 cm, c) sprzątanie i wywóz nieczystości z koszy ulicznych na terenie miejscowości Piecki – 2 razy w tygodniu, d) sprzątanie placów zabaw, chodników i terenów zieleni w miejscowości Piecki w zakresie obejmującym: czyszczenie i odchwaszczanie nawierzchni przy krawężnikach, zebranie odpadów z placów zabaw, powierzchniowe oczyszczanie terenu z odpadów wraz z ich wywiezieniem, usuwanie chwastów, e) cięcie żywopłotów z uprzątnięciem gałęzi na obszarach o łącznej powierzchni 528,71 m2 dwa razy w roku. 2. Utrzymanie czystości i porządku na 47 przystankach autobusowych na terenie gminy Piecki w zakresie obejmującym: zebranie odpadów i opróżnianie koszy wraz z ich wywozem, wykoszenie terenu wokół przystanku dwa razy w roku, uprzątnięcie śniegu, usuwanie chwastów oraz dodatkowo na przystankach położonych w Pieckach: zamiatanie powierzchni przystanków oraz terenu otaczającego, przeciwdziałanie śliskości i oblodzeniom, zgrabianie liści wokół przystanków. 3. Zarządzanie 5 czynnymi cmentarzami komunalnymi w zakresie obejmującym: a) utrzymanie czystości i porządku na terenach cmentarzy, w tym powierzchniowe oczyszczanie terenu, koszenie trawy, zgrabianie liści, wywóz zgrabionych liści i ich utylizacja zgodnie z przepisami prawa, wyposażenie cmentarzy w odpowiednią liczbę pojemników na odpady, zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia; b) pielęgnacja drzew i krzewów oraz prowadzenie spraw związanych z ewentualnym ich usuwaniem; c) bieżące utrzymanie i konserwacja urządzeń cmentarnych tj. ogrodzeń, ujęć wody, tablic ogłoszeń itp.; d) prowadzenie ksiąg cmentarnych zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów. e) przyjmowanie wniosków o zezwolenie na pochówek i wydawanie zezwoleń na pochówek; f) przydzielanie wnioskodawcom miejsc grzebalnych – zgodnie z istniejącymi planami zagospodarowania cmentarzy lub w przypadku ich braku – jako kontynuację istniejącego układu grobów, g) wytyczanie w terenie miejsc pod przydzielone groby, zgodnie z zapisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków oraz ich oznaczanie do czasu pochówku, h) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem pochówków i ekshumacji oraz nad prawidłowym prowadzeniem prac ziemnych, budowlanych i kamieniarskich, i) przeprowadzanie procedury likwidacji grobów, j) pobieranie opłat za miejsca na cmentarzu. 4. Utrzymanie czystości i porządku na terenie nieczynnych cmentarzy komunalnych: w Nawiadach oraz w Pieckach (dz. 134) w zakresie obejmującym: koszenie trawy dwa razy w roku (wiosną i jesienią), zgrabianie liści jeden raz w roku (jesienią) oraz wywóz zgrabionych liści i ich utylizacja zgodnie z przepisami prawa; w Brejdynach oraz w Pieckach (dz. 736) w zakresie obejmującym: koszenie trawy raz w roku.
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje : 1. Utrzymanie czystości i porządku na terenach zieleni: a) wygrabienie liści z obszarów na terenie miejscowości Piecki o łącznej powierzchni 0,1530 ha oraz pozbycie się ich w sposób zgodny z przepisami prawa, b) koszenie trawy w okresie od maja do września na obszarach na terenie gminy Piecki o łącznej powierzchni 5,7674 ha, zapewniające utrzymanie trawy nie wyższej niż 15 cm, c) sprzątanie i wywóz nieczystości z koszy ulicznych na terenie miejscowości Piecki – 2 razy w tygodniu, d) sprzątanie placów zabaw, chodników i terenów zieleni w miejscowości Piecki w zakresie obejmującym: czyszczenie i odchwaszczanie nawierzchni przy krawężnikach, zebranie odpadów z placów zabaw, powierzchniowe oczyszczanie terenu z odpadów wraz z ich wywiezieniem, usuwanie chwastów, e) cięcie żywopłotów z uprzątnięciem gałęzi na obszarach o łącznej powierzchni 528,71 m2 dwa razy w roku. 2. Utrzymanie czystości i porządku na 47 przystankach autobusowych na terenie gminy Piecki w zakresie obejmującym: zebranie odpadów i opróżnianie koszy wraz z ich wywozem, wykoszenie terenu wokół przystanku dwa razy w roku, uprzątnięcie śniegu, usuwanie chwastów oraz dodatkowo na przystankach położonych w Pieckach: zamiatanie powierzchni przystanków oraz terenu otaczającego, przeciwdziałanie śliskości i oblodzeniom, zgrabianie liści wokół przystanków. 3. Zarządzanie 5 czynnymi cmentarzami komunalnymi w zakresie obejmującym: a) utrzymanie czystości i porządku na terenach cmentarzy, w tym powierzchniowe oczyszczanie terenu, koszenie trawy, zgrabianie liści, wywóz zgrabionych liści i ich utylizacja zgodnie z przepisami prawa, wyposażenie cmentarzy w odpowiednią liczbę pojemników na odpady, zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia; b) pielęgnacja drzew i krzewów oraz prowadzenie spraw związanych z ewentualnym ich usuwaniem; c) bieżące utrzymanie i konserwacja urządzeń cmentarnych tj. ogrodzeń, ujęć wody, tablic ogłoszeń itp.; d) prowadzenie ksiąg cmentarnych zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 1 sierpnia 2001 r. w sprawie sposobu prowadzenia ewidencji grobów. e) przyjmowanie wniosków o zezwolenie na pochówek i wydawanie zezwoleń na pochówek; f) przydzielanie wnioskodawcom miejsc grzebalnych – zgodnie z istniejącymi planami zagospodarowania cmentarzy lub w przypadku ich braku – jako kontynuację istniejącego układu grobów, g) wytyczanie w terenie miejsc pod przydzielone groby, zgodnie z zapisami Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 7 marca 2008 r. w sprawie wymagań, jakie muszą spełniać cmentarze, groby i inne miejsca pochówku zwłok i szczątków oraz ich oznaczanie do czasu pochówku, h) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym wykonywaniem pochówków i ekshumacji oraz nad prawidłowym prowadzeniem prac ziemnych, budowlanych i kamieniarskich, i) przeprowadzanie procedury likwidacji grobów, j) pobieranie opłat za miejsca na cmentarzu. 4. Utrzymanie czystości i porządku na terenie nieczynnych cmentarzy komunalnych: w Nawiadach oraz w Pieckach (dz. 134) w zakresie obejmującym: koszenie trawy dwa razy w roku (wiosną i jesienią), zgrabianie liści jeden raz w roku (jesienią) oraz wywóz zgrabionych liści i ich utylizacja zgodnie z przepisami prawa; w Brejdynach oraz w Pieckach (dz. 736) w zakresie obejmującym: koszenie trawy raz w roku.
II.5) Główny Kod CPV: 98000000-3
Dodatkowe kody CPV:
90000000-7,
77000000-0
II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:
Wartość bez VAT:
Waluta:
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 66 ust.1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, gdy zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–3a, osobie prawnej oraz jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; Warunki powyższe są spełnione w przypadku Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Pieckach. Spółka ZGKiM została powołana w 2013 r. głównie w celu zaspokajania potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie usług komunalnych świadczonych na rzecz społeczności lokalnej oraz samorządu terytorialnego. Do tego rodzaju usług należą w szczególności utrzymanie czystości i porządku oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi. Ponadto, ZGKiM był dotychczasowym wykonawcą usługi, zna specyfikę zamówienia oraz teren gminy Piecki, ma opracowany plan prac oraz ich szczegółową kalkulację, a zatem jest gotowy do realizacji zamówienia. W świetle powyższego należy stwierdzić, że udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami.
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 66 ust.1 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, gdy zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–3a, osobie prawnej oraz jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki: a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób, b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a, c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; Warunki powyższe są spełnione w przypadku Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Pieckach. Spółka ZGKiM została powołana w 2013 r. głównie w celu zaspokajania potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie usług komunalnych świadczonych na rzecz społeczności lokalnej oraz samorządu terytorialnego. Do tego rodzaju usług należą w szczególności utrzymanie czystości i porządku oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi. Ponadto, ZGKiM był dotychczasowym wykonawcą usługi, zna specyfikę zamówienia oraz teren gminy Piecki, ma opracowany plan prac oraz ich szczegółową kalkulację, a zatem jest gotowy do realizacji zamówienia. W świetle powyższego należy stwierdzić, że udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami.
SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o., , ul. Polna 3A, 11-710, Piecki, kraj/woj. warmińsko - mazurskie
Załączniki
Pobierz dane XML OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi Drukuj informację OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Marta Przekadzińska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2018-12-12 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Marta Przekadzińska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2018-12-12 10:39:07 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2018-12-12 10:40:01 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-01-11 13:08:25 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 579 raz(y) |