ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia z wolnej ręki - art. 67 ust. 1 pkt. 12, ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U z 2017 r. poz. 1579 z późn. zm.)

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY na realizacje zadania „Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi.” z dnia 31 grudnia 2020 r.

Informacja ogłoszona dnia 2020-12-31 10:29:54 przez Tyberiusz Maksymow

Akapit nr 1 - brak tytułu

INFORMACJA O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY
na realizacje zadania „Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi.”
z dnia 31 grudnia 2020 r.
-art. 67 ust. 11 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz.U. z 2019 r., poz. 1843 ze zm.),
zwanej dalej „ustawa Pzp”.
 
 
I. 1) NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Gmina Piecki, ul. Zwycięstwa  34, 11-710  Piecki, woj. warmińsko-mazurskie,
państwo Polska, tel. 897 422 029, e-mail , faks 89 742 20 65.
Adres strony internetowej (url): www.bip.piecki.com.pl
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: 
Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki
Numer referencyjny  RZK.271.17.2020
II.2) Rodzaj zamówienia
Usługi
II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych:
Zamówienie podzielone jest na części:
Nie
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu można składać
w odniesieniu do:
nie dotyczy
Maksymalna liczba części zamówienia, na które może zostać udzielone zamówienie jednemu wykonawcy: nie dotyczy
II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań):
Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi, składające się z następujących zadań: Zadanie A Utrzymanie czystości i porządku na terenach zieleni w gminie Piecki, Zadanie A1. Całoroczne utrzymanie placu ks. Jana Twardowskiego w Pieckach, Zadanie B Utrzymanie czystości i porządku na przystankach autobusowych na terenie gminy Piecki, Zadanie C Zarządzanie czynnymi cmentarzami komunalnymi oraz utrzymanie czystości i porządku na terenie cmentarzy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia. 3.2 Opis zamówienia: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla poszczególnych części zamówienia zawiera załącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia do negocjacji. 3.3 Zakres zamówienia 3.3.1 Realizacja przedmiotu zamówienia będzie odbywała się w trudnych warunkach atmosferycznych, w dni robocze oraz święta, a także o różnych porach dnia i nocy (w zależności od potrzeb). 3.3.2 Usługi będą wykonywane sprzętem własnym Wykonawcy. 3.3.3 Wykonawca w trakcie wykonywania umowy, ponosi odpowiedzialność za właściwe zabezpieczenie usług, bezpieczeństwo ruchu na drodze, oznakowanie miejsca usług oraz ewentualne szkody wyrządzone osobom trzecim w związku z wykonywaniem przedmiotu zamówienia. 3.3.4 Wykonawca odpowiedzialny będzie za całokształt, w tym za przebieg oraz terminowe wykonanie zamówienia, za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi określonymi dla przedmiotu zamówienia. Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zamówienia, rozumiana jako staranność profesjonalisty w działalności objętej przedmiotem niniejszego zamówienia. 3.3.5 Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 a ustawy Pzp wymaga aby przy realizacji przedmiotu zamówienia wskazanego w opisie przedmiotu zamówienia, Wykonawca (Podwykonawca) zatrudniał na podstawie umowy o pracę osoby wykonujące czynności w zakresie obsługi urządzeń, maszyn i sprzętu do utrzymania czystości porządku oraz wykonujące inne prace fizyczne – jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy (kp), w szczególności art. 22 § 1 kp. 3.3.6 Wykonawca aby udokumentować zatrudnienie osób o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych zobowiązany jest do składania Zamawiającemu wraz z fakturą oświadczenia swojego i Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego. 3.3.7 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający będzie uprawniony do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności wskazane powyżej. 3.3.8 Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania ich oceny - Wykonawca na żądanie Zamawiającego w ciągu 7 dni przedkłada Zamawiającemu do wglądu zanonimizowane dokumenty potwierdzające zatrudnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 3.3.9 Sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: a) kara umowna: 300,00zł za dopuszczenie do wykonywania prac określonych w pkt. 3.3.5 osób niezatrudnionych na podstawie umowy o pracę, za każdy stwierdzony przypadek naruszenia obowiązku, b) kara umowna: 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia w złożeniu oświadczenia, o którym mowa w pkt.3.3.6 c) kara umowna: 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia w przedstawieniu Zamawiającemu na żądanie zanonimizowanych dokumentów potwierdzających zatrudnienie przez Wykonawcę lub podwykonawców na podstawie umowy o pracę osób wykonujących przy realizacji przedmiotowego zamówienia czynności wskazane przez Zamawiającego.
NAZWA: Utrzymanie czystości i porządku na terenie gminy Piecki oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi.
II.5) Główny Kod CPV: 98000000-3
Dodatkowe kody CPV:
90000000-7,
77000000-0,
77000000-5,
77342000-9,
II.6) Szacunkowa wartość zamówienia
Wartość bez VAT: 249 206,40
Waluta: PLN
III.1) Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) Podstawa prawna
Postępowanie wszczęte zostało na podstawie  art. 66 ust. 1 w związku z art 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Pzp.
III.3 Uzasadnienia wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami:
Zgodnie z treścią art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, gdy zamówienie udzielane jest przez zamawiającego, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–3a, osobie prawnej oraz jeżeli spełnione są łącznie następujące warunki:
a) zamawiający sprawuje nad tą osobą prawną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej osoby prawnej; warunek ten jest również spełniony, gdy kontrolę taką sprawuje inna osoba prawna kontrolowana przez zamawiającego w taki sam sposób,
b) ponad 90% działalności kontrolowanej osoby prawnej dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez zamawiającego sprawującego kontrolę lub przez inną osobę prawną, nad którą ten zamawiający sprawuje kontrolę, o której mowa w lit. a,
c) w kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego; Warunki powyższe są spełnione w przypadku Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o. o. w Pieckach.
Spółka ZGKiM została powołana w 2013 r. głównie w celu zaspokajania potrzeb wspólnoty samorządowej w zakresie usług komunalnych świadczonych na rzecz społeczności lokalnej oraz samorządu terytorialnego. Do tego rodzaju usług należą w szczególności utrzymanie czystości i porządku oraz zarządzanie cmentarzami komunalnymi. Ponadto, ZGKiM był dotychczasowym wykonawcą usługi, zna specyfikę zamówienia oraz teren gminy Piecki, ma opracowany plan prac oraz ich szczegółową kalkulację, a zatem jest gotowy do realizacji zamówienia. W świetle powyższego należy stwierdzić, że udzielenie zamówienia na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 12 ustawy Prawo zamówień publicznych jest uzasadnione i zgodne z obowiązującymi przepisami.
IV.1) NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o.,  ul. Polna 3a,  11-710,  Piecki,  kraj/woj. warmińsko – mazurskie.
V.1) Planowany termin realizacji zamówienia i czas trwania umowy:
Od stycznia 2021 r. do dnia 31.12.2021 r.
VI.1) Informacja o terminie i odpowiednio zamieszczeniu lub opublikowaniu ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy, o którym mowa w art. 66 ust. 2 ustawy Pzp:
Ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy zostało opublikowane dnia 31.12.2020 r.
w BZP pod nr 550562527-N-2020.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2020-12-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marta Przekadzińska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2020-12-31 10:28:06
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2020-12-31 10:29:54
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-02-04 09:43:39
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
483 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony