ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXXVIII/234/21Drukuj informacjęAkt prawny: XXXVIII/234/21

Szczegóły informacji

XXXVIII/234/21

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXXVIII

Kadencja: Kadencja 2018-2024

Data podjęcia/podpisania: 2021-12-29

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Tytuł aktu:

W sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na 2022 rok

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt, 4, pkt 9 lit. c, d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1372) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art.231 ust.2, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust.1 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2021 r. poz.305)

Treść:

Uchwała Nr XXXVIII/234/21
Rady Gminy Piecki
z dnia 29 grudnia 2021 r.
 
w sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na 2022 rok
 
        Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt, 4, pkt 9 lit. c, d oraz lit. i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2021 r., poz. 1372) oraz art. 211, art. 212, art. 214, art. 215, art. 222, art.231 ust.2, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 258 ust.1 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2021 r. poz.305) - Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. Dochody budżetu w wysokości 47.313.146,39 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 36.760.663,39 zł,
2) majątkowe w wysokości 10.552.483,00 zł,  zgodnie z Załącznikiem nr 1.
§ 2. Wydatki budżetu w wysokości 52.719.666,39 zł, z tego:
1) bieżące w wysokości 36.583.039,73 zł,
2) majątkowe w wysokości 16.136.626,66 zł,  zgodnie z Załącznikiem nr 2.
§ 3. W budżecie tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości – 215.000,00 zł,
2) celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości – 150.000,00 zł.    
§ 4. Limit wydatków na zadania inwestycyjne realizowane w roku 2022 – 16.061.626,66 zł zgodnie z Załącznikiem nr 3.
§ 5. Wydatki na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących
z Unii Europejskiej 6.557.234,00 zł zgodnie z Załącznikiem nr 4.
§ 6. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami – 7.611.531,00 zł zgodnie z Załącznikiem nr 5 a i b.
§ 7. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego – 80.500,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 6.
§ 8. Wynik finansowy budżetu to deficyt w wysokości 5.406.520,00 zł, który zostanie pokryty przychodami:
- pochodzącymi z zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 3.450.000,00 zł,
- z niewykorzystanych środków pieniężnych na rachunku budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach – 1.956.520,00 zł.
§ 9. Łączną kwotę przychodów budżetu w wysokości 6.956.520,00 zł oraz łączną kwotę rozchodów budżetu w wysokości 1.550.000,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
§ 10. Limity zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
1) sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu – w kwocie 2.500.000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu – w kwocie 3.450.000,00 zł,
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz   zaciągniętych pożyczek i kredytów – w kwocie 1.550.000,00 zł.
§ 11. 1. Ustala się dochody w kwocie 220.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 210.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Ustala się wydatki w kwocie 10.000,00 zł na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii.
3. Ustala się dochody w kwocie 2.511.000,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki w kwocie 2.511.000,00 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
4. Ustala się dochody w kwocie 15.000,00 zł i wydatki w kwocie 15.000,00 zł w związku z realizacją zadań określonych ustawą – Prawo ochrony środowiska.
§ 12. Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy – 1.574.400,00 zł zgodnie z Załącznikiem nr 8.
§ 13. Plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych jednostek budżetowych: dochody – 13.500,00 zł, wydatki – 13.500,00 zł, zgodnie z Załącznikiem nr 9.
§ 14. Wyodrębnia się w budżecie kwotę 484.675,89 zł do dyspozycji sołectw zgodnie z Załącznikiem nr 10 a i b.
§ 15. Upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości   poszczególnych limitów zobowiązań określonych przez Radę Gminy w §10  uchwały,
2) dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami,
w zakresie:
a) przenoszenia środków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy wraz z pochodnymi nie powodując zwiększenia tych wydatków ogółem,
b) przenoszenia środków na wydatki inwestycyjne, z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań, nie powodując zwiększenia tych wydatków ogółem,
3) przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania   przeniesień w planie dochodów i wydatków w rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych,
4) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowymi w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
5) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
a) zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiana ta nie pogorszy wyniku budżetu,
b) zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków   europejskich albo środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
c) zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
6) przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
7) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy.
§ 16. Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 17. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
 
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2022-01-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewelina Szymańska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2022-01-13 15:22:26
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tyberiusz Maksymow
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2022-01-13 15:27:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tyberiusz Maksymow
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2022-01-27 15:02:30
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1227 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony