ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Akty prawne

Pobierz dane XMLAkt prawny: 9 /2013Drukuj informacjęAkt prawny: 9 /2013

Szczegóły informacji

9 /2013

Rodzaj: Nieokreślony

Status: Obowiązujący

Sesja: Zarządzenie

Kadencja: Kadencja 2010-2014

Data wejścia w życie: Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Data podjęcia/podpisania: 2013-01-21

Tytuł aktu:

W sprawie instrukcji kasowej w Urzędzie Gminy Piecki

Na podstawie:

ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z póżn. zm.), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości (Dz. U. Nr 128, poz. 861 z póżn. zm.), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. Nr 166, poz. 1128)

Treść:

Zarządzenie nr 9 /2013
Wójta Gminy Piecki
z dnia 21 stycznia 2013 roku

w sprawie instrukcji kasowej w Urzędzie Gminy Piecki
Na podstawie ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z póżn. zm.), rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 05 lipca 2010 roku w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości (Dz. U. Nr 128, poz. 861 z póżn. zm.), rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać ochrona wartości pieniężnych przechowywanych i transportowanych przez przedsiębiorców i inne jednostki organizacyjne (Dz. U. Nr 166, poz. 1128)
zarządzam, co następuje:
§ 1.Ustala się zasady gospodarki kasowej w Urzędzie Gminy Piecki.
Rozdział I
Ilekroć w niniejszej instrukcji mowa jest o:
- jednostce – oznacza to urząd gminy,
- kierowniku jednostki – oznacza to wójta gminy,
- księgowym – oznacza to skarbnika gminy,
- wartościach pieniężnych – oznacza to krajowe i zagraniczne znaki pieniężne, czeki, weksle i inne dokumenty zastępujące w obrocie gotówkę.
Rozdział II
Ewidencja obrotu kasowego
W Urzędzie Gminy Piecki ewidencja obrotu kasowego prowadzona jest za pomocą programu komputerowego PUMA, dlatego też dokumenty KP i KW nie są ewidencjonowane w księdze druków ścisłego zarachowania.
W urzędzie obowiązują następujące podstawowe zabezpieczenia systemowe pozwalające na zabezpieczenie gotówki w kasie przed defraudacją z wykorzystaniem nieewidencjonowanych bądź nierzetelnych dokumentów KP i KW:
1. Stosowanie identyfikatorów, pozwalających na dokładne ustalenie, którzy pracownicy wprowadzali dane do systemu,
2. Stosowanie nadawanej przez system, automatycznej i ciągłej numeracji wystawianych dowodów KP i KW ( z uwzględnieniem blokady uniemożliwiającej nadanie tego samego numeru różnym dowodom),
3. Automatyczne ujmowanie przez system w raportach kasowych wszystkich wystawianych dowodów KP i KW,
4. Drukowanie i dołączanie do raportów kasowych wszystkich wystawionych przez system dowodów KP i KW.
Wymienione wyżej zabezpieczenia systemowe są odpowiednikami regulacji dotyczących kontroli wydawania i zużycia ręcznie sporządzanych druków KP i KW i gwarantują, że z systemu komputerowego nie zostaną wystawione żadne dodatkowe bądź nierzetelne druki.
Rozdział III
Kasjer
1. Kasjerem może być jedynie osoba posiadająca minimum średnie wykształcenie, mająca nienaganną opinię, nie karana za przestępstwa gospodarcze lub wykroczenia przeciwko mieniu oraz posiadająca zdolność do czynności prawnych.
2. Przyjęcie – przekazanie kasy może nastąpić jedynie protokolarnie, w obecności skarbnika gminy lub innej wyznaczonej osoby.
3. Kasjer musi na dowód przyjęcia odpowiedzialności materialnej złożyć deklarację o odpowiedzialności za powierzone mienie oraz znajomości przepisów w zakresie dokonywania operacji kasowych.
Rozdział IV
Kasa
1. Pomieszczenie przeznaczone do przechowywania wartości pieniężnych powinno być odpowiednio wydzielone i zabezpieczone ( np. system alarmowy).
2. Pomieszczenie kasy winno być wyposażone w szafę stalową do przechowywania wartości pieniężnych.
3. Wartości pieniężne muszą być przechowywane w warunkach zapewniających należytą ochronę przed zniszczeniem, utratą lub zagarnięciem.
4. Ustala się kwotę pogotowia kasowego w wysokości 2.000 zł. Wartości pieniężne winny być przechowywane w szafie stalowej oraz w kasecie stalowej, jeżeli zapas wartości pieniężnych nie przekracza 2.000 zł.
5. Transport wartości pieniężnych w kwocie nie przekraczającej 10.000 zł może być wykonywany pieszo, przy ochronie dodatkowego pracownika urzędu.
6. Transport wartości pieniężnych w kwocie przekraczającej 10.000 zł podlega ochronie przez dodatkowego pracownika ochrony banku z uwagi na bliskie położenie banku pełniącego obsługę.
7. W samochodach przewożących wartości pieniężne nie mogą być równocześnie transportowane inne ładunki oraz nie mogą być przewożone osoby postronne, nie uczestniczące w tym transporcie.
Rozdział V
Gospodarka kasowa
W kasie może być :
1. Gotówka podjęta z rachunku bankowego na pokrycie określonych rodzajowo wydatków,
2. Gotówka przechowywana jako depozyt od osób fizycznych i prawnych.
3. Podjętą z rachunku bankowego gotówkę, przeznaczoną na pokrycie określonych rodzajowo wydatków jednostki należy przeznaczyć na cel określony przy jej podjęciu. Niewykorzystaną część tej gotówki (nie podjęte należności oraz zwroty wypłaconych z niej zaliczek lub nienależnie pobranych kwot) urząd może również przeznaczyć na inne cele niż określone przy podjęciu gotówki z rachunków bankowych.
4. Gotówka podjęta z rachunku bankowego na pokrycie określonych rodzajowo wydatków może być przechowywana w kasie urzędu, pod warunkiem należytego jej zabezpieczenia.
5. Gotówka przechowywana w kasie urzędu w formie depozytu, podlegająca zwrotowi osobie prawnej lub fizycznej, która depozyt złożyła, nie może być wykorzystana na pokrycie wydatków jednostki, jak również w celu uzupełnienia niezbędnego zapasu gotówki i nie jest wliczana do ustalonej dla urzędu wielkości tego zapasu.
Rozdział VI
Dokumentacja kasowa
Dokumentację kasową stanowią:
1. Dokumenty operacyjne kasy:
- raport kasowy - RK,
- dowód wpłaty – KP,
- dowód wypłaty – KW,
- czek gotówkowy,
- bankowy dowód wpłaty,
2. Dokumenty źródłowe – dyspozycyjne:
- rozliczenie delegacji służbowej,
- listy płac,
- listy wypłat zasiłków, premii, nagród,
- oświadczenia zawierające wyliczenie kosztów używania pojazdu prywatnego do celów służbowych w jazdach lokalnych,
- inne akceptowane przez kierownika jednostki lub skarbnika,
3. Dokumenty organizacyjne kasy:
- instrukcja w sprawie gospodarki kasowej,
- oświadczenie o odpowiedzialności materialnej,
- protokoły przyjęcia – przekazania kasy,
- protokoły kontroli kasy,
- protokoły inwentaryzacyjne,
4. Dokumenty sporządzane przez kasjera:
- rejestr przechowywanych depozytów,
- rejestr papierów wartościowych,
- zestawienie nie podjętych w terminie wynagrodzeń i innych należności objętych listami płac,
- inne rejestry w miarę potrzeb.
Wszelkie obroty gotówkowe powinny być udokumentowane dowodami kasowymi:
- wypłaty gotówkowe – rozchodowymi dowodami kasowymi, którymi są źródłowe dowody kasowe lub zastępcze własne dowody wypłat gotówki,
- wpłaty gotówkowe – przychodowymi dowodami kasowymi, którymi są źródłowe dowody wpłaty KP.
Rozdział VII
Przyjmowanie wpłat i dokonywanie wypłat z kasy
1. Przed przyjęciem lub wypłatą gotówki kasjer zobowiązany jest sprawdzić, czy odpowiednie dowody księgowe są podpisane przez osoby upoważnione do zlecania wypłaty lub wpłaty . Dowody księgowe nie podpisane przez osoby do tego nie upoważnione, nie mogą być przez kasjera przyjęte do realizacji.
2. W dowodach kasowych nie można dokonywać żadnych poprawek kwot wypłat lub wpłat gotówki, wyrażonych cyframi i słowami. Błędy popełnione w tym zakresie poprawia się przez anulowanie błędnych rozchodowych lub przychodowych dowodów kasowych lub zastępczych dowodów w celu udokumentowania wpłaty lub wypłaty gotówki poprzez wystawienie nowych prawidłowych dowodów – w celu udokumentowania wpłat lub wypłat gotówki.
3. W przypadku, gdy błędy zostały popełnione w źródłowych dowodach kasowych – w celu ich skorygowania należy dokonać na podstawie wystawionych na ich miejsce zastępczych dowodów wypłat gotówki.
4. Wpłaty gotówki mogą być dokonywane wyłącznie na podstawie, ujednoliconych dla wpłat wszelkich tytułów przychodowych dowodów kasowych, podpisanych przynajmniej przez kasjera.
5. Na dowodzie wpłat gotówki należy wpisać słownie kwotę wpłaconej gotówki oraz datę i jej tytuł.
6. Wypłata gotówki z kasy może nastąpić na podstawie źródłowych dowodów uzasadniających wypłatę, to znaczy na podstawie:
- dowodów wpłat na własne rachunki bankowe, przy czym fakt dokonania wpłaty powinien potwierdzać stempel banku na dowodzie wpłaty,
- list wypłat dotyczących wynagrodzeń, stałych świadczeń pieniężnych, nagród, zbiorczych zestawień wypłat sporządzonych na podstawie rejestru nie podjętych płac,
- własnych źródłowych dowodów kasowych,
- dowodów wypłat – kasa wypłaci.
7. Własne źródłowe dowody kasowe, wystawione do rozliczenia podróży służbowych, powinny określać termin, do którego zaliczka ma być rozliczona.
8. Źródłowe dowody kasowe i zastępcze dowody wypłat gotówki powinny być przed dokonaniem wypłaty sprawdzone pod względem merytorycznym i formalnym. Pracownicy zobowiązani do wykonywania tych czynności zamieszczają na dowodach kasowych swój podpis i datę.
9. Sprawdzone dowody zatwierdza do wypłaty kierownik jednostki i główny księgowy lub osoba przez nich upoważniona.
10. Zastępcze dowody wypłat gotówki mogą być podpisane tylko przez jedną osobę zlecającą wypłatę, jeżeli wynika to ze źródłowych dowodów kasowych uprzednio już podpisanych przez kierownika jednostki i głównego księgowego lub osoby przez nich upoważnione ( np. wypłaty wynagrodzeń nie podjętych w terminie).
11. Gotówkę wypłaca się osobie wymienionej w rozchodowym dowodzie kasowym. Odbiorca gotówki kwituje jej odbiór na rozchodowym dowodzie w sposób trwały atramentem lub długopisem, podając słownie kwotę i datę otrzymania oraz zamieszczając swój podpis.
12. Obowiązek wypisywania słownie otrzymanej kwoty nie dotyczy przypadku wypisywania przez wystawcę tych dowodów na zbiorczych zestawieniach, w których umieszczona jest ogólna suma do wypłaty w złotych.
13. Jeżeli rozchodowy dowód kasowy wystawiony jest na więcej niż jedną osobę, to każdy odbiorca kwituje kwotę otrzymanej przez siebie gotówki.
14. Przy wypłacie gotówki osobom nieznanym, kasjer obowiązany jest zażądać okazania dowodu osobistego lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość odbiorcy gotówki oraz wpisać na rozchodowym dowodzie kasowym numer, datę oraz określenie wystawcy dokumentu.
15. Przy wypłacie gotówki osobie nie mogącej się podpisać, na jej prośbę lub na prośbę kasjera podpis może złożyć inna osoba ( z wyjątkiem pracownika zlecającego wypłatę), stwierdzając jako świadek swoim podpisem fakt wypłaty gotówki osobie wymienionej w rozchodowym dowodzie kasowym.
16. Na rozchodowym dowodzie kasowym zamiesza się numer, datę i określenie wystawcy dowodu, stwierdzającego tożsamość osoby otrzymującej gotówkę oraz imię i nazwisko osoby podpisującej jako świadek. Kwotę wypłaca się osobie nie mogącej się podpisać.
17. Jeżeli wypłata następuje na podstawie upoważnienia przez osobę wymienioną w rozchodowym dowodzie kasowym, w dowodzie tym należy określić, że wypłata została dokonana osobie do tego upoważnionej.
18. Upoważnienie do odbioru gotówki powinno zawierać potwierdzenie tożsamości podpisu wystawiającego upoważnienie przez notariusza lub właściwy urząd gminy.
19. Upoważnienie do odbioru powinno być dołączone do rozchodowego dowodu kasowego.
Rozdział VIII
Raport kasowy
1. Zrealizowane rozchodowe dowody kasowe powinny być oznaczone przez podanie na nich daty, numeru i pozycji raportu kasowego, w którym objęte nimi wypłaty zostały zaewidencjonowane.
2. Wszystkie dowody kasowe dotyczące wypłat i wpłat gotówki, dokonywane w danym dniu powinny być w tym dniu wpisane do raportu kasowego sporządzonego przez kasjera, który prowadzi raporty kasowe znormalizowane – raport kasowy RK.
3. Wypłaty z list płac mogą być ewidencjonowane w raporcie kasowym w kwocie obejmującej sumę poszczególnych wypłat, dokonywanych w danym dniu lub też w kwocie równej sumie ogółem wypłat przekazanych do wypłacenia płatnikom.
4. Gotówka znajdująca się w kasie do wypłaty z listy płac w okresie nie przekraczającym 7 dni, traktowana jest jako depozyt.
5. W razie nie dokonania pełnego rozchodu gotówki z kasy, kasjer zobowiązany jest przyjąć nie podjęte wypłaty z listy na podstawie przychodowego dowodu kasowego oraz wpisać go do raportu kasowego.
6. Dowody kasowe wpłat i wypłat mogą być ujmowane w raporcie kasowym zbiorczo, na podstawie odpowiednich zestawień wpłat i wypłat gotówkowych jednorodnych operacji gospodarczych.
7. Obroty kasowe kasjer rejestruje w raporcie kasowym, wypełnionym z kopią.
8. Raport kasowy rozchodowy sporządza się i zamyka codziennie. Zapisy w raporcie kasowym powinny być dokonywane chronologicznie. Raport kasowy przychodowy sporządza się i zamyka w okresie dekadowym . Zapisy w raporcie powinny być dokonywane chronologicznie.
9. Po sporządzeniu raportu kasowego za dany dzień i ustaleniu pozostałości gotówki w kasie, podpisuje raport i oryginał z dowodami kasowymi przekazuje za potwierdzeniem głównemu księgowemu lub osobie upoważnionej.
10. Rozchodu gotówki nie udokumentowanego rozchodowymi dowodami kasowymi nie uwzględnia się przy ustaleniu stanu gotówki w kasie. Rozchód taki stanowi niedobór kasowy i obciąża kasjera..
11. Gotówka w kasie nie udokumentowana przychodowymi dowodami kasowymi stanowi nadwyżkę kasową. Nadwyżka kasowa podlega przekazaniu na dochody budżetowe w ciągu 30 dni od daty jej stwierdzenia.
Rozdział IX
Zasady wypełniania formularzy i druków kasowych
Czek gotówkowy
1. Czek gotówkowy jest drukiem ścisłego zarachowania. Ewidencjonuje się go po pobraniu z banku. Wypełniony jest zgodnie z obowiązującą w tym zakresie instrukcją bankową. Prawidłowo wypełniony czek podpisywany jest przez osoby do tego upoważnione.
2. Wzory podpisów osób upoważnionych oraz ich nazwiska podawane SA do wiadomości banku na karcie wzorów podpisów, która złożona jest w banku finansującym.
3. Czeki wystawiane są na blankietach wydawanych przez bank, ujętych w książeczkach czekowych lub pojedynczych blankietach, zawierających nazwę banku i numer rachunku bankowego.
4. Czeki wypełnia się atramentem, długopisem lub pismem maszynowym. Treści czeku nie można przerabiać, wycierać lub usuwać w inny sposób.
5. W przypadku pomyłki w jego wypełnieniu, blankiet czeku należy anulować i pozostawić w książeczce blankietów czekowych.
6. Czek ważny jest 10 dni od daty wystawienia, z tym że do obliczenia ilości dni ważności czeku, nie wlicza się dnia wystawienia czeku.
7. Dowodem księgowym jest mały odcinek czeku zwany zawiadomieniem o księgowaniu. Stanowi on załącznik do wyciągu bankowego.
8. Czyste blankiety czekowe oraz grzbiety książeczek wykorzystanych czeków przechowywane są przez okres jednego roku w szafie metalowej.
9. Grzbiety wykorzystanych książeczek czekowych po zakończeniu roku obrotowego przekazywane są do archiwum zakładowego.
Dowód wpłaty KP
1. Dowód wpłaty KP wystawiany jest przez kasjera w dwóch egzemplarzach, z których oryginał jest wręczany wpłacającemu, jako dowód wpłaty, kopia dołączana jest do raportu kasowego. Dowody KP sporządzane są w systemie komputerowym w programie PUMA, ich numeracja jest automatycznie nadawana.
2. W przypadku pomyłki należy wszystkie egzemplarze anulować.
3. Osoba wystawiająca dowód KP określa w nim:
- datę wypłaty,
- nazwisko i imię (nazwę) oraz adres osoby dokonującej wpłaty,
- dokładne określenie tytułu wpłaty,
- kwotę wpłaty cyframi i słownie.
4. Przyjęcie gotówki do kasy kasjer potwierdza swoim podpisem na dowodzie wpłaty.
Kasa wypłaci - KW
1. Dowód KW – kasa wypłaci jest znormalizowanym drukiem ścisłego zarachowania.
2. Wystawiany jest przez upoważnionego pracownika księgowości jako dowód zastępczy, w przypadku np. nie podjętych płac lub innych należności, do których został zastosowany dowód źródłowy , zatwierdzony przez upoważnione osoby.
3. Osoba wystawiająca dowód KW wpisuje w nim następujące dane:
- datę wypłaty, nazwisko i imię (nazwę) oraz adres osoby na rzecz której dokonuje się wypłaty,
- tytuł wypłaty,
- kwotę wypłaty cyframi i słownie.
4. Dowód podpisuje osoba wystawiająca w dwóch egzemplarzach, na oryginale podpisuje kasjer jako osoba wypłacająca oraz osoba która należności pobiera. Drugi egzemplarz dowodu KW załącza się do raportu kasowego.
Raport kasowy – RK
1. Raport kasowy jest znormalizowanym drukiem ścisłego zarachowania.
2. Wypełniany jest przez kasjera w porządku chronologicznym, tzn. w takiej kolejności w jakiej występują wpłaty i wypłaty.
3. Dokonywane operacje kasowe wypełnia się za każdy dzień. W którym wystąpiły operacje. Raport dla operacji w zakresie wypłat sporządza się i zamyka codziennie, natomiast dla wpłat sporządza się codziennie i zamyka się w okresach dekady.
4. Raport kasowy musi być sporządzony z datą ostatniego dnia miesiąca.
5. Można prowadzić kilka raportów kasowych odrębnie ( np. na pogotowie kasowe, zfśs, opłata skarbowa) dla ułatwienia pracy i zapewnienia przejrzystości dokonywanych operacji kasowych.
6. Raport kasowy sporządza kasjer w sposób następujący:
- w lewym górnym rogu zamieszcza się nazwę i adres jednostki,
- w prawym górnym rogu umieszcza się informację z podaniem nazwy programu oraz wpisuje się autora tego programu, jak również datę sporządzenia z podaniem roku, miesiąca, dnia oraz godziny,
- numeracja nadawana jest automatycznie , w sposób narastający. Z początkiem następnego roku numeracja rozpoczyna się od nr 1.
- w części tabelarycznej raportu kasowego ewidencjonuje się dowody kasowe na bieżąco, w układzie chronologicznym, w kolejności ich realizacji, przy czym w rubryce „treść” określa się rodzaj operacji gotówkowej a w rubryce „dowód” wpisuje się symbol dokumentu wraz z jego numerem np. KP 0001, KW 0003,
- w dolnej części raportu w przeznaczonych na ten cel rubrykach wpisuje się ilość dowodów KP i KW i łączne kwoty operacji gotówkowych. Każdą stronę raportu kasowego podlicza się oddzielnie, a łączną sumę obrotów objętych raportem kasowym wpisuje się w wierszu ”obroty dnia” na ostatniej stronie raportu kasowego.
7. Po wypełnieniu raportu kasowego kasjer podpisuje raport kasowy i przekazuje, za potwierdzeniem odbioru, księgowemu lub osobie upoważnionej. Kopia raportu kasowego zostaje w odrębnej teczce.
Bankowy dowód wpłaty
1. Bankowy dowód wpłaty wystawia się przy przekazywaniu na rachunek bankowy środków pieniężnych przekraczających ustalone pogotowie kasowe lub przyjęte inne wpłaty.
2. Dokument wypełnia kasjer w trzech egzemplarzach.
3. Druga strona dokumentu zawiera specyfikację wpłaconych banknotów i monet.
4. Wszystkie egzemplarze bankowego dowodu wpłaty osoba wpłacająca gotówkę składa wraz z gotówką w banku.
5. Po przyjęciu gotówki bank zatrzymuje oryginał dowodu dla siebie, pierwszą kopię otrzymuje osoba wpłacająca, drugą kopię bank przekazuje jednostce wraz z wyciągiem bankowym, jako potwierdzenie wpływu gotówki na rachunek bankowy.
Rejestr depozytów
1. Rejestr depozytów kasjer prowadzi w jednym egzemplarzu.
2. Ewidencja ta musi zawierać co najmniej:
- numer kolejny depozytu,
- określenie deponowanego przedmiotu, a przy deponowaniu gotówki jej kwotę,
- określenie jednostki, której własność stanowi depozyt,
- datę i godzinę przyjęcia depozytu,
- datę i godzinę zwrotu depozytu oraz podpis osoby upoważnionej do podjęcia depozytu i podpis kasjera,
3. Przechowywana w formie depozytu w kasie jednostki gotówka nie może być łączona z gotówka jednostki.
Rejestr papierów wartościowych
Obejmuje wykaz papierów wartościowych posiadanych przez jednostkę – według ustaleń jednostki.
Zestawienie nie podjętych wynagrodzeń
1. Zestawienie nie podjętych poborów służy udokumentowaniu nie podjętych w terminie wynagrodzeń i innych należności objętych listami płac.
2. Zestawienie sporządza kasjer w dwóch egzemplarzach.
3. Zestawienie powinno zawierać następujące dane:
- numer kolejny (liczbę porządkową),
- nazwisko i imię oraz stanowisko zajmowane przez osobę,
- datę przyjęcia gotówki – wg dowodu KP,
- kwotę,
- podpis sporządzającego zestawienie.
4. Oryginał zestawienia nie podjętych poborów kasjer załącza do dowodu KP, a na liście płac w miejscu przeznaczonym na pokwitowanie odbioru gotówki wpisuje numer i datę przychodowego dowodu kasowego KP i składa swój podpis.
Rozdział X
Czynności kontrolne
Inwentaryzacja kasy
1. Inwentaryzację kasy przeprowadza się:
- w dniach ustalonych przez kierownika jednostki,
- na dzień przekazania obowiązków kasjera,
- w ostatnim dniu roboczym roku.
2. W toku inwentaryzacji, poza gotówką, podlegają zinwentaryzowaniu depozyty kasowe.
3. Osoby zobowiązane do przeprowadzenia inwentaryzacji wyznacza kierownik jednostki, a gdy konieczne jest przeprowadzenie jej w czasie nieobecności kasjera, zespól spisowy składający się co najmniej z trzech osób.
4. Z wyników inwentaryzacji sporządza się protokół w trzech egzemplarzach, podpisany przez członków zespołu i kasjera, a w razie przekazywania kasy – przez osobę przejmującą i przekazującą.
5. Jeżeli inwentaryzację przeprowadza się pod nieobecność kasjera, fakt ten powinien zostać wyraźnie opisany w protokole, ze wskazaniem przyczyny nieobecności kasjera.
6. Protokół inwentaryzacji otrzymują:
- oryginał, główny księgowy,
- pierwszą kopię, osoba zdająca kasę,
- drugą kopię, osoba przyjmująca kasę.
7. Doraźne kontrole kasy dokonywane są na polecenie kierownika jednostki . Fakt dokonania kontroli powinien być udokumentowany protokołem.
8. W zakresie inwentaryzacji w kasie mają również zastosowanie odpowiednie przepisy instrukcji w sprawie gospodarki majątkiem trwałym gminy, inwentaryzacji tego majątku oraz zasad odpowiedzialności za powierzone mienie.
9. W sprawach nie uregulowanych niniejszą instrukcją, jak też przy interpretacji jej postanowień wiążące decyzje podejmuje Wójt Gminy.

§ 2. Traci moc Zarządzenie nr 12/2010 Wójta Gminy Piecki z dnia 31 marca 2010 roku w sprawie instrukcji gospodarki kasowej w Urzędzie Gminy Piecki.
§ 3. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt              
 (-) Agnieszka Kurczewska

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Beata Deptuła
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2013-01-25
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Deptuła
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2013-01-25 08:32:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2013-01-25 08:33:45
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2013-01-25 08:33:45
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
2680 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony