Zarządzenia Wójta
Pobierz dane XMLAkt prawny: 48/2015Drukuj informacjęAkt prawny: 48/2015Szczegóły informacji
48/2015
Rodzaj: Zarządzenie
Status: Obowiązujący
Sesja: Nie dotyczy
Kadencja: Kadencja 2014-2018
Data wejścia w życie: Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Data podjęcia/podpisania: 2015-04-23
Tytuł aktu:
W sprawie powołania koordynatora gminnego.
Na podstawie:
§ 1 ust.1 i 2 i § 6 ust.3 uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 20 kwietnia 2015 roku w sprawie dopuszczenia możliwości wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 10 maja 2015r, oraz określenia warunków i sposobu jej wykorzystania,
Treść:
ZARZĄDZENIE NR 48 /2015
Wójta Gminy Piecki
z dnia 23 kwietnia 2015 roku
w sprawie powołania koordynatora gminnego.
Na podstawie § 1 ust.1 i 2 i § 6 ust.3 uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 20 kwietnia 2015 roku w sprawie dopuszczenia możliwości wykorzystania techniki elektronicznej w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 10 maja 2015r, oraz określenia warunków i sposobu jej wykorzystania,
Wójt Gminy Piecki,
zarządza , co następuje :
§ 1.
Powołuje w gminie Piecki koordynatora gminnego w osobie Pana Tyberiusza Maksymow zatrudnionego w Urzędzie Gminy Piecki na stanowisku informatyka odpowiedzialnego za szkolenie operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych i wsparcie techniczne obsługi informatycznej tych komisji.
§ 2.
Zadania koordynatora gminnego wynikają z § 7 ust. 1, pkt.4 cytowanej wyżej uchwały Państwowej Komisji Wyborczej i stanowią załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt
(-) Agnieszka Kurczewska
(-) Agnieszka Kurczewska
Załącznik :
Zadania koordynatora gminnego
Do zadań koordynatora gminnego należy:
- udział w szkoleniu organizowanym przez pełnomocnika ds. informatyki OKW i koordynatora okręgowego,
- wsparcie wprowadzania i aktualizacji w systemie informatycznym przez osoby realizujące zadanie obsługi rejestru wyborców danych dotyczących obwodów głosowania i ich granic, liczby uprawnionych do głosowania na obszarze gminy oraz danych o liczbie udzielonych pełnomocnictw, liczbie zaświadczeń, liczbie wysłanych pakietów wyborczych,
- nadzór nad wprowadzeniem do systemu danych osób funkcyjnych - przewodniczących i zastępców przewodniczących - obwodowych komisji wyborczych i aktualizację tych danych przez osoby realizujące zadanie obsługi rejestru wyborców,
- prowadzenie ewidencji operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych zawierającej dane kontaktowe i ustalony sposób dystrybucji loginów i haseł, oprogramowania oraz danych definiujących,
- przeprowadzenie szkolenia dla operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych,
- prowadzenie ewidencji wersji zainstalowanego oprogramowania (w przypadku wsparcia w obwodach bez dostępu do sieci publicznej przekazywania danych) i aktualności danych definicyjnych,
- przekazanie przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych oraz operatorom obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych loginów i haseł,
- dystrybucja oprogramowania oraz danych definicyjnych dla każdego obwodu głosowania (poprzez pobranie ze stron internetowych i utworzenie nośników), także w przypadku testów, o którym mowa w punkcie 14,
- przyjmowanie uwag dotyczących działania programu oraz udzielanie wsparcia technicznego operatorom obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych,
- udzielenie wsparcia pełnomocnikowi okręgowej komisji wyborczej, powołanemu w trybie art. 173 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, w zakresie przygotowania i obsługi stanowiska do sprawdzania poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodach, w których nie stosowano wsparcia informatycznego oraz wysyłania danych o wynikach głosowania w obwodzie z obwodów, w których niemożliwe było dokonanie transmisji,
- w dniu głosowania – dwukrotne przekazanie danych o liczbie osób ujętych w spisie wyborców oraz o liczbie wydanych kart do głosowania (tzw. frekwencji) w trybie określonym w uchwale Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 8 kwietnia 2015 r. w sprawie trybu i sposobu przekazywania przez okręgowe i obwodowe komisje wyborcze Państwowej Komisji Wyborczej, w trakcie głosowania, danych o liczbie osób uprawnionych do głosowania oraz o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania w stałych obwodach głosowania utworzonych w kraju w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 10 maja 2015 r.),
- zgłaszanie uwag dotyczących działania systemu koordynatorowi okręgowemu,
- w przypadkach awaryjnych nawiązanie kontaktu i przekazanie informacji koordynatorowi okręgowemu,
- udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu testów ogólnokrajowych przekazywania danych testowych o wynikach głosowania oraz o liczbie osób ujętych w spisie wyborców i liczbie wydanych kart do głosowania (określanych mianem frekwencji) ze wszystkich komisji obwodowych korzystających ze wsparcia informatycznego (zgodnie ze scenariuszami testów),
- przekazanie do koordynatora okręgowego wniosków i spostrzeżeń w formie raportu podsumowującego przebieg testów ogólnokrajowych,
- prowadzenie dziennika zdarzeń, w którym są odnotowywane wykonane następujące czynności:
- przeprowadzenie (z potwierdzeniem uczestnictwa) szkolenia operatorów obsługi informatycznej obwodowej komisji wyborczej i pozostałych użytkowników gminnych obsługujących system WOW,
- zgłaszanie uwag do działania programu do koordynatora okręgowego, w tym usterek i awarii,
- przekazanie, za potwierdzeniem, loginów i haseł operatorom oraz przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych,
- przekazanie, oprogramowania i danych definicyjnych operatorom obwodowych komisji wyborczych (pobranie ze stron internetowych, utworzenie nośnika),
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Barbara Chaberek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-04-24 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Barbara Chaberek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-04-24 14:59:54 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-04-24 14:59:59 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-04-24 14:59:59 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1177 raz(y) |