ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Pobierz dane XMLAkt prawny: VI/55/15Drukuj informacjęAkt prawny: VI/55/15

Szczegóły informacji

VI/55/15

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: VI

Kadencja: Kadencja 2006-2010

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Data podjęcia/podpisania: 2015-06-08

Tytuł aktu:

W sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa.

Na podstawie:

art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.)

Treść:

UCHWAŁA Nr VI/55/15
RADY GMINY PIECKI
z dnia 8 czerwca 2015 r.
 
w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa.
 
Na podstawie art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
 
§ 1. Nie uwzględnia się wezwania do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Nr V/45/15 Rady Gminy Piecki z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Piecki.
 
§ 2. Uzasadnienie odmowy uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 3. Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Gminy Piecki do powiadomienia wnoszącego wezwanie do usunięcia naruszenia prawa o sposobie załatwienia sprawy, poprzez przesłanie odpisu niniejszej uchwały.
 
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
 
 
 
 
Załącznik
do uchwały Nr VI/55/15
Rady Gminy Piecki
z dnia 8 czerwca 2015 r.
 
UZASADNIENIE
 
W dniu 12 maja 2015 r. Pan Rafał Ż. wniósł wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Nr V/45/15 Rady Gminy Piecki w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Piecki, która dotyczyła braku publikacji protokołów z sesji Rady Gminy Piecki w Biuletynie Informacji Publicznej.
Z treścią wniesionego wezwania do usunięcia naruszenia prawa zgodzić się nie można, gdyż zgodnie z § 19 Statutem Gminy Piecki - „ protokół z sesji winien być sporządzony w terminie 7 dni od zamknięcia sesji i wyłożony do wglądu publicznego na następnej sesji”.
Natomiast zgodnie z § 23 Statutu Gminy Piecki – 1. „Z każdego posiedzenia Rady sporządza się protokół, który winien zawierać:
a) numer, datę i miejsce posiedzenia oraz numery przyjętych uchwał,
b) stwierdzenie prawomocności obrad,
c) listę obecności, jako załącznik do protokołu,
d) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji Rady,
e) przebieg obrad, streszczenie przemówień i dyskusji oraz tekst zgłoszonych i  uchwalonych wniosków,
f) czas trwania posiedzenia,
g) podpis Przewodniczącego i protokolanta.
2. Protokoły numeruje się kolejnymi cyframi rzymskimi, odpowiadającymi numerom sesji w danej kadencji i oznaczeniem roku kalendarzowego, np. II/90.
3. Uchwały numeruje się cyframi rzymskimi (numer protokołu), cyframi arabskimi (kolejny numer uchwały w kadencji) i oznaczeniem roku kalendarzowego, np. II/10/90.
4. Protokoły z obrad przechowuje się w Urzędzie Gminy na stanowisku pracy ds. obsługi Rady Gminy.
5. Każdy mieszkaniec Gminy ma prawo wglądu do protokołów, robienia z nich notatek i odpisów.
6. Wyciągi z protokołu w zakresie dotyczącym działania poszczególnych jednostek i pracowników przekazuje się im do wiadomości i realizacji.”
Mając powyższe na uwadze, protokół z sesji po jego zatwierdzeniu jest niezwłocznie umieszczany w Biuletynie Informacji Publicznej, a nie jak wskazuje Pan Rafał Ż. po kilku miesiącach.
Nadmienić należy również, że brak jest regulacji prawnych określających termin umieszczenia przedmiotowych protokołów z sesji rady gminy w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże w żaden sposób nie można zgodzić się z twierdzeniami skarżącego, że Rada Gminy Piecki w jakikolwiek sposób ogranicza dostęp do informacji publicznej, gdyż po złożeniu np. stosownego wniosku o udostępnienie informacji publicznej do właściwego organu przedmiotowy protokół jest udostępniany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Na marginesie nadmienić należy, że działalność organów gminy jest jawna, a wszelkie ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut ww. gminy.
 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Joanna Kaczyńska
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2015-06-09
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2015-06-09 12:26:00
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2015-06-09 12:26:03
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2015-06-09 12:26:02
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1365 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony