ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Pobierz dane XMLAkt prawny: XIII/81/19Drukuj informacjęAkt prawny: XIII/81/19

Szczegóły informacji

XIII/81/19

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XIII

Kadencja: Kadencja 2018-2024

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Data podjęcia/podpisania: 2019-09-26

Tytuł aktu:

W sprawie utworzenia Klubu Dziecięcego „Słoneczko” i nadania mu statutu.

Stwierdza nieważność:

Rozstrzygnięcie, nadzorcze, Wojewody, Warmińsko-Mazurskiego, Nr, PN.4131.551.2019, z, dnia, 25, października, 2019, r.

Uchylenie/zmiana opis:

Rozstrzygnięcie nadzorcze Wojewody Warmińsko-Mazurskiego Nr PN.4131.551.2019 z dnia 25 października 2019 r. - stwierdzenie nieważności załącznika do uchwały w części: § 7 ust. 3, § 9 ust. 5, § 14 ust. 4 ( DZ. Urzęd.poz. 5122 z dnia 28 października 2019r.)

Na podstawie:

art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.), art. 8 ust. 1 pkt 1, art. 11 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 409 z późn. zm.), art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869)

Treść:

UCHWAŁA Nr XIII/81/19
RADY GMINY PIECKI
z dnia 25 września 2019 r.
 
w sprawie utworzenia Klubu Dziecięcego „Słoneczko” i nadania mu statutu.
 
            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.), art. 8 ust. 1 pkt 1, art. 11 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi do lat 3 (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 409 z późn. zm.), art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869) – Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
 
§ 1. Tworzy się gminną jednostkę organizacyjną pn. Klub Dziecięcy „Słoneczko” z siedzibą w Pieckach.
 
§ 2. Klub dziecięcy, o którym mowa w § 1 będzie wykonywał zadania z zakresu opieki nad dziećmi do lat 3.
 
§ 3. Klubowi Dziecięcemu „Słoneczko” nadaje się Statut stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.
 
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
 
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz 

 
Załącznik
do uchwały Nr XIII/81/19
Rady Gminy Piecki
z dnia 25 września 2019 r.

 
STATUT KLUBU DZIECIĘCEGO “SŁONECZKO” W PIECKACH

 
Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
1. Klub dziecięcy działa pod nazwą Klub DziecięcySłoneczko” z siedzibą w Pieckach.
2. Obszar działania Klubu dziecięcego obejmuje teren Gminy Piecki.
3. Klub dziecięcy podlega wpisowi do rejestru żłobków i klubów dziecięcych prowadzonego przez Wójta Gminy Piecki.
4. Oficjalna nazwa Klubu dziecięcego używana w dokumentach i kontaktach oraz pieczęci podłużnej brzmi:
Klub Dziecięcy ,,Słoneczko” w Pieckach
Os. Lawendowe 12, 11-710 Piecki
 
§ 2.
1. Ilekroć w Statucie używa się określenia ,,Klub dziecięcy” lub „Klub” - należy przez to rozumieć: Klub Dziecięcy „Słoneczko” w Pieckach.
2. Ilekroć w Statucie jest mowa o rodzicach lub rodzicu - rozumie się przez to także opiekunów prawnych oraz inne osoby, którym sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem.
§ 3.
1. Klub dziecięcy działa w formie samorządowej jednostki budżetowej Gminy Piecki.
2. Klub dziecięcy działa na podstawie przepisów powszechnie obowiązującego prawa, a w szczególności:
  1. ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 409 z późn. zm.), zwanej dalej Ustawą;
  2. ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz.U. z 2019 r. poz. 869.);
  3. ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz.U. z 2019 r. poz. 506);
  4. niniejszego statutu.
Rozdział 2.
CELE I ZADANIA KLUBU ORAZ SPOSÓB ICH REALIZACJI
§ 4.
Klub dziecięcy realizuje cele i zadania wynikające z przepisów ustawy, a są to w szczególności:
  1. zapewnienie dziecku opieki w warunkach bytowych zbliżonych do warunków domowych;
  2. zapewnienie dziecku właściwej opieki pielęgnacyjnej oraz edukacyjnej, przez prowadzenie zajęć zabawowych z elementami edukacji, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka;
  3. prowadzenie zajęć opiekuńczo-wychowawczych i edukacyjnych, uwzględniających rozwój psychomotoryczny dziecka, właściwych do wieku dziecka;
  4. zapewnienie dziecku pełnego bezpieczeństwa, czuwanie nad rozwojem psychicznym i fizycznym dziecka;
  5. zapewnienie dzieciom odpowiedniego do wieku i stanu zdrowia wyżywienia zgodnego
    z aktualnymi normami żywienia i zasadami dietetyki.
§ 5.
1. Klub realizuje cele i zadania określone w Ustawie oraz w przepisach wydanych na jej podstawie.
2. Swoje cele i zadania, Klub dziecięcy realizuje poprzez:
  1. wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji;
  2. zapewnienie opieki i wspomaganie rozwoju dziecka w bezpiecznym, przyjaznymi zdrowym otoczeniu;
  3. naukę bezpiecznego postępowania i zachowań prozdrowotnych;
  4. zapewnienie warunków sprzyjających harmonijnemu rozwojowi emocjonalnemu i fizycznemu
  5. uwzględnianie indywidualnych potrzeb każdego dziecka, umacnianie wiary dziecka we własne siły i możliwości osiągania sukcesu, troskę o zapewnienie równych szans;
  6. rozbudzanie ciekawości poznawczej, zachęcanie do aktywności badawczej i wyrażania własnych myśli, potrzeb i przeżyć;
  7. tworzenie warunków do rozwoju wyobraźni, ekspresji plastycznej, muzycznej i ruchowej;
  8. stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności;
  9. stwarzanie sytuacji do bezpośredniej obserwacji zjawisk zachodzących w otoczeniu przyrodniczym, społecznym, kulturowym i technicznym;
  10. współdziałanie z Rodzicami poprzez udzielanie rzetelnej informacji o postępach, trudnościach i zachowaniu dziecka;
  11. zatrudnianie personelu spełniającego warunki określone w ustawie;
  12. zapewnienie miejsca odpoczynku dla dzieci;
  13. zapewnienie odpowiednich warunków lokalowych i sanitarnych określonych w przepisach wykonawczych do Ustawy;
  14. wyposażenie Klubu, zabawki i pomoce dydaktyczne odpowiednie dla etapu rozwojowego dziecka, zgodne z normami bezpieczeństwa i higieny.
3. Personel Klubu dziecięcego realizując jego zadania i cele kieruje się w szczególności:
1) dobrem dziecka;
2) koniecznością wspierania dziecka i umożliwienia rozwoju jego zainteresowań;
3) potrzebą wyrównania deficytu rozwojowego.
§ 6.
1. Zadania, o których mowa w § 5, będą realizowane również w ramach zajęć zabawowych, muzyczno-rytmicznych i plastyczno-technicznych z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka.
2. Realizując zadania Klub wspomaga indywidualny rozwój dziecka oraz wspomaga rodzinę w wychowaniu dziecka, zaś w przypadku dzieci z niepełnosprawnością – uwzględnia rodzaj i stopień niepełnosprawności.
3. Klub dziecięcy może organizować zajęcia dodatkowe.
Rozdział 3.
ORGANIZACJA I ZASADY FUNKCJONOWANIA KLUBU DZIECIĘCEGO
§ 7.
1. Klub dziecięcy jest czynny przez cały rok we wszystkie dni robocze, z wyjątkiem ustanowionych przerw, o których mowa w ust. 3.
2. Godziny pracy Klubu określa Regulamin Organizacyjny Klubu Dziecięcego "Słoneczko".
3. W uzasadnionych sytuacjach decyzję o zamknięciu Klubu lub ustanowieniu przerwy w jego funkcjonowaniu może podjąć osoba kierująca Klubem dziecięcym. Osoba kierująca Klubem dziecięcym niezwłocznie informuje Wójta Gminy Piecki o powodach zamknięcia Klubu lub ustanowienia przerwy i o przewidywanym terminie jego zamknięcia lub przerwy w jego funkcjonowaniu.
Rozdział 4.
WARUNKI PRZYJMOWANIA DZIECI DO KLUBU DZIECIĘCEGO
§ 8.
1. W Klubie przewidziano pobyt dla nie więcej niż 25 dzieci. Do Klubu może być przyjęta taka liczba dzieci, która gwarantuje dzieciom właściwą opiekę oraz pełne bezpieczeństwo w Klubie i w czasie zajęć prowadzonych poza nim, z zachowaniem wymagań określonych ustawą i przepisami wykonawczymi do ustawy.
2. Do Klubu mogą być przyjęte dzieci zamieszkujące na terenie Gminy Piecki:
  1. w wieku od 1 roku do lat 3,
  2. których stan zdrowia (w tym ewentualna niepełnosprawność) lub stopień rozwoju nie stanowią przeciwwskazań do objęcia opieką w ramach posiadanej przez Klub infrastruktury i zasobów ludzkich.
3. Opieka nad dzieckiem może być sprawowana do ukończenia roku szkolnego, w którym dziecko ukończy 3 rok życia lub w przypadku, gdy niemożliwe lub utrudnione jest objęcie dziecka wychowaniem przedszkolnym – 4 rok życia.
4. W przypadku, gdy dziecko, które ukończyło 3 rok życia umieszczone jest w Klubie dziecięcym, rodzice tego dziecka, są zobowiązani do złożenia podmiotowi prowadzącemu opiekę oświadczenia o przeszkodach w objęciu dziecka wychowaniem przedszkolnym.
5. Zapisy do Klubu prowadzone są przez cały rok.
6. W okresie realizacji projektu „Wsparcie osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 w Gminie Piecki”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10 Regionalny rynek pracy, Działanie 10.4 Pomoc w powrocie lub wejściu na rynek pracy osobom sprawującym opiekę nad dziećmi do lat 3, warunki rekrutacji do Klubu dziecięcego określa Regulamin uczestnictwa w projekcie.
7. Przyjęć dzieci do Klubu dziecięcego dokonuje osoba kierująca Klubem dziecięcym lub osoba zajmująca się rekrutacją na podstawie „Karty zgłoszenia dziecka”.
8. Wnioski rodziców o przyjęcie dziecka do Klubu otrzymują numery według kolejności wpływu. Osoba zajmująca się rekrutacją prowadzi rejestr złożonych w Klubie "Kart zgłoszenia dziecka”.
9. Rodzice ubiegający się o miejsce dla dziecka w Klubie zobowiązani są do złożenia u osoby kierującej Klubem lub osoby zajmującej się rekrutacją kompletnej, prawidłowo wypełnionej "Karty zgłoszenia dziecka” wraz załącznikami - z zastrzeżeniem ust. 6. Wzór karty i wymagane załączniki określa osoba kierująca Klubem lub osoba zajmująca się rekrutacją - z zastrzeżeniem ust. 6.
10. Osoba kierująca Klubem informuje rodziców o możliwości przyjęcia dziecka do Klubu w formie pisemnej wraz z podaniem terminu, z którym dziecko może rozpocząć udział w zajęciach Klubu. Warunkiem przyjęcia do Klubu jest podpisanie przez rodziców dziecka umowy cywilnoprawnej dotyczącej warunków uczęszczania dziecka do Klubu - z zastrzeżeniem ust. 6.
11. Do Klubu przyjmowane są dzieci według kolejności wpływu wniosków – z zastrzeżeniem ust. 13-14 i ust. 6 – z tym że pierwszeństwo mają dzieci (w kolejności) - z zastrzeżeniem ust. 6:
  1. których co najmniej jeden z rodziców posiada orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności bądź całkowitej niezdolności do pracy oraz niezdolności do samodzielnej egzystencji, a drugi pozostaje w stosunku pracy lub prowadzi działalność gospodarczą,
  2. z niepełnosprawnością;
  3. z rodzin wielodzietnych (troje i więcej małoletnich dzieci w rodzinie).
12. Dziecko przyjmowane jest do Klubu na okres od daty przyjęcia do końca roku szkolnego (31 sierpnia każdego roku), w którym dziecko zostało przyjęte do Klubu – z zastrzeżeniem zapisów ust. 13 i 14 oraz z zastrzeżeniem ust. 6;
13. Nie później niż do dnia 31 maja każdego roku rodzice dziecka, które uczęszcza do Klubu, mogą złożyć pisemną deklarację dotyczącą uczęszczania dziecka do Klubu w kolejnym roku szkolnym.
14. W przypadku złożenia deklaracji, o której mowa w ust. 13, dziecko zostaje przyjęte do Klubu na okres kolejnego roku szkolnego pod warunkiem spełniania wymogów opisanych w ust. 2, 3 i 4.
15. W przypadku zwolnienia się miejsca w Klubie (skreślenia innego dziecka z listy zapisanych do Klubu), przyjmuje się do niego kolejne dziecko według zasad opisanych w ust. 2-12.
16. Skreślenie dziecka z listy zapisanych do Klubu następuje:
  1. z końcem roku szkolnego (31 sierpnia każdego roku), w którym dziecko ukończyło 3 lata, chyba że rodzice wykażą, iż istnieją utrudnienia w objęciu dziecka wychowaniem przedszkolnym;
  2. z końcem roku szkolnego (31 sierpnia każdego roku), w którym dziecko ukończyło 4 lata, jeżeli rodzice wykażą, iż istnieją utrudnienia w objęciu dziecka wychowaniem przedszkolnym;
  3. z końcem roku szkolnego (31 sierpnia każdego roku), w którym dziecko zostało przyjęte do Klubu, z zastrzeżeniem zapisów ust. 13 i 14 oraz z zastrzeżeniem ust. 6;
  4. w przypadkach opisanych w ust. 19-21;
  5. z upływem czasu na jaki zawarto umowę, o której mowa w ust. 17.
17. W przypadku nieobecności dziecka w Klubie dziecięcym osoba kierująca Klubem może przyjąć na miejsce tego dziecka i na czas jego nieobecności inne dziecko, na podstawie umowy z jego rodzicami. Zapisy ust. 11-12 stosuje się odpowiednio.
18. Rodzice obowiązani są do powiadamiania osoby kierującej Klubem o każdej planowanej nieobecności dziecka z wyprzedzeniem tj. co najmniej na jeden dzień przed datą planowanej nieobecności dziecka w Klubie, a w przypadku zachorowania lub innej nagłej przyczyny w pierwszym dniu nieobecności dziecka w Klubie.
19. Osobie kierującej Klubem przysługuje prawo skreślenia dziecka z listy dzieci zapisanych do Klubu w przypadku:
  1. niezgłoszenia się dziecka do Klubu w terminie 14 dni od wyznaczonej daty przyjęcia dziecka do Klubu i nieusprawiedliwienia w tym terminie przyczyny nieobecności dziecka,
  2. nieuczęszczania dziecka do Klubu przez okres co najmniej jednego miesiąca bez przedstawienia usprawiedliwionej przyczyny,
  3. zalegania z zapłatą za pobyt i/lub wyżywienie dziecka w Klubie, za okres, co najmniej jednego miesiąca,
  4. zatajenia przy wypełnianiu "Karty zgłoszenia dziecka” do Klubu Dziecięcego „Słoneczko" lub w trakcie pobytu dziecka w Klubie informacji o stanie zdrowia dziecka, który uniemożliwia przebywanie dziecka w grupie,
  5. wydania orzeczenia lekarskiego stwierdzającego przeciwwskazania do przebywania dziecka w Klubie.
20. Osoba kierująca Klubem skreśla dziecko z listy dzieci zapisanych do Klubu i informuje pisemnie rodziców o skreśleniu dziecka z listy wraz z uzasadnieniem podjętej decyzji w sytuacji, gdy w terminie 7 dni od daty otrzymania pisemnego zawiadomienia:
  1. dzieci, o których mowa w ust. 19 pkt. a) i b) nie zaczną uczęszczać do Klubu,
  2. rodzice nie uregulują zaległych, należnych opłat za pobyt i wyżywienie dziecka w Klubie.
21. Osoba kierująca Klubem skreśla dziecko z listy dzieci zapisanych do Klubu w przypadku rezygnacji rodziców z uczęszczania dziecka do Klubu.
22. Termin rozpoczęcia pierwszego naboru do Klubu (datę rozpoczęcia przyjmowania wniosków o przyjęcie do Klubu) określi osoba kierująca Klubem lub osoba zajmująca się rekrutacją. Informacja ta zostanie podana do publicznej wiadomości co najmniej poprzez stosowne ogłoszenia na stronie internetowej http://gminapiecki.pl.
Rozdział 5.
OPŁATY ZA POBYT I WYŻYWIENIE
§ 9.
1. Opieka nad dzieckiem w Klubie dziecięcym jest odpłatna.
2. Rodzice są zobowiązani do ponoszenia opłaty za pobyt dziecka przebywającego w Klubie dziecięcym.
3. Wysokość opłat za pobyt i maksymalną wysokość stawki za wyżywienie za pobyt dziecka w Klubie dziecięcym ustala Rada Gminy w drodze uchwały.
4. W okresie realizacji projektu „Wsparcie osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 w Gminie Piecki”, współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10 Regionalny rynek pracy, Działanie 10.4 Pomoc w powrocie lub wejściu na rynek pracy osobom sprawującym opiekę nad dziećmi do lat 3, opłata za pobyt dziecka w Klubie dziecięcym będzie zgodna z założeniami projektu, a za wyżywienie rodzic dziecka nie ponosi opłat.
5. Opłata za pobyt dziecka w Klubie dziecięcym i za wyżywienie - z zastrzeżeniem zapisu § 9 ust. 4, powinna być wnoszona z góry poprzez wpłatę należności na konto bankowe do 10 dnia każdego miesiąca.
§ 10.
1. Opłata za pobyt dziecka w Klubie w przypadku jego nieobecności nie podlega zmniejszeniu.
2. Opłata za wyżywienie podlega zmniejszeniu, o ile nieobecność dziecka została zgłoszona opiekunowi lub osobie kierującej Klubem najpóźniej do godziny 7:30 dnia, w którym dziecko będzie nieobecne - z zastrzeżeniem § 9 ust. 4.
Rozdział 6.
ZASADY UDZIAŁU RODZICÓW W ZAJĘCIACH PROWADZONYCH W KLUBIE
§ 11.
1. Za zgodą osoby kierującej Klubem w zajęciach mogą brać udział rodzice dzieci uczęszczających do Klubu.
2. Udział rodziców w zajęciach nie może utrudniać sprawowania przez opiekunów właściwej i bezpiecznej opieki.
3. Udział rodziców, co do zasady, ogranicza się do obserwacji zajęć, zaś za zgodą opiekuna udział może być czynny i polegać na przykład na prowadzeniu prelekcji, czytaniu lub opowiadaniu bajek itp.
4. Rodzic biorący udział w zajęciach może pomagać lub samodzielnie dokonywać czynności obsługowych takich jak karmienie, mycie, przebieranie itp., tylko w stosunku do własnego dziecka, przy czym rodzic jest wówczas odpowiedzialny za bezpieczeństwo swojego dziecka.
§ 12.
1. Spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze organizowane są w placówce co najmniej 1 raz w roku lub na wniosek rodziców lub opiekunów.
2. Rodzice i opiekunowie zobowiązani są współpracować ze sobą w celu skutecznego oddziaływania wychowawczego na dziecko i określenia drogi jego indywidualnego rozwoju.
3. Rodzice mają prawo do:
  1. zapoznania się z programem oraz zadaniami wynikającymi z planów pracy;
  2. uzyskiwania na bieżąco kompletnej informacji na temat swojego dziecka, przy czym dłuższe rozmowy dotyczące zachowania dziecka, jego rozwoju, postępów czy problemów, mogą mieć miejsce tylko wtedy, kiedy nie powoduje to przerwania zajęć z grupą i nie ogranicza możliwości sprawowania opieki nad dziećmi przez opiekuna.
  3. uzyskiwania porad, wskazówek od opiekuna w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz w doborze metod udzielania dziecku pomocy i wsparcia;
  4. wyrażania i przekazywania opiekunom oraz osobie kierującej Klubem swoich wniosków i opinii.
Rozdział 7.
ZARZĄDZANIE KLUBEM DZIECIĘCYM. ORGANY KLUBU DZIECIĘCEGO I PRACOWNICY
§ 13.
1. Osobą kierującą Klubem i koordynującą jego działalność jest Kierownik Klubu.
2. Kierownik Klubu ponosi odpowiedzialność za zarządzanie Klubem i jego organizację pracy.
3. Kierownik Klubu kieruje pracą Klubu i reprezentuje go na zewnątrz oraz może wykonywać czynności opiekuna.
4. Kierownik Klubu działa jednoosobowo na podstawie pisemnego pełnomocnictwa udzielonego przez Wójta Gminy Piecki.
5. Kierownika Klubu zatrudnia i zwalnia Wójt Gminy Piecki, który jest zwierzchnikiem służbowym Kierownika Klubu i wykonuje wobec niego czynności w sprawach z zakresu prawa pracy.
6. Kierownik Klubu może upoważnić innego pracownika Klubu do wykonywania w jego imieniu określonych obowiązków w zakresie funkcjonowania Klubu.
7. Kierownik Klubu jest przełożonym pracowników Klubu i w sprawach pracowniczych reprezentuje pracodawcę.
8. W czasie nieobecności Kierownika Klubu zastępstwo pełni wskazany przez niego pracownik Klubu.
9. Kierownik Klubu nadaje Klubowi regulamin organizacyjny. W regulaminie organizacyjnym Klubu określa się w szczególności:
  1. strukturę organizacyjną Klubu,
  2. podział obowiązków pracowników Klubu,
  3. zasady przyprowadzania i odbierania dzieci z Klubu,
  4. organizację zgłaszania dzieci do Klubu – z zastrzeżeniem art. 8 ust. 6,
  5. organizację pracy wychowawczej i edukacyjnej z dziećmi.
§ 14.
1. Opieka nad dziećmi w Klubie sprawowana jest przez opiekunów.
2. Opiekunowie zajmują się w Klubie opieką, wychowaniem i edukacją dzieci, a w szczególności:
  1. dbają o bezpieczeństwo dzieci w Klubie oraz w czasie zajęć prowadzonych poza nim,
  2. dbają o przekazywanie dzieciom właściwych wzorców i wyrabianie nawyków higieniczno-kulturalnych,
  3. wykonują zabiegi pielęgnacyjne u dzieci,
  4. poznają każde dziecko w celu stworzenia warunków do optymalnego rozwoju, na miarę jego indywidualnych potrzeb i możliwości,
  5. tworzą warunki dla wszechstronnego rozwoju dzieci, w tym poprzez prowadzenie pracy indywidualnej z dzieckiem, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnością ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności,
  6. opracowują plany zajęć wychowawczo-dydaktycznych dostosowanych do wieku i poziomu rozwoju dzieci, a w przypadku dzieci z niepełnosprawnością - ze szczególnym uwzględnieniem rodzaju niepełnosprawności,
  7. prowadzą zabawy oraz zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z dziećmi, w tym zajęcia
    wg obowiązujących planów zajęć wychowawczo-dydaktycznych,
  8. realizują różnorodne zadania wychowawczo-dydaktyczne i opiekuńcze, w tym z zakresu wychowania społecznego, zdrowotnego, ukierunkowane na aktywizację dziecka i pobudzanie jego procesów rozwojowych,
  9. współpracują z rodzicami dziecka w sprawach opieki, wychowania i edukacji dzieci, w szczególności prowadzą konsultacje i udzielają porad, bieżącej informacji na temat ich dziecka, jego zachowania i rozwoju.
3. Kierownik Klubu oraz opiekunowie otaczają opieką każde dziecko i utrzymują kontakt z rodzicami dziecka w celu:
  1. poznania i ustalenia potrzeb dziecka,
  2. ustalenia form pomocy w działaniach opiekuńczych, edukacyjnych i wychowawczych wobec dziecka,
  3. włączania rodziców w działalność Klubu.
4. Pracownicy Klubu mają prawo do korzystania z pomocy merytorycznej i metodycznej dla potrzeb zapewnienia dzieciom prawidłowego i wszechstronnego rozwoju oraz właściwej opieki w Klubie, w tym pomocy ze strony wyspecjalizowanych placówek i instytucji, właściwych organów lub organizacji.
5. Pracownicy Klubu zadania na zajmowanym stanowisku pracy wykonują zgodnie z powierzonym zakresem czynności, ustalonym przez kierownika Klubu.
Rozdział 8.
ZASADY GOSPODARKI FINANSOWEJ KLUBU DZIECIĘCEGO
§ 15.
1. Majątek Klubu jest mieniem komunalnym Gminy Piecki.
2. Obsługę Klubu w zakresie kadrowo-księgowym prowadzi Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach.
3. Środki finansowe na działalność Klubu pochodzą z budżetu Gminy Piecki oraz innych źródeł.
4. W okresie realizacji projektu „Wsparcie osób sprawujących opiekę nad dziećmi do lat 3 w Gminie Piecki”, bieżąca działalność Klubu jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 10 Regionalny rynek pracy, Działanie 10.4 Pomoc w powrocie lub wejściu na rynek pracy osobom sprawującym opiekę nad dziećmi do lat 3.
5. Klub prowadzi działalność na podstawie rocznego planu finansowego opracowanego przez osobę kierującą Klubem i zatwierdzonego przez organ prowadzący.
6. Wszelkie wpływy uzyskane przez Klub stanowią dochody budżetu Gminy Piecki.
7. Wydatki Klubu realizowane są z uwzględnieniem przepisów prawa zamówień publicznych, ustawy o finansach publicznych oraz innych przepisów.
8. Klub prowadzi rachunkowość oraz sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi jednostek budżetowych.
9. Klub posiada wyodrębnione rachunki bankowe.
Rozdział 9.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 16.
1. Zmiany w niniejszym statucie mogą być dokonywane wyłącznie w trybie właściwym dla jego nadania.
2. Szczegółową organizację pracy Klubu określa Regulamin Organizacyjny Klubu, nadany przez osobę kierującą Klubem.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2019-09-26
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Joanna Kaczyńska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2019-09-26 12:57:09
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2019-09-26 12:57:18
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2020-05-08 08:23:29
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
793 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony