Zarządzenia Wójta
Pobierz dane XMLAkt prawny: 87 /2011Drukuj informacjęAkt prawny: 87 /2011Szczegóły informacji
87 /2011
Rodzaj: Nieokreślony
Status: Obowiązujący
Sesja: Zarządzenie
Kadencja: Kadencja 2010-2014
Data wejścia w życie: Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Data podjęcia/podpisania: 2011-09-13
Tytuł aktu:
W sprawie ustanowienia koordynatora gminnego.
Na podstawie:
§ 6 ust.3, Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 27 czerwca 2011r,
w sprawie warunków i sposobu wykorzystania techniki elektronicznej oraz trybu przekazywania danych za pośrednictwem sieci elektronicznego przekazywania danych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2011 roku.
w sprawie warunków i sposobu wykorzystania techniki elektronicznej oraz trybu przekazywania danych za pośrednictwem sieci elektronicznego przekazywania danych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2011 roku.
Treść:
ZARZĄDZENIE NR 87 /11
Wójta Gminy Piecki
z dnia 13 września 2011 roku
w sprawie ustanowienia koordynatora gminnego.
Wójta Gminy Piecki
z dnia 13 września 2011 roku
w sprawie ustanowienia koordynatora gminnego.
Na podstawie § 6 ust.3, Uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 27 czerwca 2011r,
w sprawie warunków i sposobu wykorzystania techniki elektronicznej oraz trybu przekazywania danych za pośrednictwem sieci elektronicznego przekazywania danych w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 9 października 2011 roku.
zarządzam, co następuje :
§ 1.
Ustanawiam w gminie Piecki koordynatora gminnego w osobie Pana Tyberiusza Maksymow Nr PESEL 76040418794, odpowiedzialnego za szkolenie operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych i wsparcie techniczne obsługi informatycznej tych komisji oraz wsparcie informatyczne wykonania zadań określonych w § 3 ust.1 pkt.2 i 6 wymienionej wyżej Uchwały PKW.
§ 2.
Koordynator gminny wykonuje jednocześnie zadania operatora obsługi informatycznej pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej.
§ 3
Zadania koordynatora gminnego i zadania operatora obsługi informatycznej pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej stanowią załączniki Nr 1 i 2 do niniejszego zarządzenia.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.
Wójt
(-) Agnieszka Kurczewska
(-) Agnieszka Kurczewska
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Wójta Gminy Piecki Nr 87/11 z dnia 13.09.2011r.
1) udział w szkoleniu organizowanym przez koordynatora okręgowego,
2) nadzór nad wprowadzaniem i aktualizacją w systemie informatycznym danych dotyczących obwodów głosowania i ich granic oraz liczby uprawnionych do głosowania przez osoby realizujące zadanie ciągłe obsługi rejestru wyborców,
3) nadzór nad wprowadzeniem do systemu danych członków (kandydatów na członków) obwodowych komisji wyborczych i aktualizacją składów,
4) prowadzenie ewidencji operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych zawierającej dane kontaktowe i ustalony sposób dystrybucji loginów i haseł do pobrania licencji, oprogramowania oraz danych definiujących,
5) przeprowadzenie szkolenia dla operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych,
6) prowadzenie ewidencji wersji zainstalowanego oprogramowania i aktualności danych definiujących wykaz obwodów i kandydatów,
7) przekazanie przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych oraz operatorom obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych loginów i haseł do pobrania licencji,
8) dystrybucja oprogramowania oraz dystrybucja danych definicyjnych dla każdego obwodu głosowania (poprzez pobranie ze stron internetowych, utworzenie nośników), także w przypadku testów, o których mowa w punkcie 14,
9) przyjmowanie uwag dotyczących działania programu oraz udzielanie wsparcia technicznego operatorom obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych,
10) udzielenie wsparcia pełnomocnikowi okręgowej komisji wyborczej powołanemu w trybie art. 173 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy w zakresie przygotowania i obsługi stanowiska do sprawdzania poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodach, w których nie stosowano wsparcia informatycznego oraz wysyłania danych o wynikach głosowania w obwodzie z obwodów, w których niemożliwe było dokonanie transmisji,
11) wprowadzanie do systemu informatycznego danych osób uprawnionych do głosowania i o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania,
12) zgłaszanie uwag dotyczących działania programu koordynatorowi okręgowemu,
13) w przypadkach awaryjnych nawiązanie kontaktu i przekazanie informacji koordynatorowi okręgowemu,
14) udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu testów ogólnokrajowych przekazywania danych testowych o wynikach głosowania ze wszystkich komisji obwodowych korzystających ze wsparcia informatycznego (według zasad przekazanych w odrębnym trybie),
15) przekazanie do koordynatora okręgowego wniosków i spostrzeżeń w formie raportu podsumowującego przebieg testów ogólnokrajowych,
16) prowadzenie dziennika zdarzeń, w którym są odnotowywane wykonane następujące czynności:
a) przeprowadzenie szkolenia z potwierdzeniem uczestnictwa,
b) zgłoszenie uwag do działania programu do koordynatora okręgowego, w tym usterek i awarii,
c) przekazanie, za potwierdzeniem, loginów i haseł do pobrania licencji operatorów oraz przewodniczących obwodowych komisji wyborczych,
d) przekazanie, oprogramowania dla operatorów komisji obwodowych,
e) przekazanie danych definiujących dla poszczególnych obwodów.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Piecki Nr 87/11 z dnia 13.09.2011r.
1) udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu w określonym terminie testów ogólnokrajowych przekazywania danych testowych o wynikach głosowania ze wszystkich komisji obwodowych korzystających ze wsparcia informatycznego (według zasad przekazanych w odrębnym trybie),
2) sprawdzenie, pod względem zgodności arytmetycznej, poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodach, w których nie stosowano wsparcia informatycznego, wykonanie wydruku raportu błędów i ostrzeżeń (jeżeli odpowiednio występują) oraz przekazanie przewodniczącemu obwodowej komisji informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach,
3) nadzór nad wykonaniem transmisji (operatora pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej) do okręgowej komisji wyborczej danych o wynikach głosowania w obwodzie z nośnika dostarczonego przez przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego komisji obwodowej (dotyczy to obwodów, w których stosowano wsparcie informatyczne, a nie wykonano, z powodu braku możliwości technicznych, transmisji danych o wynikach głosowania w obwodzie do komisji okręgowej),
4) przekazanie okręgowej komisji wyborczej, wraz z kopertami zawierającymi protokoły głosowania w obwodzie oraz zestawienie, o którym mowa w pkt 35 załącznika do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 17 sierpnia 2011 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych, dotyczących zadań i trybu przygotowania oraz przeprowadzenia głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r. (M.P. Nr 80, poz. 806), nośników z wynikami głosowania w obwodzie i raportów ostrzeżeń, jeśli wystąpiły (nośniki z wynikami głosowania w obwodzie należy traktować jako kopię bezpieczeństwa).
W razie potrzeby pełnomocnik korzysta ze wsparcia operatorów, o których mowa w załączniku nr 7.
Zadania koordynatora gminnego
Do zadań koordynatora gminnego należy:1) udział w szkoleniu organizowanym przez koordynatora okręgowego,
2) nadzór nad wprowadzaniem i aktualizacją w systemie informatycznym danych dotyczących obwodów głosowania i ich granic oraz liczby uprawnionych do głosowania przez osoby realizujące zadanie ciągłe obsługi rejestru wyborców,
3) nadzór nad wprowadzeniem do systemu danych członków (kandydatów na członków) obwodowych komisji wyborczych i aktualizacją składów,
4) prowadzenie ewidencji operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych zawierającej dane kontaktowe i ustalony sposób dystrybucji loginów i haseł do pobrania licencji, oprogramowania oraz danych definiujących,
5) przeprowadzenie szkolenia dla operatorów obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych,
6) prowadzenie ewidencji wersji zainstalowanego oprogramowania i aktualności danych definiujących wykaz obwodów i kandydatów,
7) przekazanie przewodniczącym obwodowych komisji wyborczych oraz operatorom obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych loginów i haseł do pobrania licencji,
8) dystrybucja oprogramowania oraz dystrybucja danych definicyjnych dla każdego obwodu głosowania (poprzez pobranie ze stron internetowych, utworzenie nośników), także w przypadku testów, o których mowa w punkcie 14,
9) przyjmowanie uwag dotyczących działania programu oraz udzielanie wsparcia technicznego operatorom obsługi informatycznej obwodowych komisji wyborczych,
10) udzielenie wsparcia pełnomocnikowi okręgowej komisji wyborczej powołanemu w trybie art. 173 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy w zakresie przygotowania i obsługi stanowiska do sprawdzania poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodach, w których nie stosowano wsparcia informatycznego oraz wysyłania danych o wynikach głosowania w obwodzie z obwodów, w których niemożliwe było dokonanie transmisji,
11) wprowadzanie do systemu informatycznego danych osób uprawnionych do głosowania i o liczbie wyborców, którym wydano karty do głosowania,
12) zgłaszanie uwag dotyczących działania programu koordynatorowi okręgowemu,
13) w przypadkach awaryjnych nawiązanie kontaktu i przekazanie informacji koordynatorowi okręgowemu,
14) udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu testów ogólnokrajowych przekazywania danych testowych o wynikach głosowania ze wszystkich komisji obwodowych korzystających ze wsparcia informatycznego (według zasad przekazanych w odrębnym trybie),
15) przekazanie do koordynatora okręgowego wniosków i spostrzeżeń w formie raportu podsumowującego przebieg testów ogólnokrajowych,
16) prowadzenie dziennika zdarzeń, w którym są odnotowywane wykonane następujące czynności:
a) przeprowadzenie szkolenia z potwierdzeniem uczestnictwa,
b) zgłoszenie uwag do działania programu do koordynatora okręgowego, w tym usterek i awarii,
c) przekazanie, za potwierdzeniem, loginów i haseł do pobrania licencji operatorów oraz przewodniczących obwodowych komisji wyborczych,
d) przekazanie, oprogramowania dla operatorów komisji obwodowych,
e) przekazanie danych definiujących dla poszczególnych obwodów.
Załącznik nr 2 do Zarządzenia Wójta Gminy Piecki Nr 87/11 z dnia 13.09.2011r.
Zadania pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej
Do zadań pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej, powołanego w trybie art. 173 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, należy:1) udział w przygotowaniu i przeprowadzeniu w określonym terminie testów ogólnokrajowych przekazywania danych testowych o wynikach głosowania ze wszystkich komisji obwodowych korzystających ze wsparcia informatycznego (według zasad przekazanych w odrębnym trybie),
2) sprawdzenie, pod względem zgodności arytmetycznej, poprawności ustalenia wyników głosowania w obwodach, w których nie stosowano wsparcia informatycznego, wykonanie wydruku raportu błędów i ostrzeżeń (jeżeli odpowiednio występują) oraz przekazanie przewodniczącemu obwodowej komisji informacji o stwierdzonych nieprawidłowościach,
3) nadzór nad wykonaniem transmisji (operatora pełnomocnika okręgowej komisji wyborczej) do okręgowej komisji wyborczej danych o wynikach głosowania w obwodzie z nośnika dostarczonego przez przewodniczącego lub zastępcę przewodniczącego komisji obwodowej (dotyczy to obwodów, w których stosowano wsparcie informatyczne, a nie wykonano, z powodu braku możliwości technicznych, transmisji danych o wynikach głosowania w obwodzie do komisji okręgowej),
4) przekazanie okręgowej komisji wyborczej, wraz z kopertami zawierającymi protokoły głosowania w obwodzie oraz zestawienie, o którym mowa w pkt 35 załącznika do uchwały Państwowej Komisji Wyborczej z dnia 17 sierpnia 2011 r. w sprawie wytycznych dla obwodowych komisji wyborczych, dotyczących zadań i trybu przygotowania oraz przeprowadzenia głosowania w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej i do Senatu Rzeczypospolitej Polskiej, zarządzonych na dzień 9 października 2011 r. (M.P. Nr 80, poz. 806), nośników z wynikami głosowania w obwodzie i raportów ostrzeżeń, jeśli wystąpiły (nośniki z wynikami głosowania w obwodzie należy traktować jako kopię bezpieczeństwa).
W razie potrzeby pełnomocnik korzysta ze wsparcia operatorów, o których mowa w załączniku nr 7.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Barbara Chaberek |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2011-09-13 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Barbara Chaberek |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2011-09-13 14:19:39 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2011-09-13 14:19:59 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2011-09-13 14:19:59 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1191 raz(y) |