Akty prawne
Szczegóły informacji
XXII/149/16
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XXII
Kadencja: Kadencja 2014-2018
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Data podjęcia/podpisania: 2016-09-20
Tytuł aktu:
W sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie „Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach”.
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „h”, art. 10a ust. 1 oraz art. 10b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) w związku z art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 oraz art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.)
Treść:
UCHWAŁA Nr XXII/149/16
RADY GMINY PIECKI
z dnia 20 września 2016 r.
w sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie „Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach”.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 9 lit. „h”, art. 10a ust. 1 oraz art. 10b ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j. t. Dz. U. z 2016 r. poz. 446 z późn. zm.) w związku z art. 12 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 oraz art. 53 ust. 5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (j. t. Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.) Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Z dniem 31 grudnia 2016 r. likwiduje się samorządową jednostkę budżetową Gminy Piecki działającą w formie jednostki budżetowej Gminy Piecki pod nazwą „Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach”.
2. Czynności związane z likwidacją należy przeprowadzić do dnia 31 grudnia 2016 r.
§ 2. Z dniem 1 stycznia 2017 r. tworzy się gminną jednostkę organizacyjną pod nazwą „Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach” w ramach centrum usług wspólnych dla gminnych jednostek oświatowych.
§ 3. Jednostką obsługującą jest Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach, który zapewnia jednostkom obsługiwanym obsługę administracyjną, finansową i organizacyjną w zakresie rachunkowości, sprawozdawczości i organizacji.
§ 4. Jednostkami obsługiwanymi są:
-
Zespół Szkół w Pieckach,
-
Szkoła Podstawowa w Nawiadach,
-
Szkoła Podstawowa w Dłużcu,
-
Szkoła Podstawowa w Krutyni,
-
Szkoła Podstawowa w Starych Kiełbonkach,
-
Samorządowe Przedszkole „Słoneczny Zakątek” w Pieckach.
§ 5. 1. Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach zostaje utworzony na bazie Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach.
2. Z dniem utworzenia Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach środki trwałe oraz mienie ruchome będące w posiadaniu Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach stają się środkami trwałymi i mieniem ruchomym Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach.
3. Należności i zobowiązania Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach z dniem 1 stycznia 2017 r. stają się należnościami i zobowiązaniami Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach.
§ 6. Zespołowi Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach nadaje się statut, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Załącznik
do Uchwały Nr XXII/149/16
Rady Gminy Piecki
z dnia 20 września 2016 r.
STATUT
Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach
ROZDZIAŁ I
Postanowienia ogólne
§ 1. Niniejszy statut określa organizację i zasady działania Zespołu Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach, zwanego dalej Zespołem.
§ 2. Zespół działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, a w szczególności:
1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
2) ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych;
3) ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości;
4) niniejszego statutu.
§ 3. 1. Zespół jest gminną jednostką organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, działającą w formie jednostki budżetowej.
2. Siedzibą Zespołu jest miejscowość Piecki.
3. Zespół używa pieczęci podłużnej o treści: Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach, 11-710 Piecki, ul. Zwycięstwa 23.
4. Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach upoważniony jest do używania skróconej nazwy „ZOPO”.
5. Zespół swoją działalnością obejmuje przedszkole, szkoły podstawowe i gimnazjum prowadzone przez Gminę Piecki.
ROZDZIAŁ II
Cele i zadania Zespołu
§ 4. Zespół jest powołany w celu prowadzenia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej publicznych szkół podstawowych, gimnazjum i przedszkola oraz innych zadań zleconych mu do wykonania przez organ stanowiący i wykonawczy w zakresie spraw oświatowych.
§ 5. Do zadań Zespołu należy w szczególności:
-
obsługa kadrowo-płacowa, organizacyjno-administracyjna, finansowo-płacowa Zespołu oraz jednostek obsługiwanych, o których mowa w § 4, a w szczególności obsługa wypłat wynagrodzeń i innych świadczeń pieniężnych dla pracowników, ewidencjonowanie danych o zatrudnieniu i wydatkach z osobowego funduszu płac, realizacja zobowiązań z zakresu naliczania i odprowadzania składek z tytułu ubezpieczeń społecznych pracowników oraz należności podatkowych;
-
wykonywanie zadań z zakresu statystyki, sporządzanie odrębnie dla każdej jednostki sprawozdań finansowych i budżetowych, a także sprawozdań dotyczących zatrudnienia, osobowego funduszu płac i innych sprawozdań przewidzianych prawem oraz rozliczanie obowiązkowych składek ubezpieczeniowych i podatków;
-
koordynacja spraw organizacyjno-administracyjnych placówek obsługiwanych dla zapewnienia im odpowiednich warunków działania, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków nauki, opieki i wychowania;
-
rozliczanie inwentaryzacji składników majątkowych stanowiących mienie jednostek obsługiwanych;
-
nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej i budżetowej w placówkach objętych wspólną obsługą;
-
archiwizowanie dokumentacji;
-
opracowywanie projektów zadań rzeczowych, planów dochodów i wydatków budżetowych oraz pozabudżetowych w zakresie obsługiwanych jednostek przy współpracy z dyrektorami tych jednostek a także nadzorowanie prawidłowego wykonania zatwierdzonych wskaźników i limitów określonych w planach;
-
współpraca ze Skarbnikiem Gminy w zakresie realizacji budżetu Gminy w części dotyczącej finansowania zadań z zakresu oświaty;
-
współpraca z dyrektorami jednostek obsługiwanych w zakresie wykonywania zadań merytorycznych Zespołu. Sprawdzanie pod względem formalno-rachunkowym dowodów księgowych oraz ich zatwierdzenie i realizowanie po uprzedniej dyspozycji właściwych dyrektorów;
-
prowadzenie ewidencji syntetyczno-analitycznej środków trwałych i pozostałych środków trwałych zgodnie z przepisami ustawy o rachunkowości;
-
prowadzenie dokumentacji emerytalno-rentowej pracowników jednostek obsługiwanych i Zespołu;
-
prowadzenie spraw kadrowo-osobowych wraz z dokumentacją, z wyłączeniem spraw dotyczących dyrektorów szkół i przedszkola;
-
prowadzenie bieżącej ewidencji czasu pracy dla celów płacowych;
-
przygotowywanie dokumentacji w zakresie stypendiów socjalnych, wyprawki szkolnej i ich wypłaty;
-
koordynacja w zakresie procesu dokształcania kadry pedagogicznej w jednostkach obsługiwanych;
-
koordynowanie spraw prawno-organizacyjnych jednostek obsługiwanych, w tym w szczególności arkuszy organizacyjnych szkół;
-
przedstawianie do zatwierdzenia arkuszy organizacyjnych jednostek obsługiwanych;
-
nadzór nad spełnianiem obowiązku nauki przez młodzież zamieszkałą na terenie Gminy Piecki;
-
prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem należących do Gminy i Zespołu zadań dotyczących Systemu Informacji Oświatowej na zasadach określonych w przepisach;
-
przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy Piecki i projektów zarządzeń Wójta z zakresu zadań oświatowych;
-
prowadzenie księgowości kasy zapomogowo-pożyczkowej dla jednostek obsługiwanych i Zespołu wraz z organizacją wypłat z tego funduszu;
-
prowadzenie księgowości związanej z obsługą zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
§ 6. Zespół Obsługi Placówek Oświatowych w Pieckach współdziała z dyrektorami szkół i dyrektorem przedszkola w realizacji następujących zadań:
1) w zakresie organizacji i prowadzenia inwestycji oraz remontów obiektów oświatowych:
-
organizowanie przeglądów technicznych obiektów oświatowych przekazanych w zarząd oraz prowadzenie ksiąg tych obiektów,
-
planowanie w porozumieniu z dyrektorami placówek, remontów i inwestycji,
-
zlecanie robót w trybie przepisów ustawy o zamówieniach publicznych,
-
nadzór nad wykonywaniem remontów i inwestycji,
-
przyjmowanie obiektów po wykonaniu remontów i inwestycji.
2) w zakresie organizacji i prowadzenia dowozu do szkół:
-
organizowanie i prowadzenie dowozu dzieci do szkół i przedszkola oraz dokonywanie zwrotu kosztów przejazdu uczniów i opiekunów na zasadach określonych w ustawie z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty,
-
zawieranie umów z opiekunami i przewoźnikami.
3) w zakresie zaopatrzenia w opał, energię elektryczną, wodę, pomoce naukowe i środki czystości:
-
planowanie, zakupy i dostarczanie opału,
-
pomoc w zawieraniu umów o dostarczanie energii elektrycznej, energii cieplnej, wody oraz wywóz nieczystości i odpadów,
-
planowanie środków finansowych na pomoce naukowe i środki czystości, ich zakup i dostarczanie do obsługiwanych placówek.
4) w zakresie napraw i konserwacji urządzeń i instalacji technicznych:
-
organizowanie i nadzór nad prowadzeniem napraw i konserwacji urządzeń i instalacji technicznych,
-
organizowanie i nadzór nad przeprowadzaniem specjalistycznych napraw i konserwacji zgodnie z zapotrzebowaniem i posiadanymi środkami finansowymi.
5) w zakresie właściwych warunków bhp i p.poż.:
-
zakup i dostarczanie pracownikom obsługiwanych placówek odzieży roboczej i ochronnej oraz innych środków przewidzianych w przepisach szczególnych,
-
zaopatrzenie placówek w sprzęt i środki p.poż.,
-
organizowanie szkoleń bhp dla pracowników szkół i przedszkola,
-
dokonywanie okresowych przeglądów obiektów pod kątem zabezpieczenia bhp i p.poż.
ROZDZIAŁ III
Zarządzanie Zespołem i jego organizacja
§ 7. 1. Zespołem kieruje jednoosobowo Dyrektor zatrudniany i zwalniany przez Wójta Gminy.
2. W skład Zespołu wchodzą: główny księgowy i stanowiska pracy administracyjno-biurowej.
3. Wójt wykonuje czynności w sprawach z zakresu prawa pracy w stosunku do dyrektora.
4. Dyrektor działa na podstawie niniejszego statutu oraz w granicach upoważnień i pełnomocnictw udzielonych mu przez Wójta.
5. Dyrektora Zespołu w czasie jego nieobecności zastępuje wyznaczony przez niego pracownik Zespołu.
§ 8. Do obowiązków Dyrektora Zespołu należy w szczególności:
-
ustalenie wewnętrznej organizacji pracy Zespołu, w tym między innymi opracowanie regulaminu organizacyjnego łącznie ze schematem organizacyjnym uzgodnionym z Wójtem Gminy Piecki oraz określenie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników zatrudnionych na poszczególnych stanowiskach;
-
podejmowanie decyzji w sprawach zatrudniania, zwalniania i wynagradzania pracowników Zespołu;
-
wydawanie zarządzeń i instrukcji regulujących bieżącą działalność Zespołu;
-
ustalenie zasad obiegu dokumentów wewnętrznych Zespołu;
-
zapewnienie pracownikom bezpiecznych i higienicznych warunków pracy;
-
samodzielne podejmowanie decyzji w granicach swoich kompetencji;
-
współpraca z dyrektorami jednostek obsługiwanych.
§ 9. Zespół jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy. Dyrektor Zespołu jest zwierzchnikiem służbowym wszystkich pracowników Zespołu i kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
§ 10. Pracownicy Zespołu są pracownikami samorządowymi, o których mowa w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych.
ROZDZIAŁ IV
Zasady gospodarki finansowo - księgowej
§ 11. 1. Zespół jest jednostką budżetową Gminy Piecki i prowadzi gospodarkę finansową w oparciu o przepisy ustawy o finansach publicznych.
2. Podstawą gospodarki finansowej Zespołu jest plan finansowy obejmujący plan wydatków i dochodów na każdy rok budżetowy.
3. Zespół posiada własny rachunek bankowy.
4. Zespół prowadzi rachunkowość zgodnie z obowiązującymi przepisami i sporządza na ich podstawie sprawozdania finansowe.
5. Zespół gospodaruje środkami finansowymi z zastosowaniem przepisów prawa zamówień publicznych.
ROZDZIAŁ V
Postanowienia końcowe
§ 12. Zmiana postanowień niniejszego statutu następuje w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2016-09-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2016-09-23 12:59:23 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2016-09-23 13:01:08 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2016-09-23 13:57:55 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1377 raz(y) |