Zarządzenia Wójta
Szczegóły informacji
VI/55/15
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: VI
Kadencja: Kadencja 2006-2010
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Data podjęcia/podpisania: 2015-06-08
Tytuł aktu:
W sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa.
Na podstawie:
art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.)
Treść:
UCHWAŁA Nr VI/55/15
RADY GMINY PIECKI
z dnia 8 czerwca 2015 r.
w sprawie rozpatrzenia wezwania do usunięcia naruszenia prawa.
Na podstawie art. 101 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2013 r. poz. 594 z późn. zm.) Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. Nie uwzględnia się wezwania do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Nr V/45/15 Rady Gminy Piecki z dnia 29 kwietnia 2015 r. w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Piecki.
§ 2. Uzasadnienie odmowy uwzględnienia wezwania do usunięcia naruszenia prawa stanowi załącznik do niniejszej uchwały.
§ 3. Zobowiązuje się Przewodniczącego Rady Gminy Piecki do powiadomienia wnoszącego wezwanie do usunięcia naruszenia prawa o sposobie załatwienia sprawy, poprzez przesłanie odpisu niniejszej uchwały.
§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Załącznik
do uchwały Nr VI/55/15
Rady Gminy Piecki
z dnia 8 czerwca 2015 r.
UZASADNIENIE
W dniu 12 maja 2015 r. Pan Rafał Ż. wniósł wezwanie do usunięcia naruszenia prawa w uchwale Nr V/45/15 Rady Gminy Piecki w sprawie rozpatrzenia skargi na Wójta Gminy Piecki, która dotyczyła braku publikacji protokołów z sesji Rady Gminy Piecki w Biuletynie Informacji Publicznej.
Z treścią wniesionego wezwania do usunięcia naruszenia prawa zgodzić się nie można, gdyż zgodnie z § 19 Statutem Gminy Piecki - „ protokół z sesji winien być sporządzony w terminie 7 dni od zamknięcia sesji i wyłożony do wglądu publicznego na następnej sesji”.
Natomiast zgodnie z § 23 Statutu Gminy Piecki – 1. „Z każdego posiedzenia Rady sporządza się protokół, który winien zawierać:
a) numer, datę i miejsce posiedzenia oraz numery przyjętych uchwał,
b) stwierdzenie prawomocności obrad,
c) listę obecności, jako załącznik do protokołu,
d) stwierdzenie przyjęcia protokołu z poprzedniej sesji Rady,
e) przebieg obrad, streszczenie przemówień i dyskusji oraz tekst zgłoszonych i uchwalonych wniosków,
f) czas trwania posiedzenia,
g) podpis Przewodniczącego i protokolanta.
2. Protokoły numeruje się kolejnymi cyframi rzymskimi, odpowiadającymi numerom sesji w danej kadencji i oznaczeniem roku kalendarzowego, np. II/90.
3. Uchwały numeruje się cyframi rzymskimi (numer protokołu), cyframi arabskimi (kolejny numer uchwały w kadencji) i oznaczeniem roku kalendarzowego, np. II/10/90.
4. Protokoły z obrad przechowuje się w Urzędzie Gminy na stanowisku pracy ds. obsługi Rady Gminy.
5. Każdy mieszkaniec Gminy ma prawo wglądu do protokołów, robienia z nich notatek i odpisów.
6. Wyciągi z protokołu w zakresie dotyczącym działania poszczególnych jednostek i pracowników przekazuje się im do wiadomości i realizacji.”
Mając powyższe na uwadze, protokół z sesji po jego zatwierdzeniu jest niezwłocznie umieszczany w Biuletynie Informacji Publicznej, a nie jak wskazuje Pan Rafał Ż. po kilku miesiącach.
Nadmienić należy również, że brak jest regulacji prawnych określających termin umieszczenia przedmiotowych protokołów z sesji rady gminy w Biuletynie Informacji Publicznej. Jednakże w żaden sposób nie można zgodzić się z twierdzeniami skarżącego, że Rada Gminy Piecki w jakikolwiek sposób ogranicza dostęp do informacji publicznej, gdyż po złożeniu np. stosownego wniosku o udostępnienie informacji publicznej do właściwego organu przedmiotowy protokół jest udostępniany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Na marginesie nadmienić należy, że działalność organów gminy jest jawna, a wszelkie ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw. Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady gminy i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy. Zasady dostępu do dokumentów i korzystania z nich określa statut ww. gminy.
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Joanna Kaczyńska |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-06-09 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-06-09 12:26:00 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-06-09 12:26:03 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2015-06-09 12:26:02 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1413 raz(y) |