Zarządzenia Wójta
Szczegóły informacji
XII/79/19
Rodzaj: Uchwała
Status: Nieobowiązujący
Sesja: XII
Kadencja: Kadencja 2018-2024
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i ma zastosowanie do dnia 31 grudnia 2020 r.
Data podjęcia/podpisania: 2019-08-22
Tytuł aktu:
W sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji ze środków budżetu Gminy Piecki dla rodzinnych ogrodów działkowych działających na terenie Gminy Piecki, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykorzystania dotacji.
Stwierdza nieważność:
Uchwała, Nr, 0102-373/19, RIO, w, Olsztynie
Uchylenie/zmiana opis:
Stwierdzenie nieważności Uchwałą Nr 0102-373/19 Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w Olsztynie z dnia 20.09.2019 r.
Na podstawie:
art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.), art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.), art. 17 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U z 2017 r. poz. 2176 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 362)
Treść:
UCHWAŁA Nr XII/79/19
RADY GMINY PIECKI
z dnia 22 sierpnia 2019 r.
w sprawie ustalenia trybu postępowania o udzielenie dotacji ze środków budżetu Gminy Piecki dla rodzinnych ogrodów działkowych działających na terenie Gminy Piecki, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykorzystania dotacji.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 506 z późn. zm.), art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 869 z późn. zm.), art. 17 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych (Dz. U z 2017 r. poz. 2176 z późn. zm.) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (t. j. Dz. U. z 2018 r. poz. 362) – Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji ze środków budżetu Gminy Piecki dla rodzinnych ogrodów działkowych działających na terenie Gminy Piecki, sposób jej rozliczania oraz sposób kontroli wykorzystania dotacji.
§ 2. Dotacja na dofinansowanie kosztów przedsięwzięć mających charakter działalności gospodarczej w rozumieniu prawa unijnego stanowi pomoc de minimis i udzielenie jej następuje na zasadach określonych w Rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE. L nr 352 z 24.12.2013 r.).
§ 3. 1. Rodzinne ogrody działkowe, zwane dalej ROD, znajdujące się na terenie Gminy Piecki mogą otrzymywać z budżetu gminy dotację celową na dofinansowanie zadań związanych z ich rozwojem.
2. Dotacja może być przeznaczona na budowę lub modernizację infrastruktury ogrodowej rozumianej jako budynki i budowle, ogrodzenia, aleje i drogi ogrodowe, place zabaw, świetlice, hydrofornie, sieci wodociągowe i energetyczne oraz inne urządzenia znajdujące się na terenie ROD, przeznaczone do wspólnego używania przez osoby korzystające z działek oraz służące do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania ROD, o ile nie wchodzą w skład przedsiębiorstwa.
3. Realizacja zadania musi wpływać na poprawę warunków do korzystania z ROD przez działkowców lub zwiększać dostępność społeczności lokalnej do ROD.
4. Udzielenie dotacji uzależnione jest od wielkości zaplanowanych środków w uchwale budżetowej danego roku.
5. Dotacja w danym roku budżetowym może być udzielona w wysokości do 70 % ponoszonych kosztów, ale w kwocie nie większej niż 10.000 zł.
§ 4. 1. Dotacja przyznawana jest na wniosek złożony przez dany ROD.
2. Wniosek o udzielenie dotacji składa się:
1) pisemnie na formularzu wg wzoru stanowiącego Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały,
2) w terminie naboru wniosków, ogłoszonym każdorazowo przez Wójta Gminy Piecki.
3. Ogłoszenie o naborze wniosków oraz wyniki naboru podaje się do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Piecki.
4. Do wniosku należy dołączyć:
-
pozwolenie na budowę lub zgłoszenie robót budowlanych, jeśli planowane prace wymagają takiego postępowania na podstawie przepisów ustawy Prawo budowlane,
-
projekt (jeśli jest wymagany),
-
oświadczenie, że ROD nie działa w celu osiągnięcia zysku,
-
dokument potwierdzający umocowanie do reprezentowania Wnioskodawcy,
-
dokument potwierdzający prawo do władania nieruchomością,
-
oświadczenie o możliwości lub braku możliwości odliczenia podatku od towarów i usług,
-
informację określoną w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. nr 53, poz. 311 ze zm.),
-
oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w roku podatkowym, w którym podmiot ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie lub oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej rolnictwie i w rybołówstwie otrzymanej w roku podatkowym, w którym podmiot ubiega się o pomoc oraz w dwóch poprzednich latach podatkowych, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie.
5. Kompletne i prawidłowo wypełnione wnioski będą rozpatrywane według kolejności zgłoszeń, przy czym za datę złożenia wniosku uznaje się datę wpływu do Urzędu Gminy Piecki.
6. W przypadku braków formalnych wniosku, Wnioskodawca zostanie pisemnie poinformowany o konieczności uzupełnienia wniosku w terminie 14 dni od otrzymania pisma o uzupełnienie. Nieuzupełnienie wniosku w wymaganym terminie spowoduje odrzucenie wniosku.
7. Za brak formalny uznaje się:
-
złożenie wniosku po terminie wyznaczonym do jego składania, wskazanym w ogłoszeniu,
-
niezłożenie wniosku na formularzu, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,
-
złożenie wniosku przez osoby lub podmioty nieuprawnione,
-
złożenie wniosku bez podpisu osoby/osób uprawnionych do jego złożenia,
-
złożenie wniosku wypełnionego w sposób nieczytelny, uniemożliwiający jego odczytanie,
-
niewypełnienie wszystkich pól formularza wniosku, o którym mowa w ust. 2 pkt 1,
-
złożenie wniosku bez wymaganych załączników.
§ 5. 1. Dotacja przekazana zostanie na rachunek bankowy ROD, który otrzymał dofinansowanie,w terminie 30 dni od daty podpisania umowy.
2. ROD nie może wykorzystać otrzymanych środków na inny cel niż określony w umowie. W przypadku wykorzystania dotacji na inny cel, niż określony w umowie dotacja podlega zwrotowi na zasadach określonych w art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.Dz.U. 2019r. poz. 869).
§ 6. 1. Udzielona dotacja podlega rozliczeniu finansowemu wg wzoru sprawozdania, który stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
2. ROD zobowiązany jest do rozliczenia dotacji w terminie 14 dni od daty zakończenia realizacji zadania, jednak nie później niż do dnia 30 listopada danego roku budżetowego.
3. Do sprawozdania należy dołączyć:
-
potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie faktur (rachunków), które winny być opatrzone na odwrocie pieczęcią wnioskodawcy oraz zawierać sporządzony w sposób trwały opis zawierający informacje z jakich środków wydatkowana kwota została pokryta wraz z potwierdzeniem realizacji zapłaty,
-
potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie protokołu odbioru robót, jeśli ze względu na rodzaj wykonywanych zadań było wymagane sporządzenie protokołu odbioru.
§ 7. 1. Udzielona dotacja podlega kontroli prawidłowości wydatkowania. Kontrola może być przeprowadzona w trakcie realizacji zadania, jak i po jego zakończeniu. ROD na żądanie kontrolującego jest zobowiązany dostarczyć dokumenty dotyczące realizacji zadania oraz udzielić wyjaśnień w określonym przez kontrolującego terminie.
2. Celem kontroli jest:
-
stan realizacji zadania,
-
zgodność wydatkowania dotacji z celem, na który została przyznana.
§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Piecki.
§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego i ma zastosowanie do dnia 31 grudnia 2020 r.
Przewodniczący Rady
Tomasz Jasinowicz
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Piecki |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2019-08-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Joanna Kaczyńska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2019-08-26 14:36:49 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2019-08-26 14:39:34 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2019-10-21 08:45:25 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 712 raz(y) |