Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zarządzenia Wójta

Szczegóły informacji

X/66/24

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: X

Kadencja: Kadencja 2024–2029

Data podjęcia/podpisania: 2024-12-30

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Tytuł aktu:

W sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na 2025 rok

Na podstawie:

     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit. c, d oraz lit. i, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 1465) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 231 ust.2, 235, 236, 237, 239, 258 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz.1530)

Treść:

Uchwała Nr X/66/24
Rady Gminy Piecki

z dnia 30.12.2024

w sprawie uchwalenia budżetu gminy Piecki na 2025 rok
 
     Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4, pkt 9 lit. c, d oraz lit. i, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 1465) oraz art. 211, 212, 214, 215, 222, 231 ust.2, 235, 236, 237, 239, 258 oraz art. 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j.: Dz. U. z 2024 r. poz.1530)  - Rada Gminy Piecki uchwala, co następuje:
 
§ 1
Określa się łączną kwotę dochodów budżetu na 2025 rok  w wysokości 72.975.178,00 zł, z tego:
  1. bieżące w wysokości       51.134.654,96 zł,
  2. majątkowe w wysokości  21.840.523,04 zł,
zgodnie z Załącznikiem nr 1.
 
§ 2
Określa się łączną kwotę wydatków budżetu na 2025 rok w wysokości 74.475.178,00 zł,  z tego:
  1. bieżące w wysokości            48.042.428,80 zł,
  2. majątkowe w wysokości       26.432.749,20 zł,
zgodnie z Załącznikiem nr 2.
 
§ 3
Określa się deficyt budżetu na 2025 rok w wysokości – 1.500.000,00 zł, który zostanie pokryty przychodami pochodzącymi z wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych.
 
§ 4
W budżecie na 2025 rok tworzy się rezerwy:
  1. ogólną w wysokości –  211.447,60 zł,
  2. celową na zarządzanie kryzysowe w wysokości –  150.000,00 zł..                                          
§ 5
Określa się  wydatki  inwestycyjne realizowane w  2025 roku,  zgodnie z Załącznikiem nr 3.
 
§ 6
Określa się wydatki na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z Unii Europejskiej zgodnie z Za­łącznikiem nr 4.
 
§ 7
Określa się dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce samorządu terytorialnego odrębnymi ustawami zgodnie z  Załącznikiem nr 5.
 
§ 8
Określa się dochody i wydatki  związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z Załącznikiem nr 6.
 
§ 9
Określa się kwoty dotacji udzielanych z budżetu gminy na 2025 rok, zgodnie z Załącznikiem nr 7.
 
§ 10
Określa się kwotę planowanych przychodów i rozchodów na 2025 rok, zgodnie z Załącznikiem nr 8.
 
§ 11
Określa się w budżecie kwotę 533.464,20 zł, do dyspozycji sołectw, zgodnie z Załącznikiem nr 9 i 10.
 
§ 12
Określa się plan dochodów i wydatków dla wyodrębnionego rachunku dochodów oświatowych,  zgodnie z Załącznikiem nr 11.
 
§ 13
Określa się plan dochodów i wydatków funduszu przeciwdziałania Covid-19 zgodnie z załącznikiem nr 12 i 13.
 
§ 14
Określa się plan dochodów i wydatków z tytułu środków na realizację zadań inwestycyjnych z programu Polski Ład zgodnie z załącznikiem  nr 14  i 15.
 
§ 15
  1. Określa się dochody w kwocie 244.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i 68.000,00 zł z tytułu części opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych w obrocie hurtowym oraz wydatki w kwocie 312.000,00 zł na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałaniu Narkomanii.
  2. Określa się dochody w kwocie 2.684.500,00 zł z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz wydatki w kwocie 2.684.500,00 zł na pokrycie kosztów systemu gospodarowania odpadami komunalnymi określonych w ustawie o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.
  3. Określa się dochody w kwocie 15.000,00 zł i wydatki w kwocie 15.000,00 zł w związku z realizacją zadań określonych ustawą – Prawo ochrony środowiska.
§ 16
Ustala się limit zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz kredytów i pożyczek zaciąganych na:
  1. sfinansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 4.000.000,00 zł,
  2. spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań w kwocie 1.600.000,00 zł.
 
§ 17
Upoważnia się Wójta do :
  1. zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań określonych przez Radę Gminy w § 16 uchwały,
  2. dokonywania zmian w planie wydatków, z wyłączeniem przeniesień wydat­ków między działami, w zakresie:
    1. przenoszenia środków na uposażenia  i wynagrodzenia ze stosunku pracy wraz z pochodnymi nie powodując zwiększenia tych wydatków ogółem,
    2. przenoszenia środków na wydatki inwestycyjne, z wyłączeniem rozszerzania ich zakresu rzeczowego oraz wprowadzania nowych zadań, nie powodując zwiększenia tych wydatków ogółem,
  3. przekazania kierownikom jednostek budżetowych uprawnień do dokonywania przeniesień w planie dochodów i wydatków w  rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych,
  4. zaciągania zobowiązań z tytułu umów,  których realizacja w roku budżetowym i w  latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  5. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
    1. zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiana ta  nie pogorszy wyniku budżetu,
    2.  zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt.3 ustawy o finansach publicznych, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
    3. zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich.
  6. przekazania uprawnień jednostkom organizacyjnym do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
  7. lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
  8. dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej w celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa.
§ 19
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
 
§ 20
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.
 
Przewodnicząca Rady
Wiesława Rolka   

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2025-01-08
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Natalia Wrzosek
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2025-01-08 10:43:45
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tyberiusz Maksymow
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2025-01-08 10:50:49
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tyberiusz Maksymow
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2025-01-08 10:50:49
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
21 raz(y)