Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytuDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytuSzczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu
Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych
Ogłoszono dnia: 2013-01-22 08:52:17
Termin załatwienia
Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu stałego. Polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy. Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy.
Osoba kontaktowa
Maria Bongarc
Miejsce załatwienia
Telefon kontaktowy
89 742 11 70
Sposób załatwienia
Miejsce odbioru
Wymagane Dokumenty
a) formularz „Zgłoszenia pobytu stałego”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,
c) dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość- odpis skrócony aktu urodzenia.
Opłaty
Uwagi
-za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
-zameldowania na pobyt stały można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postepowania administracyjnego (Dz.U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
Podstawa prawna
1)Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jedn. Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 ze zm.),
2)Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012 r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012 r. Nr 1475).
3)Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2000r. Nr 98, poz. 1071 ze zm.).