ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały.Drukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały.

Szczegóły informacji

Zameldowanie na pobyt stały.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych

Ogłoszono dnia: 2008-12-16 12:47:52

Termin załatwienia

Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu stałego.

Osoba kontaktowa

Marta Micińska-Kulas

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18

Telefon kontaktowy

504919254

Adres e-mail

m.kulas@piecki.com.pl

Sposób załatwienia

Zameldowanie przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu. Osoba otrzymuje zaświadczenie o zameldowania na pobyt stały.

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18

Wymagane Dokumenty

a) formularz „Zgłoszenia pobytu stałego”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna,wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,
c) dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości,

Opłaty

Czynność nie podlega opłacie.

Uwagi

  • za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu,
  • zameldowania na pobyt stały można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art.33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r.- Kodeks postepowania administracyjnego (Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn. zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
  • zgłoszenie urodzenia dziecka dokonane we właściwym urzędzie stanu cywilnego zastępuje zameldowanie. Zameldowanie następuje z dniem sporządzenia aktu urodzenia , w miejscu stałego lub czasowego pobytu rodziców albo tego z rodziców, u którego dziecko faktycznie przebywa  bez konieczności wypełniania formularzy.

Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (tekst jedn. Dz. U. z 2015r.   poz. 388 ze zm.),
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i unieważnionych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012r. poz. 1475).
  3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 267 ze zm.).
« powrót do poprzedniej strony