ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji - sprawa

Pobierz dane XMLSprawa: Imprezy masowe.Drukuj informacjęSprawa: Imprezy masowe.

Szczegóły informacji

Imprezy masowe.

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Wydział: Samodzielne stanowisko pracy ds. ewidencji ludności i społecznych

Ogłoszono dnia: 2008-12-16 13:41:46

Termin załatwienia

Zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej albo odmowa jego wydania w terminie 7 dni od dnia złożenia wniosku przez organizatora imprezy.

Osoba kontaktowa

Marta Micińska-Kulas

Miejsce załatwienia

Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18

Telefon kontaktowy

504919254

Adres e-mail

m.kulas@piecki.com.pl

Miejsce odbioru

Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18

Wymagane Dokumenty

1. Wniosek organizatora imprezy złożony nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy na druku stanowiącym załącznik do procedury.
2.  Załączniki:
  1. Opinie właściwych miejscowo komendantów Policji, Państwowej Straży Pożarnej i   kierownika jednostki organizacyjnej pomocy doraźnej /pogotowia ratunkowego/,     które   muszą zawierać informację o niezbędnej wielkości ich sił i środków  potrzebnych do zabezpieczenia imprezy, zastrzeżeniach do stanu technicznego obiektu oraz  o przewidywanych przez Policję zagrożeniach,
  2. Opinię właściwego miejscowo i rzeczowo Inspektora Sanitarnego,
  3. Graficzny plan obiektu lub terenu, na którym ma być przeprowadzona imprezy zawierający:
  • oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się publiczności, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych,
  • oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
  • oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
  • informację o rozmieszczeniu służb porządkowych, rozmieszczeniu osób na imprezie i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów, regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej,
4.  Regulamin obiektu wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
5.  Program i regulamin imprezy masowej, ewentualnie terminarz imprez masowych     
     odbywających się wg ustalonego terminarza lub wg ustalonych zasad wraz z
     informacją o sposobie udostępnienia ich uczestnikom imprezy masowej,
6. Oświadczenia zawierające :
  •  informację o liczbie miejsc dla osób w obiekcie lub na terenie, gdzie impreza masowa będzie zorganizowana, mogących wystąpić zagrożeniach porządku publicznego, w tym informacje o ewentualnym uznaniu imprezy masowej za imprezę o podwyższonym ryzyku, oraz informację o liczbie osób, które mogą być obecne na imprezie masowej,
  • informację określająca stan liczebny, organizację, oznakowanie, wyposażenie i sposób rozmieszczenia służb: porządkowej i informacyjnej; w odniesieniu do służby porządkowej przyjmuje się przelicznik – co najmniej 10 porządkowych na pierwsze 300 osób, które mogą być obecne na imprezie, i co najmniej l porządkowy na każde następne 100 osób. W przypadku uznania imprezy za imprezę o podwyższonym ryzyku przeliczniki te wynoszą odpowiednio 15 porządkowych na 300 osób, które mogą być obecne na imprezie masowej, i co najmniej 2 porządkowych na każde następne 100 osób,
7. Wskazanie osoby reprezentującej organizatora w zakresie zapewnienia  bezpieczeństwa osób   
   uczestniczących w imprezie masowej (kierownika ds.  bezpieczeństwa),
8. Pisemną instrukcję określającą zadania służby porządkowej oraz warunki  łączności pomiędzy
    podmiotami biorącymi udział w zabezpieczaniu imprezy,
9. Szczegółowe zasady postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego   
    zagrożenia.
10.W przypadku imprezy z odpłatnym wstępem — polisę ubezpieczenia od odpowiedzialności
     cywilnej za szkody wyrządzone uczestnikom imprez,
11.Pisemną zgodę na przeprowadzenie imprezy masowej kierownika jednostki   organizacyjnej lasów
    państwowych, parku narodowego lub krajobrazowego w  razie przeprowadzania imprezy na
    terenach będących w zarządzie tej jednostki.
12.Informacja o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w  masowej imprezie
    sportowej o podwyższonym ryzyku.

Opłaty

82,00 zł – opłata skarbowa za wydanie decyzji.
Opłatę skarbową można dokonać w kasie Urzędu lub na rachunek bankowy Urzędu Gminy w Pieckach Numer konta: 08 9364 0000 2006 0001 0120 0013 Warmińsko-Mazurski Bank Spółdzielczy oddział w Pieckach.

Tryb odwoławczy

Do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu,  który wydał decyzję.

Uwagi

  1.  Jeżeli imprezy są przeprowadzane przez tego samego organizatora w tych samych obiektach i na terenach do tego przystosowanych częściej niż 2 razy w roku lub są to imprezy, dla których opracowano terminarz, Wójt Gminy Piecki wydaje zezwolenie na przeprowadzenie wskazanej liczby imprez lub przeprowadzenie takich imprez w okresie jednego roku.
  2. W przypadku zmiany terminu imprezy masowej mającej odbyć się jednorazowo lub według ustalonego terminarza, organizator imprezy na 7 dni przed jej terminem zawiadamia organ wydający zezwolenie na przeprowadzenie imprezy masowej oraz Policję i wszystkie służby ratownicze, które wydały opinie.

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 marca 2009r. o bezpieczeństwie imprez masowych (t.j. Dz.U. z 2018r., poz. 1870 ze zm.)
 
« powrót do poprzedniej strony