ˆ
Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytuDrukuj informacjęSprawa: Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu
Szczegóły informacji
Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem z poprzedniego miejsca pobytu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Termin załatwienia
Zameldowania należy dokonać najpóźniej w 30 dniu, licząc od dnia przybycia do miejsca pobytu stałego. Polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy. Zameldowanie na pobyt stały z równoczesnym wymeldowaniem się z dotychczasowego miejsca pobytu polega na możliwości dokonania zameldowania w miejscu nowego pobytu bez konieczności stawienia się w organie gminy dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego w celu dokonania wymeldowania. Wymeldowania dokonuje za osobę organ gminy.
Osoba kontaktowa
Marta Micińska-Kulas
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18
Telefon kontaktowy
504919254
Adres e-mail
m.kulas@piecki.com.pl
Sposób załatwienia
Zameldowanie przez zarejestrowanie danych dotyczących osoby i miejsca jej pobytu. Osoba otrzymuje poświadczenie zameldowania na pobyt stały.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Pieckach ul. Zwycięstwa 34,pokój nr 18
Wymagane Dokumenty
a) formularz „Zgłoszenia pobytu stałego”(do pobrania na miejscu),
b) potwierdzenie pobytu w lokalu dokonane przez właściciela oraz do wglądu dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu: umowa cywilno-prawna, wypis z księgi wieczystej, decyzja administracyjna, orzeczenie sądu lub inny dokument poświadczający tytuł prawny do lokalu,
c) dowód osobisty a w uzasadnionych przypadkach- inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości, osoby niepełnoletnie nieposiadające dokumentu stwierdzającego tożsamość- odpis skrócony aktu urodzenia.
Opłaty
Czynność nie podlega opłacie.
Uwagi
-za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę;
-zameldowania na pobyt stały można dopełnić przez pełnomocnika, legitymującego sie pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. - Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 2096 ze zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach- innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (t.j. Dz. U. z 2019r. poz. 1397 ze zm.)
2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określania wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
3. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2018r. poz. 2096 ze zm.)