ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urząd Gminy Piecki
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Zamówienia publiczne aktualne

Pobierz dane XML Zamówienie publiczne: Otwarty konkurs ofert na realizację zadań własnych Gminy Piecki w roku 2011 Drukuj informację Zamówienie publiczne: Otwarty konkurs ofert na realizację zadań własnych Gminy Piecki w roku 2011

Szczegóły informacji

Otwarty konkurs ofert na realizację zadań własnych Gminy Piecki w roku 2011

Status: rozstrzygnięty

Tryb: nieograniczony

Rodzaj zamówienia: Inne

Zamawiający: Wójt Gminy Piecki

Finansowanie: Środki własne

Nr UZP: nie wymaga

Termin składania ofert / wniosków: 2010-12-24 15:15:00

Miejsce złożenia oferty: w sekretariacie Urzędu Gminy w Pieckach, ul. Zwycięstwa 34 11 – 710 Piecki, pokój nr 6, w godzinach pracy urzędu lub przesłać pocztą na w/w adres, przy czym o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do sekretariatu Urzędu

Ogłoszono dnia: 2010-11-24 przez Marcin Łupkowski

Treść:

OGŁOSZENIE:

Wójt Gminy Piecki

na podstawie art. 11 i 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. Nr 96 poz. 873, z późn. zm.) i Uchwały Nr LV/244/10 Rady Gminy w Pieckach z dnia 04 listopada 2010 roku w sprawie: Rocznego Programu Współpracy Gminy Piecki z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2011 r. oraz Zarządzenia Nr 90/10 Wójta Gminy Piecki z dnia 09 listopada 2010 r. w sprawie projektu budżetu Gminy Piecki na rok 2011.

I. Rodzaj zadań:

1/ Rozwijanie kultury fizycznej i sportu.


Upowszechnianie kultury fizycznej i sportu poprzez zwiększenie uczestnictwa dzieci
i młodzieży w dyscyplinach sportowych, troskę o prawidłowy rozwój fizyczny młodego pokolenia, współzawodnictwo sportowe dzieci i młodzieży, upowszechnianie czynnego wypoczynku przy wykorzystaniu atutów krajoznawczych gminy i okolicy. Organizowanie imprez sportowych, rekreacyjnych i turystycznych.

Podstawowy zakres w/w zadań obejmuje :
- prowadzenie działalności wychowawczej i popularyzatorskiej w zakresie kultury fizycznej wśród dzieci i młodzieży na terenie gminy Piecki,

- organizowanie zajęć, treningów, zawodów oraz imprez sportowo-rekreacyjnych na terenie gminy Piecki z udziałem dzieci i młodzieży,

- umożliwianie dzieciom i młodzieży uczestnictwa w rozgrywkach i imprezach sportowo-rekreacyjnych na wyjazdach,

- kształtowanie umiejętności spędzania czasu wolnego oraz promowanie zdrowego stylu życia.

Termin realizacji zadań : styczeń – grudzień 2011 r.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację w/w zadań w 2011 r.: do 37 000 zł. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację zadań w roku 2010 : do 35 000 Informacji udziela: komórka ds. pozyskiwania środków i współpracy z organizacjami pozarządowymi w Urzędzie Gminy w Pieckach, pok. 12, tel. 089 742 19 62.

II. Zasady przyznawania dotacji na dofinansowanie realizacji zadania:

1. Do konkursu ofert mogą przystąpić organizacje pozarządowe lub osoby prawne i jednostki organizacyjne, działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego oraz inne podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich członków, udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
2. Podmiot ubiegający się o dofinansowanie składa ofertę, która powinna być zgodna ze wzorem zawartym w Rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 grudnia 2005 r. w sprawie wzoru oferty realizacji zadania publicznego, ramowego wzoru umowy o wykonanie zadania publicznego i wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania (Dz. U. Nr 264, poz. 2207) i powinna zawierać:
1. szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji,
2. termin i miejsce realizacji zadania publicznego,
3. kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego,
4. informację o wcześniejszej działalności podmiotu w zakresie, którego dotyczy zadanie,
5. informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania, w tym o wysokości środków finansowych uzyskanych na realizację danego zadania z innych źródeł,
6. deklarację o zamiarze odpłatnego lub nieodpłatnego wykonania zadania.
3. Do oferty należy dołączyć załączniki:
1. aktualny odpis z rejestru lub odpowiednio wyciąg z ewidencji lub inne dokumenty
potwierdzające status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (wystawiony nie później niż 3 miesiące przed dniem otwarcia ofert),
2. sprawozdanie merytoryczne i finansowe (bilans, rachunek wyników lub rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa) za ostatni zamknięty rok obrotowy (w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności),
3. umowa partnerska lub oświadczenie partnera (w przypadku wskazania w pkt V.1. wzoru oferty- partnera realizacji zadania),
4. aktualny dokument określający cel i zadania podmiotu. Każdy podmiot składa jeden komplet powyższych dokumentów, bez względu na ilość składanych ofert.

4. Dopuszcza się składanie oferty częściowej.

5. Dopuszcza się możliwość wyboru więcej niż jednego oferenta na realizację jednego zadania.

6. Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

7. Zadanie może być realizowane przy udziale partnera. Za partnera uważa się podmiot, który będzie współuczestniczył w realizacji zadania, w zakresie udzielenia wsparcia rzeczowego (np. użyczenia zasobów rzeczowych lub praw potrzebnych do realizacji projektu), osobowego (pracy własnej, swoich pracowników, członków lub wolontariuszy). Udział partnera powinien być określony w ofercie poprzez wskazanie elementów zadania, w których partner uczestniczy, z zaznaczeniem jego roli. Pomiędzy partnerami powinna być zawarta umowa lub inny dokument, wskazujący wzajemne prawa i obowiązki oraz określający ich rolę w realizowanym projekcie, w szczególności zakres odpowiedzialności za realizację odpowiednich jego elementów oraz rodzaj wsparcia udzielonego przez partnera.

8. Zadanie publiczne nie może być realizowane przez podmiot niebędący stroną umowy, przy czym podmiot z którym zawarto umowę może zlecić realizację zadania publicznego wybranym, w sposób zapewniający jawność i uczciwą konkurencję organizacjom pozarządowym lub podmiotom wymienionym w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (tzw. podwykonawcom), niebędącym stronami umowy. Za podwykonawstwo nie uważa się pracy wykonywanej przez osoby fizyczne na podstawie umowy zlecenie lub umowy o dzieło.

9. Wysokość przyznanej dotacji może być niższa, niż wnioskowana w ofercie. W takim przypadku oferent może negocjować zmniejszenie zakresu rzeczowego zadania lub wycofać swoją ofertę. W przypadku zmniejszenia zakresu rzeczowego zadania oferent jest zobowiązany do wprowadzenia korekty kosztorysu projektu.

10. Dotacje nie mogą być udzielane na:
1. przedsięwzięcia, które są dofinansowywane z budżetu Gminy lub jego funduszy celowych na podstawie przepisów szczególnych,
2. pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
3. zobowiązania powstałe przed datą zawarcia umowy o udzielenie dotacji,
4. budowę, nabycie nieruchomości, lokali, gruntów, itp.
5. najem lub dzierżawę budynków, lokali, gruntów (chyba, że wynika to bezpośrednio z realizacji zadania),
6. prace remontowo-budowlane,
7. zadania inwestycyjne,
8. udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym,
9. działalność gospodarczą, polityczną i religijną ,
10. podatki, cła, opłaty skarbowe, leasingowe oraz zobowiązania z tytułu otrzymanych kredytów.
11. koszty kar i grzywien, a także koszty procesów sądowych,
12. działalność statutową, niezwiązaną z realizowanym zadaniem.

11. Dotacja może być udzielona m.in. na :
1. wynagrodzenie osób realizujących zadanie,
2. promocję realizowanego zadania ( plakaty, ulotki, zaproszenia, banery, ogłoszenia, itp. ),
3. zakup DROBNEGO sprzętu do realizacji zadania, wynikający ze specyfiki realizowanego zadania.
4. koszty transportu, dojazdu, wynajmu sal, konsumpcji, itp.

12. Koszty materiałów biurowych, piśmienniczych, usług pocztowych, internetowych, opłat za media oraz sprzątanie pomieszczeń, amortyzacja nie mogą przekroczyć 5 % całości kosztu realizacji zadania.

13. WYMAGANY JEST MINIMUM 10 % FINANSOWY WKŁAD WŁASNY PODMIOTU, UBIEGAJĄCEGO SIĘ O DOTACJĘ NA REALIZACJĘ ZADANIA.
Wkład własny finansowy podmiotu tworzą wyłącznie środki finansowe. Pozafinansowy wkład własny w realizację zadania (np. świadczenie wolontariuszy, zasoby rzeczowe) jest wkładem rzeczowym i powinien być uwzględniony w pkt. 3 części IV oferty).

14. Uruchomienie środków na realizację zadania następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Wójtem Gminy Piecki a podmiotem, którego oferta została wybrana. Pozostałe zasady przyznawania środków finansowych regulują przepisy ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz inne przepisy prawa.

15. Pobieranie opłat od adresatów zadania jest uzależnione od deklaracji złożonej w pkt 12 części I oferty. Tym samym oferent określa czy zadanie będzie wykonywane w ramach działalności odpłatnej czy nieodpłatnej (art. 7 i 8 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie - Dz. U. Nr 96, poz. 873 z póź. zm.).
16. Informacja dla podmiotów działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania:
Przy składaniu oferty na realizację zadania publicznego w/w podmioty są obowiązane do załączenia dokumentów analogicznych, jak pozostałe podmioty uprawnione do udziału w konkursie, tj. :
1/ dokument potwierdzający status prawny oferenta i umocowanie osób go reprezentujących (np. dla parafii kościoła rzymsko-katolickiego dokumentem takim jest powołanie na proboszcza danej parafii, stanowiące podstawę do reprezentowania parafii i zaciągania zobowiązań finansowych, wydawane przez Kurię Metropolitarną. Dla parafii innych wyznań wymagany jest dokument porównywalny).
2/ dokument określający strukturę, zadania, zakres i sposób działania instytucji lub organizacji np. statut lub inny akt wewnętrzny (dokument taki należy załączyć jeżeli został utworzony przez dany podmiot),
3/ sprawozdanie merytoryczne ze zrealizowanych w ostatnim roku zadań ze sfery pożytku publicznego,
4/ sprawozdanie finansowe z działalności podmiotu za ostatni zamknięty rok obrotowy (w przypadku krótszej działalności – za okres tej działalności). Jeżeli podmiot nie ma obowiązku składania sprawozdania finansowego winien dołączyć stosowne oświadczenie z podaniem podstawy prawnej oraz przedstawić zestawienie przychodów i kosztów, obejmujące pozyskane w ostatnim roku środki publiczne, z pominięciem środków prywatnych.
5/ pozostałe dokumenty wymienione w pkt. 3.

III. Termin i warunki realizacji zadania:

1.Zadanie winno być wykonane w 2011 roku w terminie wskazanym w umowie.
2. Zadanie winno być realizowane w taki sposób, by swoim zasięgiem objąć maksymalną liczbę mieszkańców gminy Piecki, w zależności od rodzaju realizowanego zadania.
3. Zadanie winno być zrealizowane z należytą starannością, w sposób celowy, zgodnie z warunkami określonymi w ofercie i w umowie.


IV. Termin i warunki składania ofert:

1. Oferty na realizację wymienionych zadań należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do dnia 24.12.2010 r. w zamkniętej kopercie z adnotacją „Konkurs ofert 2011” wraz z określeniem rodzaju zadania, którego dotyczy oferta w sekretariacie Urzędu Gminy w Pieckach, ul. Zwycięstwa 34 11 – 710 Piecki, pokój nr 6, w godzinach pracy urzędu lub przesłać pocztą na w/w adres, przy czym o zachowaniu terminu decyduje data wpływu oferty do sekretariatu Urzędu.
2. Formularze ofert dostępne są w komórce ds. pozyskiwania środków i współpracy z organizacjami pozarządowymi w Urzędzie Gminy w Pieckach, pok. 12, tel. 089 742 19 62 oraz na stronach internetowych: www.piecki.com.pl, http://bip.piecki.com.pl/

3. Podmioty, które składają kilka ofert w konkursie – powinny złożyć każdą ofertę odrębnie oraz jeden komplet załączników.
4. Oferty niezgodne ze wzorem lub złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

5. Na etapie oceny formalnej oferty, podmiotowi służy prawo dokonania jednorazowej korekty lub uzupełnienia oferty.
6. Niedokonanie korekty lub uzupełnienia, w wyznaczonym terminie, będzie skutkować odrzuceniem oferty na etapie oceny formalnej.

V. Termin, tryb i kryteria wyboru ofert:
1. Rozpatrzenie prawidłowo złożonych ofert oraz rozstrzygnięcie konkursu ofert nastąpi do dnia 30.12.2010 r.

2. Propozycji podziału środków dokona komisja konkursowa powołana przez Wójta Gminy Piecki.
3. W skład komisji konkursowej wejdzie :
1) dwóch przedstawicieli Wójta Gminy Piecki,
2) dwóch przedstawicieli reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 biorące udział w konkursie.
3) W pracach komisji konkursowej może uczestniczyć także, z głosem doradczym, przedstawiciel Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pieckach i Gminnego Ośrodka Kultury Sportu i Rekreacji „Pegaz” w Pieckach, o ile tak zadecyduje Wójt Gminy Piecki.
4) Do członków komisji konkursowej, biorących udział w opiniowaniu ofert stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.) dotyczące wyłączenia pracownika.
5) Komunikat o możliwości zgłaszania do komisji konkursowej osób, reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, zostanie zamieszczony na stronie internetowej Urzędu Gminy w Pieckach, tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Piecki oraz Biuletynie Informacji Publicznej.
6) Zgłoszenia osób będzie można dokonywać pisemnie w terminie 14 dni od dnia ukazania się komunikatu, o którym mowa w pkt 9.
7) Osoby reprezentujące organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym, powinny posiadać pisemne upoważnienie do reprezentacji organizacji, o ile nie wynika to z aktualnego wyciągu z KRS, ewidencji lub innego dokumentu potwierdzającego status prawny podmiotu i umocowanie osób go reprezentujących (kserokopię dokumentu należy dołączyć do zgłoszenia).
8) W przypadku większej ilości chętnych osób, do składu komisji, reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, wyboru dokona Wójt Gminy Piecki, biorąc pod uwagę przede wszystkim cele statutowe organizacji, która zgłosiła kandydata do pracy komisji konkursowej.
9) W przypadku braku chętnych osób reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3. ust. 3 ustawy o pożytku publicznym i o wolontariacie, komisja konkursowa zostanie powołana jedynie z przedstawicieli Wójta Gminy Piecki i nie może wówczas składać się z mniej niż trzech osób.

Dokonując wyboru ofert, komisja konkursowa będzie brała pod uwagę:
1) kompletność oferty,
2) zgodność projektu z priorytetami zadania,
3) ocenę przedstawionej we wniosku kalkulacji kosztów realizacji zadania, w tym w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania oraz udział rzeczowych, kadrowych i finansowych środków własnych podmiotu albo pozyskanych z innych źródeł,
4) możliwość realizacji zadania przez podmiot,
5) wysokość środków publicznych,
6) analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z
uwzględnieniem terminowości i rzetelności ich realizacji oraz sposobu otrzymanych na ten cel środków,
7) dostępność planowanego przedsięwzięcia dla mieszkańców Gminy Piecki i przewidzianą
liczbę odbiorców.

4. Przy ocenie ofert, każdy z członków komisji przyznaje punkty za każde kryterium, określone w pkt. 14, w liczbie 0-10. Końcową oceną oferty jest suma punktów za wszystkie kryteria wszystkich członków komisji, uczestniczących w ocenie.
5. Z posiedzenia komisji konkursowej sporządza się protokół, zawierający rekomendacje komisji konkursowej co do wyboru ofert. Protokół jest niezwłocznie przedstawiany Wójtowi Gminy Piecki.
6. Decyzję o wyborze oferty i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy Piecki, po uzyskaniu opinii komisji opiniującej. Poszczególnym podmiotom może być przyznana więcej niż jedna dotacja.
7. Od decyzji wójta w sprawie wyboru ofert i udzielenia dotacji, nie stosuje się trybu odwołania.
8. Każdy może żądać uzasadnienia wyboru lub odrzucenia oferty.
9. Podpisanie umów z podmiotami nastąpi po rozstrzygnięciu konkursu ofert, w terminie uzgodnionym przez strony.
10. Wyniki przeprowadzonej procedury konkursowej, zawierające wykaz podmiotów oraz zleconych zadań na które przyznano dotacje i kwoty tych dotacji, zostaną niezwłocznie podane do publicznej wiadomości w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Pieckach, „Wieściach z Piecek” i umieszczone na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Pieckach.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Piecki
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Marcin Łupkowski
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2010-11-24
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Marcin Łupkowski
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2010-11-24 14:55:57
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2010-11-24 14:56:39
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2011-01-12 14:00:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1907 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony